בית המשפט המחוזי גזר את עונשו של מ' שהודה בהצתת רכביו של ראש העיר טירת כרמל אריה טל בחודש דצמבר 2021.
3 צפייה בגלריה
אריה טל ליד רכבו השרוף
אריה טל ליד רכבו השרוף
אריה טל ליד רכבו השרוף
(צילום: אלעד גרשגורן)

השופט אמיר טובי קיבל למעשה הסדר טיעון עליו חתמה המדינה והנאשם, לפיו בעקבות הודאתו של הנאשם, יושתו עליו 24 חודשי מאסר בפועל, ובנוסף יופעל מאסר מותנה בן 7 חודשים התלוי ועומד נגדו, כך שבסך הכל ירצה 27.5 חודשי מאסר בפועל.
מעובדות כתב האישום עולה כי ראש העיר אריה טל מתגורר עם אשתו בבית פרטי בטירת הכרמל. בבעלותו של טל רכב מסוג טויוטה יאריס, ורכב נוסף מסוג סקודה סופרב השייך לעירייה ומצוי בבעלות חברת ליסינג.
ב-12 בחודש דצמבר 2021, הגיע הנאשם ואדם נוסף שזהותו טרם ידועה, כשהם חובשים כיסויי ראש ופניהם מוסתרים בבד, ועל ידו הימנית של הנאשם כפפה. הנאשם ושותפו הגיעו עם בקבוק פלסטיק ובו חומר דליק ומצית. באותו הזמן טל ורעייתו ישנו בביתם.
הנאשם ניגש לרכבים, שפך בנזין והצית. הנאשם ושותפו ברחו מהמקום. הרכבים עלו באש ונשרפו כליל. נזקים נגרמו לביתם ורכבם של השכנים. שווי הנזק שנגרם מוערך בכ-400 אלף שקלים.

3 צפייה בגלריה
שריפת רכב טירת כרמל
שריפת רכב טירת כרמל
שריפת רכב ראש העיר בטירת כרמל
(צילום: כבאות והצלה)

חקירה ממושכת שכללה הצמדת שמירה לראש העיר, הובילה למעצר החשוד ושליחתו לתסקיר מבחן. מהתסקיר עלתה תמונה קשה של נסיבות אישיות מורכבות של צעיר בן 19, שאחיו הבכור נרצח שנתיים קודם לכן בעקבות צד שלישי שמרצה עונש מאסר. בעקבות רצח האח, התדרדר מצבו של הנאשם, והוא עודנו במשבר נפשי. האנשם סיפר על הורים שהתקשו לגדל את הילדים שהוצאו למסגרות חוץ ביתיות, אמא מרותקת לכיסא גלגלים, ואב עם קצבת נכות. האנשם עבר מסגרות חינוכיות רבות ושנים רבות שוטט ברחובות עד שהסתבך בפלילים. לחובת הנאשם 4 הרשעות קודמות בעבירות אלימות, מרמה וסמים.
באשר להצתת הרכבים, הנאשם ציין כי הוצע לו להצית רכב, והוא מצדו לא בירר למי שייך הרכב ומה המניע להצתה. לטענתו לא חשב על מעשיו, לא היה בקו השפיות, ולאחר שערך חשבון נפש, הוא מתבייש במעשיו, רוצה לפצות את הנפגעים ולמבקש מהם סליחה.

3 צפייה בגלריה
אריה טל ליד רכבו השרוף
אריה טל ליד רכבו השרוף
מה היה מניע? אריה טל ליד רכבו השרוף
(צילום: אלעד גרשגורן)

קראו גם:

בשירות המבחן העריכו כי יש סיכון גבוה להישנות עבירות אלימות ומעשים עוברי חוק בעתיד מצידו של הנאשם, והומלץ על הטלת ענישה מוחשית בדמות מאסר בפועל, שתמחיש לנאשם את גבולות האסור והמותר.
בית המשפט קיבל את הסכם הטיעון, גם לאור הודאתו של הנאשם ובקשת הסליחה, ולאור קשיים ראייתיים שהובילו להסדר הטיעון, וגזר 27.5 חודשי מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על תנאי ל-3 שנים, ופיצוי של 15 אלף שקלים לראש העיר.