הדרמטי והתיאטרלי. חובבת החיות המושבעת. הסלב עם בית הקפה, כולם חברי מועצת העיר חיפה בולטים מאוד שנותרו בחוץ בבחירות האלו באופן שהפתיע רבים.
12 צפייה בגלריה
הציבור בחר להשאיר אותם בחוץ
הציבור בחר להשאיר אותם בחוץ
הציבור בחר להשאיר אותם בחוץ
(צילום: ראובן כהן, שרון צור, נחום סגל)
אז מי חברי המועצה שנותרו בחוץ? קבלו אתה רשימה:

הילה לאופר


הילה לאופר הייתה חברת מועצה פעילה ובולטת בסיעת הירוקים של חיפה, ששידרה אכפתיות ומעורבות בדיונים רבים, השמיעה את דעתה בצורה אצילית אבל לא מתחנפת.

12 צפייה בגלריה
הילה לאופר
הילה לאופר
הילה לאופר
(צילום: ראובן כהן)

לקראת סופה של הקדנציה, לאופר מקבלת החלטה לחבור לרשימתו של יעקב בורובסקי כמספר 2 שלו, מתוך מחשבה כי מקומה ברשימת הירוקים עלול להיות לא ריאלי. בורובסקי שמח לקבל לרשימתו "ירוקה" ותושבת קרית חיים המחוברת לציבור. אולי בזכות לאופר שונה שם הסיעה של בורובסקי ל-'מחוברים לחיפה ולקריית חיים'. סבב הבחירות הסתיים כשהציבור קבע כי בורובסקי לא יהיה ראש העיר, וסיעתו תיכנס רק עם מנדט אחד למועצה, כך שלאופר נותרה בחוץ.
"חמש שנים של עבודה קשה למען העיר, על חשבון זמני הפרטי, על חשבון המשפחה ועבודה. שאיפותיי מעולם לא כללו כניסה לעולם הפוליטי אבל כשזה קרה והפכתי לחברת מועצת העיר החלטתי להיות חברת המועצה הכי טובה שאוכל", אומרת לאופר, "במציאות שבה נבחרי ציבור שוכחים לשם מה נכנסו לעולם הזה, הוכחתי שאפשר להיות נבחר ציבור שבאמת קשוב לצרכי התושבים ובאמת מייצג את האינטרסים שלהם.

12 צפייה בגלריה
הילה לאופר
הילה לאופר
פעילה ומוערכת. הילה לאופר
(צילום: גיל נחושתן)

"פעלתי ועשיתי שינוי אמיתי בתחומים רבים. הפוליטיקה שמלווה מעולם לא עניינה אותי ומאוד השתדלתי להתרחק ממוקדי אש פוליטיים ומלחמות אגו פנימיות שבסופו של דבר השפיעו לרעה על התנהלות העירייה. המלחמות בקדנציה הזו פגעו בעיר ובתושבים.
"אני מאחלת לראש העיר הנכנס שיידע לנהל את מועצת העיר, שבנויה מהמון סיעות קטנות מה שיקשה להערכתי על ההתנהלות. מאחלת לו שיצליח לאושש את חיפה מעשרות שנים של הזנחה. האם אותו אחד שהרס, הוא אותו אחד שיתקן? לצערי אני לא אופטימית והלוואי ואתבדה".
ובאשר לתוכניותיה היא מוסיפה "אחרי חמש שנים סוערות והתמסרות טוטאלית לעיר ולתושביה, אני שמחה על השקט, הולכת לעשות לביתי והכיוון הוא לימודי תואר בתחום קרימינולוגיה".

12 צפייה בגלריה
ניר שובר
ניר שובר
בולט מאד. ניר שובר
(צילום: ראובן כהן)

המצייצים לא הצביעו


חיפאים רבים הופתעו לגלות שגם חבר המועצה ניר שובר נשאר בחוץ. שובר היה חבר מועצה בולט לאורך השנים, וסוג של סלב מקומי. הוא היה הבעלים של "קפה היינה" שבכרמל, אחר כך היה צמוד לקליש והפך לחבר מועצה פעיל שנמצא הרבה בשטח, מנסה לקדם בעלי עסקים חיפאים באמצעות סרטונים, מתקשר עם תושבים גם באמצעות קבוצת הפייסבוק שהוא מנהל, "חיפאים מצייצים" שכוללת חברים רבים.
שובר התמודד לראשות העיר עד שחתם על הסכם עם יונה יהב, בעקבותיו הסיר את מועמדתו בתקווה להיכנס למועצת העיר ולהתמנות לסגן ראש עיר.

12 צפייה בגלריה
הגיעו להסכם. שובר ויהב
הגיעו להסכם. שובר ויהב
הגיעו להסכם. שובר ויהב
(צילום: גביש מדיה)

בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב: "בחרתי לנהל קמפיין נקי וחיובי, כי למרות המחלוקות, כל העיר שותפים אחד של השני. באנו מאהבה ענקית לעיר ולתושביה, והגם שלא זו התוצאה לה ייחלנו, חשוב לעצור להביט על המסע המשותף ולומר תודה רבה שהאמנתם ותמכתם בי. הדרך עוד ארוכה ואני כאן כדי לעשות! מבחינתי המסע לא נגמר, רק השביל השתנה. קיבלנו אלפי קולות והיינו רחוקים כפסע מכניסה למועצה, נפיק לקחים למערכת הבחירות הבאה".

