אחרי מספר פגישות ודיונים, הודיע המועמד לראשות העיר ניר שובר, כי לא יתמודד לראשות ויסתפק בהובלת סיעת "חיפה פיתוח" להתמודדות על מקום במועצת העיר.
3 צפייה בגלריה
הגיעו להסכם. שובר ויהב
הגיעו להסכם. שובר ויהב
הגיעו להסכם. שובר ויהב
(צילום: גביש מדיה)
לצד הסרת מועמדותו, שובר מודיע כי הוא יתמוך ביונה יהב ולמעשה השניים הגיעו להסכם. על פי ההסכם, במידה ויהב יזכה בבחירות ורשימת "חיפה פיתוח" תעבור את אחוז החסימה ותיכנס למועצה, שובר יקבל לידיו סמכויות ותפקידים עירוניים ברחברות ותאגידים עירוניים.
במידה וחיפה פיתוח תשיג 4 מנדטים או שתחבור לסיעה נוספת ויחד ייכנסו לקואליציה של יהב עם 4 מנדטים, אז שובר עשוי להתמנות לסגן ראש עיר.

3 צפייה בגלריה
ניר שובר וחברי חיפה פיתוח
ניר שובר וחברי חיפה פיתוח
ניר שובר וחברי חיפה פיתוח
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

"יש 31 חברי מועצה ויש צורך ב-16 כדי להקים קואליציה", אומר גורם פוליטי, "לראש עיר יש 4 סגנים בשכר לתת, ואם כל אחד מהם יעמוד בראש סיעת בת 4 מנדטים, הדרך לקואליציה בטוחה. על הסרת מועמדות אפשר להבטיח תפקידים, אבל רק על מנדטים אפשר להבטיח סגנות בשכר".
על פי הסיכום בין יהב ושובר, חבר המועצה הצעיר יעסוק בתחומי רווחה, תיירות, רובע הדר, רווחת בעלי החיים ועוד.
יונה יהב: "אנחנו מחזירים את האופטימיות והתקווה לחיפה. אנחנו לפני ימים טובים לעיר חיפה, ולפנינו דברים גדולים לעשות למען החיפאים. ניר שובר הוא כוח צעיר ומשמעותי שמצטרף אלינו, אשר שם את טובתה של העיר בראש העשייה שלו. אני מודה לו על הכנות בה הודיע על החלטתו לתמוך בי. בשבועות הקרובים אני מעריך שכוחות נוספים בחיפה יצטרפו אלינו. מיד לאחר שאשוב לתפקידי כראש העיר, אני מתכוון להקים קואליציה רחבה שתאחד ותלכד את חיפה מחדש ולהקים ממשלת אחדות חיפאית בראשותי".

3 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
סוגר קואליציות. יהב
(צילום: תום גביש)

ניר שובר: "שמחתי לשמוע על רצונו של יונה יהב לשיתוף פעולה הדוק למען תושבי העיר ועל רצונו להיות מעורב ביישום הפרויקטים הקיימים, אותם יזמתי . מתן הכוח לסיעת 'חיפה פיתוח' בראשותי יאפשר לנו להמשיך להיות הסיעה המבטאת את הרוח הצעירה של חיפה, אשר מטרותיה הן פיתוח העיר על כל רבדיה".