בית המשפט קיבל (היום) את ערעורם של תושבי דניה ועמותת שומרים על דניה והירוקים וביטל את פרויקט דניה הירוקה. בית המשפט החזיר את הבקשה לועדה המחוזית. מדובר בהישג לעמותת 'שומרים על דניה' שבראשה עומד עו"ד הלן דורפמן.
2 צפייה בגלריה
פרויקט שכונת דניה הירוקה
פרויקט שכונת דניה הירוקה
פרויקט שכונת דניה הירוקה
(הדמיה: פרטי)
יו"ר הירוקים חבר מועצת העיר אביהו האן בירך על החלטת בית המשפט. "עצרנו את התכנית הרעה הזו", אמר האן, "התובנות שלא נעשו הבדיקות הנדרשות לפני אישור התכנית. טוב עשה בית המשפט שקיבל את טענותינו ואת טענות עמותת דניה הירוקה. חשוב להבין שדניה זו שכונה סגורה שנמצאת בלב פארק הכרמל עם סכנת שריפות וללא דרכי מילוט תוך בעיות תחבורתיות קשות, שעלולות להיווצר עקב הרחבה מהותיות של השכונה".
חבר המועצה האן הוסיף ואמר כי "אסור לאפשר הרס של עשרות דונמים של שטחים ירוקים המכילים מגוון מהותי של ערכים אקולוגיים חשובים וזאת בשעה של משבר אקלים שהולך ומתרחב. חיפה צריכה להתרכז בהתחדשות עירונית תוך פינוי בינוי של בתי רכבות ולא להשקיע אנרגיה מיותרת בעוד 233 וילות לעשירי ישראל".
2 צפייה בגלריה
עו"ד הלן דורפמן
עו"ד הלן דורפמן
עו"ד הלן דורפמן
(צילום: פרטי)
יו"ר עמותת שומרים על דניה עו״ד הלן דורפמן: "אנו מברכים על החלטת כבוד השופט אברבנאל מבית המשפט המחוזי בירושלים, לקבל את עיקרי עתירתנו ולהורות על ביצוע בחינה חוזרת של התוכנית על ידי הוועדה המחוזית. בית המשפט קיבל את טענותינו כי יש לבחון את בעיית התחבורה והסכנה הממשית לחיי התושבים הטמונה במסגרת התוכנית הנ"ל, במקרה המצריך חלילה פינוי מהיר של השכונה, שכן, כפי שראינו בעבר במקרי השריפה שהתרחשו באיזור, עומסי התנועה עלולים למנוע פינוי יעיל של השכונה וסיכון חיי אדם. אנו מודים לכל מי שתמך בהתנגדותנו, החל בראשת העיר דרך חברי מועצה, תושבים ואזרחים, המחשבה לפיה בעבור רווח כלכלי, ביקשו היזמים לסכן את תושבי השכונה והאיזור, ואף התנגדו לביצוע הבדיקות המתאימות בהקשר זה, הינה שערורייתית, ואנו שמחים שבית המשפט לא נתן לכך יד. אנחנו נמשיך במאבק על השכונה ועל חיי התושבים".