12 צפייה בגלריה
איציק בלס
איציק בלס
ותיק ומנוסה. יצחק בלס
(צילום: שרון צור)

בלס הלוחם


ישיבות מועצת העיר יראו ללא ספק, פחות צבעוניות ומבדרות כנראה, שכן חבר המועצה יצחק בלס גם הוא נותר בחוץ. לאורך הקדנציה שלו בלס שם דגש על נושא החזירים, הוא היה מציג את הצעות הסדר שלו, או משתתף בדיונים בצורה תיאטרלית משהו, בדרמטיות ובקולניות.

12 צפייה בגלריה
בלס
בלס
הלוחם בחזירים. בלס
(צילום: שרון צור)

לעיתים דבריו הרגישו קצת כמו מופע סטנד אפ והיה מצחיק את המשתתפים. אחת ההצעות שלו היו שחזירי הבר יקבלו מעמד של כלבים ויסתובבו בעיר עם רצועה מה שעורר צחוקים מתגלגלים בין כל הנוכחים או שהציע רחוב על שם חזיר בר. יום אחד הגיע לישיבה במסכה של חזיר בר.
בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב: "אני מכבד את החלטת תושבי העיר שלקחו חלק ביום הבוחר, זה הזמן להרהורים, ולחישוב מסלול מחדש, לפעמים מבצעים שגיאות ,החוכמה להתגבר ולהמשיך הלאה".

12 צפייה בגלריה
רמתי בהפגנה
רמתי בהפגנה
יואב רמתי בהפגנה ליישוב עזה
(צילום: פרטי)

בן גביר ידידי


חבר המועצה יואב רמתי, איש הציבור דתי לאומי גם הוא נותר בחוץ. הוא היה חבר מועצה די נוכח, אבל לא מאוד בולט, וכנראה העובדה שחבר לבן גביר לא קסמה לחיפאים. רמתי זכר בשל ניהולו של חברת יפה נוף והמאבקים מול קליש. בנוסף ייזכר רמתי בשל עמדות קיצוניות בנוגע לקהילה הלהט"בית.
"בשלב זה לא ארצה להגיב. יש תוכניות לעתיד אבל אגיד בצורה מסודרת כשהדברים יהיו מגובשים", אמר רמתי.

12 צפייה בגלריה
יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי
יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי
סמן ימני. רמתי במועצת העיר
(צילום: ראובן כהן)

קראו עוד:

מה קרה לנחשון?


סגן ראש העיר נחשון צוק, יד ימינה של עינת קליש שכונה האיש החזק בעירייה, לא צלח את מבחן הבוחר ורשימתו "טק והעיר" לא עברו את אחוז החסימה. צוק נכנס לחיי תושבי חיפה בסערה, נחשב לאסטרטג מאחורי קליש, שתרם לא מעט לבחירתה לפני 5 שנים, והיה הכוח המניע של רבות מהיוזמות שלה, במיוחד בתחום הים.

12 צפייה בגלריה
נחשון צוק
נחשון צוק
איש הים והספנות. נחשון צוק
(צילום: שרון צור)

צוק היה מעורב בנושאים שונים בניהול העיר, וזכורים המאבקים על מועדון שיט חיפה, רצונו לשנות את החוף השקט, הקים את המרכז הלאומי לכלכלה כחולה שהתמקדה בים ועוד. אך כמו קליש, גם צוק סיים בשלב זה את פרקו הפוליטי, וזאת בטרם הצליח להשאיר חותם משמעותי על התפתחות העיר.

12 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם וסגנה נחשון צוק
ראש העיר עינת קליש רותם וסגנה נחשון צוק
בלתי נפרדים בכניסה וביציאה מהמועצה. צוק וקליש
(צילום: ראובן כהן)

אמר את דברו


ואחרונה שנותרה בחוץ היא ראש העיר המכהנת עינת קליש, שלא הצליחה להיכנס למועצת העיר וקיבלה רק 4.5% מקולות הבוחרים בריצתה לראשות העיר.

12 צפייה בגלריה
עינת קליש
עינת קליש
נכנסה בסערה. יצאה בציוץ. קליש
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

כך כתבה בעמוד שלה: "מקבלת את רצון הבוחר ומאחלת הצלחה לעיר חיפה ולמי שיבחר לעמוד בראשה. מי יתן ויעשה את הטוב למען תושביה". בראיון שנתנה שבוע לפני הבחירות לאחד האתרים היא אמרה: "אני מצטערת שלא הקדשתי מספיק זמן לתקשורת ולדברור של עצמי.... כתבתי, דיווחתי ופרסמתי ברשתות החברתיות, אבל זה לא מספיק".