המועמד לראשות העיר דוד עציוני שלח (שני) באמצעות בא כוחו עו"ד אבי גבאי לניר עציוני מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים.
3 צפייה בגלריה
עציוני ושובר
עציוני ושובר
עציוני ושובר
(צילום: מיכה בריקמן, וואיל עווד, canva)

המכתב מתמקד בפעילותה של "קבוצת חיפאים מצייצים המקורי", קבוצת פייסבוק לה עשרות אלפי עוקבים בניהולו של שובר.
שובר הוא יו"ר סיעת "חיפה פיתוח" המתמודדת על מקום במועצת העיר חיפה, רשימה שכבר חתמה הסכם קואליציוני עם יונה יהב. על פי הסכם זה, שובר הסיר את מועמדתו לראשות העיר, בתמורה לתמיכה במועמדות יהב. עוד קובע ההסכם כי במידה ושובר יעמוד בראש סיעה בת 4 חברי מועצה, הוא ימונה לסגן בשכר.

3 צפייה בגלריה
הגיעו להסכם. שובר ויהב
הגיעו להסכם. שובר ויהב
הולכים יחד. שובר ויהב
(צילום: גביש מדיה)

כך נטען במכתב של עציוני לשובר: "הקבוצה ("חיפאים מצייצים המקורי") מתחזה להיות פלטפורמה אובייקטיבית ונטולת שיוך פוליטי שבה מפורסמים תכנים שונים בנוגע לחיפה, אך למעשה מהווה מכשיר תעמולה בשירותם של סיעת "חיפה פיתוח" שבראשה אתה עומד, ושל מר יונה יהב המתמודד לראשות העיר. לפיכך, פעילותו של העמוד מהווה עבירה לפי חוק הבחירות".
במכתב מפרט בא כוחו של עציוני שורה של פרסומים בקבוצה הנחזים להיות דיווחים עיתונאיים בנוגע למתרחש בחיפה, כשלטענתו רושם זה מוגבר על ידי הגדרת הקבוצה - "מקומון" חיפאי. ולצד דיווחים אלו, נטען עוד במכתב, מפורסמים בקבוצה פוסטים המהווים בבירור תעמולת בחירות שנועדה לקדם את שאיפותיהם הפוליטיות של שובר ויהב.

3 צפייה בגלריה
קרבות מקוונים
קרבות מקוונים
קרבות מקוונים
(צילום מתוך מכתב האזהרה)

קראו עוד:

עוד טוען עציוני במכתב כי אין כל אזכור בקבוצה כי מדובר במכשיר תעמולה פוליטית הפועל בשירות שובר ויהב. "אך אם בכך לא די, אתה משתמש בכוחך כמנהל הקבוצה כדי למנוע ממי שאינו תומך בך או במר יהב להעלות פוסטים או אפילו להגיב בקבוצה וחוסם כל משתמש המביע ביקורת כלפיכם", נכתב במכתבו של עציוני לשובר.
עציוני אף מעלה את עניין פרסום הכרזות נגד יונה יהב, וטוען כי מדובר בהוצאת דיבה חמורה נגדו.
בסופו של המכתב דורש עציוני כי שם קבוצתו של שובר תשונה כך שתשקף את היותה מכשיר תעמולה פוליטי, או לחלופין שתאפשר לכל המתמודדים בבחירות לפרסם בה פוסטים, או שתחדל לפרסם פוסטים פוליטיים.
אם דרישה זו לא תענה בתוך יומיים, עציוני טוען כי ינקוט בהליכים משפטיים.
ניר שובר מסר בתגובה: ״העברתי את טרוניות מר עציוני לבא-כוחי עוה״ד יניב ברוך. נשיב בצורה מנומקת לאמור במכתבו. כאשר בסופו של יום יתברר כי ״ההר יוליד עכבר״ ומדובר בניסיון סרק לייצר רווח פוליטי.״