בשבוע הבא, ב-15 לפברואר, תוכנן להתקיים בבית הגפן שבחיפה, אירוע של פורום המשפחות הישראלי פלסטיני.
5 צפייה בגלריה
יו"ר פורום נכי צה"ל לירן ברוך
יו"ר פורום נכי צה"ל לירן ברוך
יו"ר פורום נכי צה"ל לירן ברוך
(צילום" צבי רוגר, תומי הרפז)

באירוע תוכננה גם השקת הספר "אפירוגון", כשאת האירוע ינחה אמל עוראבי. מנכ"ל ארגון צלמו שי גליק, התריע מפני קיום האירוע, וטענו כי בית הגפן מארח אירוע פוליטי, בעל נרטיב פלסטיני, ובהנחיית עיתונאי שהתבטא לא אחת בחריפות נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל.
הבוקר (שני) פנו נציגי פורום נכי צה"ל לראש העיר עינת קליש ושר התרבות מיקי זוהר, וקראו לבטל את האירוע.
"נדהמתי לגלות שבימים אלו אתם בוחרים לקיים אירוע שפוגע בחיילי צה"ל ובו ינחה אמל עוראבי שקורא לי ולחבריי קלגסים ורוצחים", לירן ברוך, יו"ר פורום נכי צה"ל, "בימים אלו מלאו לי באופן אישי 22 שנים לפציעתי הקשה בה נפגעה עיני במהלך פעילות מבצעית מול מחבלים. אולם בעיני מר עוראבי ושותפיו אני קלגס ורוצח. והוא קורא ופועל להעמדת חיילי צה"ל לדין בהאג על פשעי מלחמה. גם בעיני פורום המשפחות השכולות הפלסטיני אני וחברי שווים למחבלים".

5 צפייה בגלריה
שי גליק ואסף רון
שי גליק ואסף רון
מנכ"ל בצלמו שי גליק ומנכ"ל בית הגפן אסף רון
(צילום: פרטי, בית הגפן, צבי רוגר)

ברוך מוסיף כי בימים אלו הצטרפו למעגל נכי צה"ל אלפי פצועים, חלקם בפציעות קשות, ועוד למעלה מ-500 חיילים נפלו כדי להגן על המדינה ואזרחיה, ובתוכם אמל עוראבי.
יו"ר פורום נכי צה"ל מביע תמיהה, איך בית הגפן שאמור לטפח דו קיום ופיוס, מארח מי שקורא להעמיד לדין חיילים בהאג. "איך ייתכן שבימים אלו שכל המדינה מדממת אתם בוחרים לתקוע סכין בלב של כל חיילי צה"ל, משפחות שכולות, נכי צה"ל? אני פונה בשם כל חברי נכי צה"ל ששילמנו בגופינו את המחיר הכבד ביותר ודורש בטלו את אירוע השנאה הזה באופן מידי".

5 צפייה בגלריה
אנרדטת חללי פיגוע קו 37 חיפה
אנרדטת חללי פיגוע קו 37 חיפה
משפחות זועמות. אנרדטת חללי פיגוע קו 37 חיפה
(צילום: פרטי)

ברוך מזכיר כי משפחות שכולות כבר דרשו את ביטול האירוע, ומתריע כי אם האירוע יתקיים יגיעו נכי צה"ל לחסום בגופם את הכניסה. "מי מדמיין מצב שאדם ישא נאום ויקרא לחיילי צה"ל קלגסים ורוצחים בבניין של העירייה? מה לראש העיר אין טיפת הערכה לחיילי צה"ל?", ציין ברוך.
במקביל להודעת פורום נכי צה"ל ובשל פניות דומות מארגונים שונים, היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין שיגרה מכתב למנכ"ל בית הגפן אסף רון, ודרשה לכנס בדחיפות ישיבה של ועד המנהל של מרכז בית הגפן.

5 צפייה בגלריה
עו"ד קליין
עו"ד קליין
עו"ד קליין
(צילום: שידורי עיריית חיפה)

קראו עוד:

עו"ד קליין ציינה כי משפחות נרצחי הפיגוע בקו 37 במוריה פנה בנושא לעירייה, כמו גם ארגונים וגופים נוספים. לדבריה יש לבחון אירועים, ובמיוחד בעיתות מלחמה, "את האינטרס הציבורי ושמירה על שלום הציבור. בעירייה דורשים כי בוועד המנהל ייבחנו את סוגית השקת ספר מסחרי פרטי במתקן עירוני, כמו גם חשש לפגיעה בציבור נפגעי פעולות האיבה בחיפה.
"למותר לציין, שדי בפן הראשון המפורט מעלה, אף בעומדו לבדו, כדי להטות את הכף לטובת ביטולו של האירוע", כותבת עו"ד קליין למנכ"ל בית הגפן, "ואולם, בבחינת למעלה מן הצורך, אני רואה חובה להבהירך, כי סבורני שחלה עליך החובה, כמי שעומד בראש המרכז, לחתור גם להבטחת שלום הציבור ולהימנע מפעילויות העלולות להוביל להפרת האיזון הרגיש המתחייב במציאות המורכבת בה אנו מצויים".
בשל לוח הזמנים הקצר והאירוע המתוכנן כבר בשבוע הבא, דורשים בעירייה מבית גפן תשובות כבר היום (שני).

5 צפייה בגלריה
שי גליק
שי גליק
שי גליק
(צילום: פרטי)

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על הנחיית היועצת המשפטית העירונית. בימים קשים אלו על כולנו להתאחד ולחזק את מדינת ישראל וחיילי צה"ל. קיום האירוע במתכונתו הנוכחית יגרום לפגיעה קשה בחיילי צה"ל במשפחות השכולות ויעורר שנאה איבה ומדון בעיר.
"אני בטוח שגם אנשי בית הגפן שליבם אטום בדרך כלל יפתחו פעם אחת את הלב ויורו על ביטול האירוע. חובה לעשות רפורמה בבית הגפן ולדאוג שהנכס יחזור לציבור החיפאי ולא ישמש במה למסחר, אירועי בריתות של מקורבים והפצת שנאה ומדון בתוך העיר מול מדינת ישראל וחיילי צה"ל".