בעיריית חיפה נערכים לסבב מינויים בוועדות עירוניות ותאגידים, וזאת בשל התערבותה של עמותת עמותת "עורכי דין לקידום מנהל תקין".
2 צפייה בגלריה
מועצת העיר חיפה
מועצת העיר חיפה
החלטות לא מיושמות. מועצת העיר חיפה
(צילום: שרון צור)

לאחרונה נודע לעמותה כי יישום כמה מהחלטות המועצה מתעכב מאחר שפרוטוקולים של ישיבות המועצה אינם מאושרים על-ידי ראש העירייה ואינם מפורסמים לציבור. בעקבות פניית עמותת "עורכי דין לקידום מנהל תקין" מהחודש שעבר, אושרו ופורסמו שישה פרוטוקולים נוספים.
בחודשים האחרונים התריעו חברי מועצת עיריית חיפה בפני גורמי העירייה כי החלטות שהתקבלו ברוב קולות בישיבות המועצה אינן מיושמות. כך למשל, הלינו כמה מחברי המועצה על כך שנציגי ציבור מטעמם בתאגידים העירוניים אינם מתמנים אף שמינויים אושר במועצה.
באחת מישיבות המועצה האחרונות, השיבה היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד ימית קליין, כי העירייה אינה יכולה לקדם את מינוי נציגי הציבור משום שפרוטוקולי הישיבות שבהן נבחרו אותם הנציגים אינם מאושרים ואינם מפורסמים כחוק. ואכן, עיון באתר העירייה העלה כי מאז תחילת חודש אוגוסט לא מפורסמים באתר העירייה פרוטוקולים מישיבות המועצה.

2 צפייה בגלריה
עו"ד נדאל חאיק ועו"ד איתי צורף (מימין)
עו"ד נדאל חאיק ועו"ד איתי צורף (מימין)
עו"ד נדאל חאיק ועו"ד איתי צורף (מימין)
(צילום: פרטי)

קראו גם:

באמצע חודש דצמבר פנתה עמותת "עורכי דין לקידום מנהל תקין" לראש העירייה ד"ר עינת קליש רותם, באמצעות מנכ"ל העמותה, עו"ד נדאל חאיק, וחבר הצוות המשפטי, עו"ד איתי צורף, ופירטה בפניה מספר חובות פרסום הקבועות בחוק שהעירייה אינה עומדת בהן, ובהן החובה לפרסם פרוטוקולים מישיבות המועצה. העמותה ציינה בפנייתה כי אם הימנעות העירייה מפרסום הפרוטוקולים נובעת מכך שאלה טרם אושרו על-ידי ראש העירייה, התנהלות זו פוגעת לא רק בעקרון השקיפות בפני התושבים ובזכותם לחופש המידע, אלא גם בתפקודן התקין של המועצה והעירייה בכך שהוא מעכב יישום חלק מהחלטות המועצה. בשולי פנייתה, דרשה העמותה מקליש רותם לפעול לאישור כלל הפרוטוקולים שטרם אושרו על-פי חוק ולפרסמם באתר.