בשבועות האחרונים חקרה משטרת חיפה פרשה חמורה במרכזה עמדו שישה צעירים, תושבי חיפה ואום אל פחם, בגילאים 14-16.
2 צפייה בגלריה
הנאשמים בתחנת המטרונית עם אלות
הנאשמים בתחנת המטרונית עם אלות
הנאשמים בתחנת המטרונית עם אלות
(צילום: מצלמות אבטחה - משטרת ישראל)
על פי כתב האישום, השישה יצאו למסע אלימות במטרוניות חיפה, תוך שהם מוודאים כי קורבנות התקיפה שלהם הם יהודים. ברגע שהנאשמים קיבלו אישור כי הקורבן יהודי, הם היכו באכזריות, בין היתר באמצעות אגרופים, אלות, ובעיטות.
על פי פרטי החקירה, הנאשמים תקפו בשבעה מקרים, במהלך התאריכים 12-19 למרץ, שכל המקרים התרחשו במטרוניות חיפה, תוך ניצול הגעת הרכבים לתחנה ופתיחת דלתות כדי להימלט מהרכב. הקורבנות נזקקו בחלק המקרים לטיפול רפואי.
במהלך פעילות חקירה ראשוניות נעצרו 4 תושבי חיפה ו-2 תושבי אום אל פחם. חיפוש בביתם העלה ממצאים הקושרים אותם לעבירות המיוחסות להם.
בתום חקירת המשטרה, הגישה (ראשון) פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד שישה נערים, ובקשה להורות על הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים. התובעת, עו"ד שרה הראל, ייחסה להם עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, באיומים, פציעה בנסיבות מחמירות, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, וניסיון שוד.

אתה יהודי?

מפרטי כתב האישום עולה כי באחד ממקרי התקיפה, עלה למטרונית יהודי דתי בן 18. מיד עם כניסתו החלו הנאשמים לתקוף אותו, ירקו עליו, סטרו לו, היכו אותו באגרופים בפניו ואמצעות בעיטות בראשו ובפניו. הקורבן נזקק לטיפול רפואי.
במקרה אחר, פנו הנאשמים אל הקורבן ושאלו אותו לדתו. לאחר שהשיב להם כי הוא יהודי, תקפו אותו. הקטינים המשיכו להציק לנוסע, וכשביקש לרדת בתחנה, היכו אותו וירקו עליו. אחד מהם אף איים עליו כי יהרוג אותו. הנוסע שהותקף נזקק לטיפול רפואי וסבל מפגיעה בפניו.

2 צפייה בגלריה
מטרונית פגועה
מטרונית פגועה
אלימות קשה במטרונית
(צילום להמחשה: מד"א)

באירוע אחר, הגיעו הנאשמים אל המטרונית עם אלת אלומיניום ומקל. הם פגשו בשני נערים ששוחחו ביניהם בשפה הרוסית. הם פנו אל השניים בערבית, ולאחר שאלה השיבו כי אינם יודעים על מה הם מדברים, תקפו אחד מהם במכת אגרוף בפנים והיכו את חברו באלה מספר פעמים. השניים נמלטו רגלית, אך התוקפים רדפו אחריהם והמשיכו להכותם באגרופים ובעיטות.
בכתב האישום נטען כי שלושה מהנאשמים הבחינו בגבר בן 30 משוחח בטלפון הנייד שלו בשפה הרוסית. אחד הנאשמים ביקש מחברו לקחת מהנוסע את האוזניות שעל ראשו, זאת כדי שיוכל להרביץ לו. אחד הנאשמים ניגש לנוסע ותלש מראשו את האוזניות ונמלט מהמטרונית. שני חבריו נמלטו מדלת אחרת. הנוסע החל לרדוף אחרי הנער שגנב ממנו את האוזניות, אז תקפו אותו השלושה על רציף המטרונית באגרופים בפניו ובבעיטות בעודו שרוע על הרצפה.

קראו גם:

התובעת טענה כי התקיפה בוצעה על רקע סברה של החבורה בדבר מוצאו היהודי של המתלונן לו נגרמו חבלות בפניו ובגופו.