ד"ר יהונתן דובנוב, סגן רופאת מחוז חיפה, חתם היום (יום חמישי 5/1/23) על צו סגירה מינהלי לאולם שמחות "אולמי אורנים" , רחוב חיות פרץ 3,חיפה.
1 צפייה בגלריה
המקום נסגר
המקום נסגר
המקום נסגר
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

בצו כותב ד"ר דובנוב: "אני מוציא את הצו על סמך ממצאי הביקורת שערכה במקום מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה של לשכת
הבריאות המחוזית בחיפה ביום 2023.01.03 . בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים ביותר ומצב תברואי ירוד במיוחד המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. חלק מהליקויים אף נצפו בביקורת קודמת ולא תוקנו".

ואלו הליקויים שנמצאו:

1. נעשתה הפשרה של כמויות גדולה של בשר בטמפרטורת החדר בניגוד למותר.
2 .עמדות עבודה: במטבח נמצאו שני שולחנות באמצע המטבח, המיועדים לטיפול בבשר בקר ועופות ללא הפרדה; מוחלטת וללא כיור, סבוניה ומתקן נייר לכל עמדה כנדרש. כמו כן, במטבח נמצאו שני כיורים בלבד, אחד מיועד לשטיפת ידיים הנמצא באזור בישול בשרי והשני לשטיפת כלים; אין עמדת עבודה לדגים; אין עמדת עבודה להכנת סלטים;
3. אזור בישול: תנורים וארונות חימום מלוכלכים מאוד עם סימני חלודה; כיור הנמצא באזור הבישול מלוכלך, הקיר מסביב לכיור מלוכלך מאוד, ברז חלוד, סבונייה מלוכלכת מאוד; בצמוד לכיור נמצא חלון המוסתר בפאנל פח. הפינה מאוד מלוכלכת, נמצאו סימני עובש על הרצפה, על הפאנל, האזור מאוד מלוכלך. חלק מכלי הבישול מוחזק מתחת לעמדת הבישול; נעשה אחסון של ירקות גולמיים באזור הבישול בניגוד למותר, ללא הפרדה בין מזון גולמי ומוכן; פחי אשפה מלוכלכים מאוד.
4 .חדר קירור מזון גולמי: דלת פגומה בחלק התחתון, גומייה רופפת, הדלת עם סימני לכלוך, עובש וחלודה; המקרר מלוכלך מאוד, נמצאו סימני עובש וחלודה בדפנות של המקרר, בכניסה למקרר ובתקרה; מיכל מנירוסטה עומד בתוך המקרר, מלוכלך עם שאריות עלים ושקיות; נמצא מזון מוכן לסושי יחד עם ירקות גולמיים בניגוד למותר; על המקרר מבחוץ תלוי ציוד לא רלוונטי וציוד לא בשימוש כלים להכנת עופות, ציוד לניקיון.

קראו גם: >>

5 .חדר קירור למזון מוכן: במקרר נעשית הפשרה של דגים בניגוד למותר; מקרר מלוכלך מאוד, נמצאו סימני עובש וחלודה בדפנות של המקרר, בכניסה למקרר ובתקרה; דלת המקרר מלוכלכת מאוד עם סימני עובש, חסרה גומייה. המשקוף של הדלת חלוד עם קילופי צבע; הרצפה של המקרר מאוד מלוכלכת.
6 .מקרר סלטים: המקרר מלוכלך; נמצאו שתי קופסאות של טחינה ללא תיעוד תאריך של יום ההכנה; 3 בקבוקי רטבים שפג תוקפם;
7. מקרר שתייה מלוכלך.
8 .לא נמצא מקפיא בשרי, במידה והמקום מחזיק בשר קפוא, יש צורך במקפיא ייעודי.
9 .אזור שטיפת כלים-הקיר מלוכלך, ברז חלוד.
10 .מחסן קומת קרקע: בחצר הנמצאת בצמוד למחסן נמצא מקום אחסון חיצוני העשוי מפאנל פח במקום נעשה אחסון ציוד להגשת מזון. הורגש ריח חזק של שתן באזור, אחסון הציוד לא מוגבה מהרצפה ב-30 ס"מ כנדרש. בנוסף המקום לא מסודר; באזור אחסון מזון יבש, נמצאו קילופי צבע מאחורי המדפים; נמצא מקרר מקולקל שבעבר היה משמש לאחסון ירקות ופירות. היום במקרר זה נעשה אחסון של שתייה. המקרר מלוכלך מאוד; כיור של שטיפת ירקות ועמדת שטיפת ירקות מלוכלכת מאוד; מקרר ביצים ללא מד טמפרטורת כנדרש; נמצאו שתי אריזות של דג מלוח קפוא פג תוקף.
11 .שירותים- הורגש ריח של שתן בשירותים של הנשים והגברים.
פורסם לראשונה: 15:59, 05.01.23