לבית המשפט השלום חיפה הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך 2.4 מיליון שקלים נגד חברת רמי לוי, וזאת בטענה כי בסניפיה נמכרים מוצרים הנקראים "חרדל קלאסי" או "חרדל", כשלמעשה לא ניתן להגדיר מוצרים אלו כחרדל.
2 צפייה בגלריה
ההטעיה תוקנה. חרדל ברמי לוי השקמה
ההטעיה תוקנה. חרדל ברמי לוי השקמה
ההטעיה תוקנה. חרדל ברמי לוי השקמה
(צילום: החרדל - מתוך כתב הבקשה. להמחשה - סניף רמי לוי נחום סגל)

על פי הבקשה שהגיש אחד מלקוחות רמי לוי, בחברה נמכרו מוצרי חרדל שהכילו 12-13% זרעי חרדל, וזאת בעוד שהתקן הישראלי קובע כי "חרדל" ניתן לקרוא למוצרים בהם יש לפחות 15% זרעי חרדל. אחרת יש לקורא למוצרים "ממרח חרדל".
הסכום שביקש מגיש התובענה, 2.4 מיליון שקלים, נועד לפיצוי הלקוחות שרכשו מהמוצרים וחשבו שמדובר בחרדל.
השבוע ביקש התובע להסתלק מהבקשה להגשת התובענה, וזאת לאחר שחברת רמי לוי תיקנה באופן מיידי את הליקויים שנעשו לדבריה בתום לב, ולהביא לצרכן מידע מלא ונכון בנושא מוצרי החרדל.

2 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
מיהר לתקן. רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)

קראו גם:

השופטת הדס שכטר ישראלי אישרה את הבקשה להסתלקות, וקבעה כי התובע יקבל אלף שקלים, ושכר טרחת עורך הדין בסך 11 אלף שקלים. "יש להקנות משקל לעובדה, כי יש בבקשת ההסתלקות כדי לתרום לצרכנים העתידיים של המשיבה. גם בחינת האינטרס הציבורי בקידום תכליות החוק, מטה את הכף לאשר הסתלקות מתוגמלת בסכומים מתונים ומידתיים", כתבה.