על רקע הפגנות חד"ש וארגוני שמאל להפסקת המלחמה, בשבוע שעבר התארגנה בשכונת נוה שאנן בחיפה, הפגנה ביוזמת ובהשתתפות אנשי ימין בהם יו"ר ליכוד חיפה יניב בן שושן, ח"כ מהליכוד אריאל קלנר, וחבר מועצת העיר יו"ר "ציונות נטו", יואב רמתי.
3 צפייה בגלריה
רמתי בהפגנה
רמתי בהפגנה
רמתי בהפגנה
(צילום: פרטי)

הפגנת ימין בנוה שאנן
(צילום: אושר טאקטש)


קראו עוד:

בהפגנה שהתקיימה בכיכר זיו בנווה שאנן השתתפו עשרות בני הציונות הדתית, חלק נשאו שלטים ("תנו לצה"ל נצח", "אין שלום עם מחבלים", "לחסל את החמאס"), אחרים רקדו ושרו "לשטח את עזה".
יואב רמתי טוען כי הפתרון למצב אליו נקלעה ישראל הוא התיישבות. "אני מתכוון להתיישבות יהודית מלאה בעזה", מסביר רמתי, "רק ככה נוכל להגן על כיסופים, עלומים, וכל שדרת היישובים האחרים בעוטף עזה".
לדברי רמתי, כשישראל התיישבה בגוש קטיף, המצב היה טוב יותר ולא ספגנו מטחי טילים. "יצאנו מגוש קטיף ובנינו במו ידינו ארגוני טרור צמודי גדר", אומר רמתי, "כולם טעו בקונספציה ואחראים למחדל מנתניהו, ברק, גנץ ואיזנקוט. כל ממשלה שתסיים את המלחמה ללא אירוע התיישבות בעזה – נדאג להפיל אותה. לא נסכים לקונספציה בה מפקידים את הביטחון שלנו בידי גורם אחר. רק התיישבות מלאה כולל שליטה בציר פילדלפי עומדת על הפרק".

3 צפייה בגלריה
רמתי ונציגי הימין בהפגנה
רמתי ונציגי הימין בהפגנה
רמתי ונציגי הימין בהפגנה
(צילום: פרטי)

המילה טרנספר אינה מפחידה את רמתי. חבר המועצה אומר כי יש לפלסטינים אפשרות לצאת מעזה לאן שרק ירצו. "אחרי מה שעשו, אין חפים מפשע בעזה. שילכו לאן שהם רוצים. נבהיר להם שפה הם כבר לא גרים. נפתח את ציר פילדלפי ונאפשר מעבר רק לכיוון אחד. במרחב עזה נאתר ונחזיר את החטופים".
זה טרנספר לכל דבר.
"זו השיטה היחידה שנסראללה וגם ביידן יבינו שאיתנו לא מתעסקים. רק תפיסת קרקע מבינים במזרח התיכון. זהו לקח שיילמד בלבנון. נסראללה יבין שאם נצטרך נתיישב גם עד הליטאני. זהו מחיר הוגן עבור 1,500 הרוגים שלנו. אני לא מתרשם מתגובות של ביידן, האג, העולם או מדינות ערב שיצטרכו לקלוט 2 מיליון פלסטינים.
"אם אנו חפצי חיים, לא צריכים לעניין אותנו ביידן או כל דבר אחר. רק ככה נוכל להמשיך לחיות פה. זה רעיון הרבה יותר ריאלי מטרנספר של יהודים מקיבוצים ויישובים מהצפון והדרום".

3 צפייה בגלריה
רוצים לחזור. שלט בהפגנה ב-2008
רוצים לחזור. שלט בהפגנה ב-2008
רוצים לחזור. שלט בהפגנה לאחר פינוי גוש קטיף
(צילום: דובר יש"ע)

אפילו נתניהו לא מוכן לרעיון כזה.
"שמענו שזה רעיון משיחי אבל עכשיו כולם התפכחו. מבינים שלא יעזור החזרת שטחים, ואין שיטה אחרת במזרח התיכון מלבד התיישבות על הקרקע. אף אחד לא רצה לדמיין פינוי פלסטינים, אבל ב-3 חודשים היה פה פינוי יהודים".
אתה תעבור לעזה?
"אני מוכן להתגורר בעזה שתפונה. בהחלט. ולא רק אני, רבים בציונות הדתית. רק התיישבות בעזה תחזיר את אחינו לישובים, ותוודא כי המלחמה לא הייתה לשווא. ואם הממשלה לא תדע לקבל את ההחלטות שיביאו לפתרון הזה, צריך ללכת לבחירות".