נהג בקו 2 של המטרונית בחיפה, המופעלת על ידי חברת סופרבוס, הותקף (ראשון) על ידי נוסע.
2 צפייה בגלריה
מטרונית והנהג שהותקף
מטרונית והנהג שהותקף
מטרונית והנהג שהותקף
(צילום: נחום סגל, כח לעובדים)
הנהג שהיה בדרכו לקרית אתא, עצר בתחנה הסמוכה לגשר פז. נוסע שביקש לעלות לאוטובוס לאחר העלאת הנוסעים קיבל מכה קלה מדלת האוטובוס הנסגרת. הנוסע הועלה כמובן. במהלך הנסיעה הלך הנוסע הלוך ושוב באוטובוס וקילל את הנהג. הוא שאל את הנהג האם הוא מגיע לתחנת הקצה בקרית אתא וכשנענה בחיוב התרצה.
בתחנת הסיום תקף הנושע את הנהג ונגח בפניו. נוסע התערב וחסם אותו מתקיפה נוספת. משטרה הוזמנה למקום והתוקף נמלט. הנהג נחבל בפניו. תלונה הוגשה במשטרת חיפה.
נ' הנהג שהותקף: "לאורך כל הנסיעה הנוסע היה באי שקט קילל אותי בערבית "לך מפה" כי היה משוכנע בטעות שאני ערבי. כנראה שמבחינתו, כנהג ערבי אני שווה עוד פחות. מההתנהגות שלו נראה שהיה שיכור. ואנחנו רק בתחילת הקיץ, כל שנה בקווי הלילה, עולים נערים שיכורים ומתעמתים איתנו. לצערנו אנחנו נתקלים ביד קלה נגד התוקפים. למה במקום העבודה שלנו, אנחנו צריכים להתפלל לסיים את הקו בשלום?".

2 צפייה בגלריה
פציעת פקח המטרונית
פציעת פקח המטרונית
פציעת פקח מטרונית באירוע קודם
(צילום: משטרת ישראל)

קראו עוד:

איתי כהן ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים: "בשנתיים האחרונות אנו רואים כי אחד משני המקומות המועדים לפורענות באלימות כלפי עובדי התחבורה הציבורית בארץ, הם הקווים בחיפה. גורמי האכיפה המקומיים נדרשים לפעול בהקדם לפני שיהיה אסון.
"במקביל, אי אפשר להתעלם מאחריות משרד התחבורה. השרה רגב התגאתה כי גייסה תקציב למאבק באלימות. אלא שהתקציב יגיע רק ב-2025. ומה יהיה עד אז? כמה נהגים ומבקרים יפגעו עד אז? חייבים הכרה בעובדי התח"צ כעובדי ציבור והענשת תוקפיהם בהתאם".