ניר שובר יעמוד בראש רשימת חיפה פיתוח ויזכה למלוא הזכויות המקנות חוק מימון בחירות. כך נקבע הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי חיפה.
שופטת בית המשפט המחוזי בטינה טאובר החליטה לקבל הסכמות אליהם הגיעו הצדדים בעתירה שהגיש חבר מועצת העיר ניר שובר נגד ראש העיר עינת קליש.

2 צפייה בגלריה
ניר שובר וחברי חיפה פיתוח
ניר שובר וחברי חיפה פיתוח
ניר שובר וחברי חיפה פיתוח בסמוך לבית המשפט
(צילום: פרטי)
העתירה נסובה סביב הכרזתה של קליש על שובר כחבר מועצה פורש. קליש קיימה שימוע לשובר, טענה שמאחר וסירב להצביע בעד תקציב העירייה, היא יכולה להדיח אותו להכריז עליו כחבר מועצה פורש.
להכרזה על חבר מועצה כפורש יש השלכות משמעותיות, ובמידה והוא רוצה להתמודד למועצת העיר או לראשות, עליו לגייס מאות חתימות ולהציב ערבויות בטרם יוכל לקבל מימון בחירות.
שובר, באמצעות עו"ד יואל גולדברג, מיהר להגיש עתירה על החלטתה זו של קליש, בה נטען בין השאר כי החלטה זו לא חוקית, קליש נמצאה בניגוד עניינים, וכי העובדה של אי הצבעה בעד התקציב העירוני אינה עילה מספקת להכרזה על חבר מועצה כפורש.

2 צפייה בגלריה
ניר שובר
ניר שובר
ניר שובר יקבל מימון
(צילום: ראובן כהן)

קראו עוד:

בדיון בעתירה בבית המשפט המחוזי הצליחו הצדדים להגיע להסכמות, לפיהן ההכרזה על שובר כפורש תישאר בעינה, אך לא ייפגעו זכויותו של שובר בבחירות הקרובות, והוא יהיה זכאי למימון על פי החוק ולא יידרש להמציא 250 חתימות וערבויות לטובת התמודדות.
בעקבות ההסכמות בין שובר וקליש, ציינו בסיעת חיפה פיתוח כי נסללה הדרך החוקית להתמודדות הרשימה בבחירות.
"יש שופטים בחיפה, תודה לכבוד השופטת בטינה טאובר, סגנית נשיא המחוזי", ציין שובר, "היום נעשה צדק בחיפה. האהבה שלי לחיפה תנצח. הפיתוח בחיפה ימשיך במלוא השיא. אני וחבריי לסיעה נדאג לכך. תודה לעורכי הדין, יואל גולדברג והלן דורפמן״.