פקח של חברת סופרבוס בחיפה הותקף (ראשון) על ידי נוסע מטרונית שסירב לשלם. התקיפה אירעה סמוך לשוק תלפיות בשכונת הדר בחיפה.
2 צפייה בגלריה
מטרונית
מטרונית
מי יגן על עובדי המטרונית?
(צילום המחשה: נחום סגל)
הפקח ציין כי עלה בתחנת שוק תלפיות על קו 3 של המטרונית החוצה את חיפה. עם עלייתו החל לבדוק האם כלל הנוסעים תיקפו את כרטיס הרב קו שברשותם.

לעדכונים שוטפים והתראות פיקוד העורף בחיפה והקריות הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלנו >> https://bit.ly/47yENVa

הפקח מוסיף כי אחד הנוסעים שהתבקש להציג תיקוף, החל לקלל ולאיים, ואף הצהיר כי 'יסגור חשבון' עם הפקח. בתחנה הבאה ירד הפקח ולפתע הופתע והותקף בבעיטות ואגרופים על ידי הנוסע הזועם. למרות התקיפה החמורה הפקח נחבל קלות בלבד ופנה למשטרה להגשת תלונה בגין תקיפה.
פ' הפקח שהותקף: "אנחנו שק החבטות של הנוסעים. אני פונה בנימוס לנוסע והוא מתעלם. אני מבקש לראות רב קו ונענה - "לך תעשה את העבודה שלך" . אני מסביר שזאת העבודה שלי ומותקף. אנחנו מרגישים שדמנו מופקר".

2 צפייה בגלריה
הפקח שהותקף
הפקח שהותקף
תקיפה קודמת של פקח מטרונית
(צילום: נחום סגל, כוח לעובדים)

קראו עוד:

זו אינה התקיפה הראשונה במטרונית חיפה, ופקחים הותקפו לא אחת על ידי נוסעים שאינם חוששים לנהוג באלימות כפי עובדים ונוסעים אחרים.
איתי כהן ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "רצף מקרי האלימות במטרונית בשבועות האחרונים מטרידים במיוחד. לא מספיק שעובדי התחבורה הציבורית יוצאים לעבודה ללא נגישות למרחב מוגן, ומסכנים את עצמם לטובת הציבור, הם חוששים לחייהם מהאלימות הנוסעים. לא יכול להיות שסיר הלחץ של המלחמה יצא על מי שמשרת את הציבור. ללא הכרה בעובדי התח"צ כעובדי ציבור והענשת תוקפיהם בהתאם, זה לא ישתנה. אנו פועלים מול משרד התחבורה למציאת הפתרונות ההולמים".
תגובת סופרבוס: "סופרבוס רואה בחומרה רבה את האירוע ומגנה אלימות מכל סוג כלפיי עובדיה. אנחנו תומכים ומלווים את הפקח מול כלל הגורמים הרלוונטיים תוך שיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, וקוראים לה למצות את הדין עם התוקפים".