ביום שישי 20/1/23 בשעה 10:00 תתקיים הפגנה בכניסה הדרומית של מנהרות הכרמל במחאה על עליית המחירים לנסיעה במנהרות.
2 צפייה בגלריה
מנהרות הכרמל
מנהרות הכרמל
מנהרות הכרמל
(צילום: גיל נחושתן)

המארגנים מציינים כי המחאה תימשך עד שממשלת ישראל תפעל ליחס שווה לתושבי חיפה והצפון. המארגנים: "מנהרות הכרמל הפכו לפריבילגיה של עשירים. סכום הנסיעה במנהרות הכרמל הכפיל עצמו בתוך עשור. זהו הכביש העירוני היחיד בארץ שגובים עליו תשלום מתושבים. ביחד עם מובילי מחאת מנהרות הכרמל אני דורשת כבר חמש שנים שמדינת ישראל לא תמתין עד סיום החוזה בשנת 2041 ותפעל לביטולו בתמורה לפיצוי בגין הבניה, ולחילופין תפעל לכך שהנסיעה תהיה בחינם בסבסוד המדינה לתושבי מפרץ חיפה".

2 צפייה בגלריה
כרזת מארגני ההפגנה
כרזת מארגני ההפגנה
כרזת מארגני ההפגנה
(צילום: מתוך הפייסבוק של מחאת המנהרות)

קראו גם:

​עוד מציינים המארגנים כי "בעבר נבחנו אפשרויות ומחירי המנהרות הוקפאו זמן מה, אך לצערנו הרב השרים התחלפו, ובפועל המחירים עולים ללא היכר, וכל זאת על פי ההסכם שנחתם בין המדינה לכרמלטון בשנת 1997 למשך 31 שנה. המנהרות נפתחו בנובמבר 2010, דהיינו שההסכם הוא עד שנת 2041.
"לצורך השוואה יש לנו את כביש המנהרה החדש בירושלים, שבו התושבים נוסעים ללא תשלום. היה ברור למדינה שהיא תתקצב את הקמת המנהרות ולא באמצעות מפעיל חיצוני שיפעיל תמורת גביה כספית. זו הסיבה שאני דורשת שוויון, בפרט שמדובר על מנהרות המשרתות מטרופולין של 800,000 תושבים. בכוונתי לחדש את פנייתנו בהמשך לדיון בו השתתפנו בוועדת הכלכלה בכנסת, ולדרוש משרת התחבורה לבצע בדיקה כוללת לבקשתנו".
פורסם לראשונה: 12:40, 15.01.23