פקח של חברת סופרבוס הותקף (2.5.24) בקו 1 של המטרונית בחיפה, סמוך למרכז הרפואי לין.
2 צפייה בגלריה
הפקח שהותקף
הפקח שהותקף
הפקח שהותקף
(צילום: נחום סגל, כוח לעובדים)
הפקח דיווח כי ערך בדיקה שגרתית ונתקל בצעיר ללא רב קו. הנוסע קרא לפקח שייתן לו דוח. הפקח ביקש תעודת זהות ופנה לבדוק נוסע אחר, ואז תקף אותו הצעיר מאחור באגרופים. הפקח נחבל קלות בפניו ובכתפו, והתפנה לטיפול רפואי. תלונה הוגשה במשטרת חיפה.
מ' הפקח: "אני שומע על תקיפות כאלו מדי יום והנה הגיע תורי. לא יכול להיות שאני לא יכול להפנות גב לנוסעים. אנחנו מיואשים מהתנהגות הנוסעים, אבל לא יכול להיות שלא תענה הדרישה הבסיסית שלנו לעבוד בזוגות. נוכחות של עוד פקח או פקחית יכלה למנוע את התקיפה הזו".

2 צפייה בגלריה
פציעת פקח המטרונית
פציעת פקח המטרונית
פציעת פקח מטרונית בתקיפה קודמת
(צילום: משטרת ישראל)

קראו עוד:

האירוע הנוכחי מצטרך לשורה של אירועי אלימות איתם נאלצים להתמודד פקחי המטרונית, ביניהם התמודדות עם צרכני סמים, שיכורים, חסרי בית ונוסעים אלימים.



יוסי אוזן יו"ר ועד הפקחים בסופרבוס חבר איגוד התחבורה בכוח לעובדים: "משרד התחבורה מתגאה במתן תקציב למאבק באלימות באוטובוס. אבל התקציב ייושם רק ב-1 בינואר 2025. בינתיים דמם של עובדי התחבורה הציבורית מופקר. הדרישות שלנו מינימליות – עבודה בזוגות, הכרה בנו כעובדי ציבור והענשת תוקפינו בהתאם. משרד התחבורה שב ומבהיר כי אנו שקופים עבורו".



איתי כהן ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים המאגד את עובדי סופרבוס: "עבודה בזוגות מתקיימת במקומות רבים בתחבורה הציבורית באגד וברכבת הקלה והיא נדרשת גם בסופרבוס. אין סיבה שמבקר המבצע את עבודתו יחוש סיכון ותחושת האיום רבה יותר כשמדובר במבקרות. כל סיכון של עובדי תחצ –נהגים ומבקרים- מסכן את הנוסעים והעובדים ועל בטחונם לא נתפשר. גם במחיר השבתת קווים מועדים לפורענות".