תושבים בעיר חיפה תוהים לפעמים באשר להיעלמותם של חזירי הבר. "הם נעלמו? שמתם לב שיש פחות חזירים?", אומרים תושבים. אז התשובה לכך ברורה. החזירים לא נעלמו ומידי ערב יש מפגעים בשכונות שונות. בלילה האחרון (שני), הגיעו כמידי לילה, קבוצת חזירים לרחוב שאול בשכונת נווה שאנן. וקודם לכן ביקרו ברחוב מאפו אחוזה.
4 צפייה בגלריה
חזיר ברחו במאפו
חזיר ברחו במאפו
חזיר ברחוב מאפו בשכונת אחוזה
(צילום: דורון סולומון)




נזקים ברחוב מאפו


בשכונת אחוזה החזירים לא נעלמו. הם נראים היטב בגינות הציבוריות, ברחובות, בפארקים ובגינות הפרטיות. כך ניתן לראות בסרטון משפחת חזירים המגיעה לרחוב מאפו. המשפחה עוברת במרפאה הווטרינרית ומנסה לקחת אוכל לכלב שהגיע למרפאה. החזירים ממשיכים לגינה סמוכה ואחרי שבחנו אם לשבור את השער או לעבור סביבו, הם מצאו דרך להיכנס לגינה, ושם המשיכו בחפירות וחיפוש אחר מזון תוך גרימת נזק לגינה הפרטית.

4 צפייה בגלריה
חזיר ברחו במאפו
חזיר ברחו במאפו
חזיר בתוך גינה פרטית ברחוב מאפו
(צילום: דורון סולומון)

4 צפייה בגלריה
נזקי החזירים
נזקי החזירים
נזקי החזירים ברחוב שאול
(צילום: פרטי)

נזקים ברחוב שאול


אירית, תושבת רחוב שאול מספרת: "אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות. כל לילה מגיעה קבוצת חזירים לחניה שלנו ולגינה שלנו ופשוט זורעת הרס. החזירים שוברים והופכים את העדניות והעציצים שנמצאים בחניה שלנו. הבוקר מצאתי שוב את העציצים הפוכים ושבורים מתחת לרכב שלנו. מדובר פה בנזק כספי, הרס של צמחים, עציצים, עדניות. כמה עוד נצטרך להחליף ולנקות ולרכוש חדשים? מעבר לכך, אנחנו לא יכולים להחנות את הרכב כי החזירים מגיעים והופכים את החניה. נגזר עלינו לגור עם חזירים? איפה העירייה? איפה הפתרון לבעיה?".

4 צפייה בגלריה
נזקי החזירים
נזקי החזירים
נזקי החזירים ברחוב שאול
(צילום: פרטי)

התושבים ברחוב שאול פנו לעירייה והגישו חשבוניות על נזקים בהיקף של 1,200 שקלים. התושבים מדגישים כי מעבר לעניין הכספי, מדובר במטרד החוזר מידי לילה ודורשים לטפל במפגע החזירים בשכונה בפרט ובעיר בכלל.
התושבת אירית: "בערבים החזירים מטיילים חופשי ברחוב. באחד הערבים אחד הילדים שגר ממול דופק לי בדלת ואומר שהוא לא יכול ללכת הביתה כי יש חזיר ברחוב. נדמה לי שאנחנו חיים בגן חיות והחזירים חיים בגן עדן. בגינה החזיר אכל מספר פעמים את צינור המים שמוביל מים לפרחים בדירה. מה יהיה?".

קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 10:31, 13.12.22