קיימת תמימות דעים באשר לאפשרות כי גבול הצפון המתחמם יהפוך לחזית מלחמה נוספת, וכתוצאה מכך ישגורו טילים לעבר העיר חיפה. אפשרות זו קיבלה ביטוי בתרחישים של פיקוד העורף, התייחסות מומחי ניהול סיכונים, מנהל בית החולים רמב"ם, וגם בדבריה של ראש העיר חיפה עינת קליש עצמה.
3 צפייה בגלריה
חייבים מגונויות בשכונות מוחלשות. מיגונית באשקלון
חייבים מגונויות בשכונות מוחלשות. מיגונית באשקלון
דרישה למיגוניות קרוב לאזרחים הוותיקים. מיגונית שהוצבה באשקלון
(צילום: צפריר אביוב)

מי שמקשיבים לדברים ועוקבים בדאגה אחר התרחישים וההתפתחות בצפון, הם נציגי הגמלאים בעיר חיפה הפועלים במסגרת שדולת הגמלאים.
יו"ר שדולת הגמלאים, חבר המועצה אלי לנדאו, מתריע כי יש להתייחס לעובדה כי בחיפה יש כ-63 אלף תושבים ותיקים, ולדאוג כבר עכשיו למיגונם.
בסוף השבוע האחרון פנה לנדאו בנושא לפיקוד העורף ולעיריית חיפה, ודרש להעמיד מיגוניות באזורים בהם יש ריכוזים גדולים של אזרחים ותיקים.

3 צפייה בגלריה
באים לעבוד בשביל התושב הוותיק. חברי רשימת הגמלאים
באים לעבוד בשביל התושב הוותיק. חברי רשימת הגמלאים
"לא כולם יכולים לרוץ מהר". חברי רשימת הגמלאים
(צילום: שרון צור)

״האזרחים הוותיקים נמצאים ברמת סיכון גבוהה יותר מכל אדם אחר בשל הקושי לתפוס מחסה קרוב במקרה של מתקפת טילים על חיפה״, כתב לנדאו.
נציג הגמלאים הוסיף כי עשרות אלפי התושבים הותיקים בעיר יכולים בכל רגע נתון להיקלע לאזעקות ולצורך להגיע למרחב מוגן.
לנדאו טוען כי בשל יכולת מוגבלת של אזרחים ותיקים לנוע במהירות, יש להעמיד את המיגוניות בקרבת מקומות שבהם האוכלוסייה המבוגרת נמצאת לרוב כמו תחנות אוטובוס, קופות חולים ומרכזים מסחריים שכונתיים.

3 צפייה בגלריה
צריכים הרבה כאלו. התקנת מיגונית בדרום
צריכים הרבה כאלו. התקנת מיגונית בדרום
לאן ירוצו הגמלאים? התקנת מיגונית בדרום
(צילום: עיריית קרית גת)

קראו עוד:

״איני יכול שלא להעלות חשש כבד מה עלול לקרות באם תישמע האזעקה ואנשים מבוגרים ברחוב לא יוכלו להגיע בזמן למרחב המוגן״, ציין לנדאו, "על כן, אבקשכם לפעול לאלתר לפיזור מיגוניות בקרבת המקומות המוזכרים לעיל ובהקדם האפשרי״.
בעיריית חיפה בחרו שלא להגיב לדברים. יצוין כי בעבר טענה קליש כי המיגוניות המתאימות לדרום ולירי טילי חמאס, אינן מתאימות לצפון ולירי טילים גדולים בהרבה של חיזבאללה. באשר למיגוניות יעילות יותר, טענה קליש כי טרם נמצא התקציב עבורן וכי מתנהלים מגעים עם פיקוד העורף בנושא.