החל מהשבוע יש לחיפה נציג נוסף בכנסת ישראל. אריאל אריק קלנר התמנה לחבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד וזאת בעקבות החוק הנורווגי. קלנר שזו הכהונה השניה שלו, פורס את משנתו ותוכנית העבודה.
4 צפייה בגלריה
קלנר בכנסת
קלנר בכנסת
קלנר ביומו הראשון בכנסת
(צילום: פרטי)

לדבריו יעסוק בחתרנות של מדינות זרות המתערבות בענייני המדינה באמצעות מימון עמותות, הרפורמה במערכת המשפטית, יוקר המחיה ופיתוח חיפה והצפון.
"אקדם משילות, וזאת בין היתר בשל הפרעות שחווינו גם בחיפה בחודש מאי 2021 של ערבים כנגד יהודים. זה לא יוכל לחזור על עצמו. באשר לחתרנות, ממשלות ממנות ארגונים כמו בצלם, שוברים שתיקה, שלום עכשיו ואחרות שמנהלות קמפיינים נגד מתנחלים וחיילים. הם מממנות גם הפגנות. יעלה על הדעת שישראל תממן הפגנות נגד ממשלת גרמניה לדוגמא?".
אתה מודע לביקורת על רפורמת החקיקה?
"יש להחזיר את האיזון בין הרשויות. השופטת צריכה לשפוט על פי חוק ולא על דעת עצמה. מערכת המשפט קושרת את הידיים והרגליים למערכת הבטחון, לא מאפשרת לגרש מחבלים, לגרש מסתננים, לשלול אזרחות. כל הזמן אסור. הבוחר שלח רוצה שניישם את רצונו ומערכת המשפט מונעת את זה. בלי רפורמה לא תהיה פה מדינה יהודית ודמוקרטית ולא יהיה בטחון".

4 צפייה בגלריה
פרופ' ברק
פרופ' ברק
"אוליגרכיה הממנה את עצמה". פרופ' אהרון ברק
(צילום: אלכס קולומויסקי)

פרופ' אהרון ברק והשופטים מתריעים מהרפורמה.
"מערכת המשפט יוצאת למסע הסברה אחרי שנים של התנשאות בהן לא טרחו להסביר את עמדותיהם. אין פה קץ לדמוקרטיה. אין במדינות מתוקנות סמכות לשופטים לבטל חוק של פרלמנט ועוד שאין חוקה. באיזה זכות? יש פה אוליגרכיה שבוחרת וממנה את עצמה. הציבור יפגין ויצביע ומערכת המשפט תעשה מה שהיא רוצה? הם שופטים לפי איך שבא להם וקובעים מה סביר?! יש לשפוט לפי מה שמחוקקים נבחרי הציבור. רק במקרי קצה יוכלו שופטי העליון לפסול. ככה אי אפשר להמשיך. רוצים להחזיר את מערכת המשפט למה שהיה לפני 1992, אז לא היינו מדינה חשוכה".
היו אמירות קשות נגד אנשי שמאל.
"אני מכבד אנשי שמאל ושירתתי איתם. אני סולד ממי שקורא להם בוגדים. אבל השמאל צריך להוקיע מתוכו מי שקורא לממשלה הרייך השלישי ומפרסמים תמונות של שרים כמו לוין עם מדי אס אס".

4 צפייה בגלריה
חיפאי בכנסת. ח"כ אריאל קלנר
חיפאי בכנסת. ח"כ אריאל קלנר
חיפאי בכנסת. ח"כ אריאל קלנר
(צילום: שרון גבאי)

תסגור מוסדות כמו בית הגפן?
"יש מי שעושה אירוע תרבות ומציג את חיילנו כרוצחים ונאצים ומטפח את הנרטיב הערבי סביב הנכבה. מי שזורע את הדברים הללו קוצר את הפרעות שראינו במאי 2021. ילד שילך להצגות בהן מוצגת הנכבה כטרגדיה והצגת חיילינו כנאצים, בגיל 18 ייפגע בחיילים. יש לבחון סגירה של מוסדות כאלו בהם יש דלגיטימציה לישראל, ובטח שלא לתקצב מקום כזה. לוקחים כסף מהציבור ובסוף יורקים בפרצוף של כולנו. איפה שייטפחו שנאה נראה סגירה וגם מאסרים".
יש להתערב בתכנים באקדמיה ומערכת החינוך?
"יש לנו חובה לבחון את התכנים שמגיעים לילדינו. אם יש מורה או מרצה המנצל את כוחו להכניס תפיסות אז זה פסול".
לימודי נכבה מותרים לשיטתך?
"הנכבה זו חארטה. זה שקר. הם רצו לזרוק אותנו מפה, לרצוח אותנו, הפסידו וכואב להם. אז אנחנו נטפח את הנרטיב שלהם?".
תיפגש עם נתניהו בימים הקרובים. תפעל לביטול המשפטים שלו?
"לא. המשפטים חושפים את הדברים הרעים שקרו במערכות המשפט והאכיפה, והתנהלות אנשים כמו שי ניצן, ליאת בן ארי ואחרים. חוקרים שרק רצו את הראש של נתניהו בכל מחיר והוציאו הודאות באיומים. במצב נורמלי היו צריכים לבטל את המשפט ולפתוח בחקירה נגד מי שבזבז משאבי מדינה יקרים וגרר אותנו לכאוס".
תומך בחוק צרפתי?
"אתמוך בחוק רק במידה וילווה בהגבלת כהונה".

4 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
"העם בחר בו". אריה דרעי
(צילום: אלכס קולמויסקי)

דרעי ראוי להיות שר?
"תיקנו את הלאקונה שהייתה בחוק שמנעה את המינוי לשר. בדמוקרטיה רצון העם משמעותי יותר מכל דבר אחר. ציבור הבוחרים ידע הכל ובחר בדרעי להנהיג. אנו מכבדים את מאות האלפים שבחרו. יהיה גרוע יותר אם נמנה צדיקים גמורים אבל לא אנשים שבחר הציבור".
ואם העם ירצה את קציבת עונשו של יגאל עמיר?
"חלילה וחס שיקצבו את עונשו. אני לא רואה אפשרות שכזו".
אתה מגנה את תקיפת הקהילה הלהטבית בכנסת?
"לא יהיה שום שינוי לרעה בנושא חקיקה נגד אף אחד במדינה. נזכיר כי הממשלה הקודמת ישבה עם המפלגה ההומופובית ביותר – רע"ם, אז שלא יבואו אלינו בטענות".

קראו גם:

מה תעשה למען חיפה?
"אקדם את תוכנית הפיתוח במפרץ חיפה, תוכנית הנמצאת בקווי היסוד של הממשלה. אפעל לנושא מסילות הרכבת בעיר וחיבורם לנמלים. ונבחן להעמיד מועמד של הליכוד לראשות העיר חיפה וזאת אחרי בחירות בסניף בחיפה. אני חושב שהגיע הזמן שבעיר השלישית בישראל יהיה ראש עיר מהליכוד".