השבוע (חמישי) תידון בבית המשפט המחוזי בירושלים עתירתם של תושבים בשכונת דניה ("הוד הכרמל") באמצעות עמותת "שומרים על דניה" נגד תוכנית "דניה הירוקה".
2 צפייה בגלריה
פרויקט שכונת דניה הירוקה
פרויקט שכונת דניה הירוקה
פרויקט שכונת דניה הירוקה
(הדמיה: פרטי)

המתנגדים טוענים כי התוכנית מבקשת להוסיף 233 דירות צמודות־קרקע בלב פארק הכרמל, באופן הפוגע בשטחים ירוקים, בערכי הטבע ובערכים אקולוגיים ייחודיים.
הירוקים של חיפה הצטרפו לעתירת התושבים נגד התוכנית ואף ניסחו מכתב רשמי אשר יוצג בפני בית המשפט.
אביהו האן, יו"ר סיעת הירוקים של חיפה, מציין בעתירה כי "זוהי תכנית מיותרת לחלוטין שלא תוסיף לעיר דבר. תוספת של 233 יח"ד תיצור סיכוני בטיחות קשים, במיוחד באירוע שריפה, ללא דרכי מילוט עם כביש גישה אחד בלבד. הפקת הלקחים מאירוע השריפה בשנת 2015 לימדה אותנו שבכל תכנית בינוי שכזו יש לבחון את דרכי המילוט של התושבים. לטענתנו, הוועדה המחוזית לא שקלה היבטים אלה לעומקם. תוספת של מאות יח"ד תחמיר עוד יותר את המצב ותגדיל את הסיכון לתושבי השכונה".

2 צפייה בגלריה
אביהו האן
אביהו האן
מתנגד. אביהו האן
(צילום: פרטי)

האן מוסיף כי במקום "לכבוש" קרקע בתולית יש לנצל קרקעות פנויות במרחב העיר, לקדם תכניות התחדשות־עירונית ולשמר את השטחים הפתוחים הירוקים המצויים במרחב הפתוח בכרמל ובחיפה.
עתירה זו של התושבים באה לאחר שוועדת התכנון דחו פעם אחר פעם את העררים שהוגשו בעניין זה. יו"ר הוועדה המחוזית חיפה איתמר בן דוד אמר ל"מיינט חיפה" כי התוכנית אינה נמצאת בתחומי פארק הכרמל, וכי מדובר בתוכנית בשטח שייועד לבנייה.
בית המשפט ביטל פעם אחת את תוכנית דניה הירוקה, והתושבים המתנגדים מקווים כי יבטל גם הפעם.

קראו גם: >>