משרד הבריאות הוציא צו הפסקה (סגירה) מנהלי למסעדת פרנג'ליקו בשדרות בן גוריון 22 בחיפה, וזאת לאור שורה ארוכה של ליקויים חמורים שנמצאו במקום במהלך ביקורת בתאריך 5 לינואר 2023.
2 צפייה בגלריה
השמדת בשר וליקויים חמורים. פרנג'ליקו בן גוריון 22
השמדת בשר וליקויים חמורים. פרנג'ליקו בן גוריון 22
השמדת בשר וליקויים חמורים. פרנג'ליקו שדרות בן גוריון 22
(צילום: street view)

אלו חלק מהליקויים שנמצאו במקום: נמצא כי במטבח קיימת הצפה עקב תעלות ניקוז סתומות משאריות מזון רבות. כמו כן, במטבח ריח ביוב חריף; עיקר ההכנות במטבח הן: דגים, עופות, בשר בקר וירקות. אין מדורי עבודה ייעודיים לכל אחד מסוגי המזונות; נמצאו מספר קופסאות עם סוגי מזונות שונים שתאריך הכנתם אינו ידוע: סושי מוכן מראש, דגי סלמון לאחר שעברו טיפול עיבוד, בשר טחון, אטריות וסלטים שונים.
במסגרת הביקורת הושמדו על ידי הווטרינר העירוני כ 10 ק"ג של בשר ומזון שאינו ראוי למאכל.
רשימת הליקויים נמשכת: ישנן הצטלבויות רבות בין סוגי מזונות לאורך תהליך הטיפול במזון במדורי העבודה; נמדדה טמפ' של מוצרי מזון רגישים 12-8 מע"צ במקום עד 4 מע"צ ו-2 מע"צ לדגים; אין נוזל חיטוי לירקות. קירות העסק מלוכלכים מאוד וחלקם עם הצטברות עובשים; מזון גולמי מאוחסן עם מזון למאכל בפסי ההכנה ובמקררים השונים; הציוד הקבוע במצב תברואי ירוד וניכר כי לא נוקה מזה זמן רב מאוד; שאריות מזון רבות על הציוד ועל הרצפה מתחת לציוד.

2 צפייה בגלריה
הקישוטים במושבה הגרמנית
הקישוטים במושבה הגרמנית
פרנג'ליקו היא אחת המסעדות הכי מוכרות במושבה הגרמנית
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

קראו גם:

הליקוים שנמצאו נוגעים גם למצב המזון וגם לציוד מוזנח: מקרר פס חם מונח על מרצפות של מדרכת רחוב; כלל המקררים עם עובשים מרובים; אין סבון לשטיפת ידיים ונייר ניגוב; במקום מתבצע תהליך של הפשרת בשר חלוקה למנות והקפאתו מחדש; במקרר גיבוי נמצא כי אורז מבושל נמצא על הרצפה ומזון גולמי מאוחסן עם מזון מוכן למאכל; ניקוז מכונת הקרח זורם מחוץ כניסה למחסן על משטח קרטון, עקב כך נוצרה עיסת נייר רטובה היוצרת מפגע תברואי חמור. כמו כן, מפגע זה גורם ללכלוך רצפת המחסן ע"י הנכנסים; מכונת הקרח עם עובשים מרובים; דגים קפואים נמצאו במצב הפשרה; נראו מעופפים רבים בעסק; פחי אשפה שבורים; ישנם חורים בקירות ואין אטימה.
ב-9 לינואר נערך שימוע לבעלים, בו הצהיר כי חלק מהליקויים תוקנו, ומרביתם לא תוקנו. בעקבות השימוע יצא צו הסגירה המיידי למשך 30 יום.