סוף טרגי לדובה "בובה", שהורדמה הבוקר (יום ה') בגן החיות חיפה. בכך מגיע סוף לכאביה ולמצבה הרפואי המתדרדר של הדובה הסורית של גן החיות.
3 צפייה בגלריה
לא השתקמה. "בובה" במהלך ניתוח
לא השתקמה. "בובה" במהלך ניתוח
לא השתקמה. "בובה" במהלך הניתוח האחרון
(צילום: גן חיות לימודי חיפה)

"בובה", דובה בת 24, נולדה בגן החיות בחיפה בשנת 1998. לפני כשנה שמו לב בגן החיות כי "בובה" מתקשה ללכת, גוררת רגליים אחוריות ולמעשה משותקת.
בהתייעצות עם מומחים מחוץ לגן החיות, החליט הווטרינר הקודם של גן החיות חיפה, ד"ר בועז לנדרמן, כי "בובה" תעבור ניתוח פריצת דיסק בבית החולים לחיות בבית דגן. במבצע לוגיסטי מורכב, הדובה מחיפה הובאה לבית דגן, עברה ניתוח שנמשך 22 שעות, במבצע כולל שנמשך 36 שעות.

3 צפייה בגלריה
עברה תוכנית שיקום שלא צלחה
עברה תוכנית שיקום שלא צלחה
עברה תוכנית שיקום שלא צלחה
(צילום: גן חיות לימודי חיפה)

בסופו של הניתוח החל במבצע שיקום של "בובה", שאחריו קיוו כולם כי הדובה תתאושש ותחזור לעמוד על רגליה. תוכנית התאוששות מיוחדת נתפרה למידותיה הגדולות של "בובה".
אולם בחודש ספטמבר התגבש החלטה בהנהלת גן החיות כי יש להרדים את "בובה" וזאת לאור הערכת מצבה. ההחלטה לוותה בביקורת מצד מטפלים שטענו כי ניתן וצריך לשקם ולהציל את הדובה האהובה. מצבה המתדרדר לא הותיר ברירה והבוקר היא הורדמה.
כך כתב צוות גן החיות: "היום נפרדנו בצער רב מבובה, דובה חומה סורית בת 25. בובה נולדה בגן החיות וביחד עם אחיה ואחותה, בני וברי, היתה חלק מתוכנית השימור של מינים בסכנת הכחדה של ארגון גני החיות האירופי ואייקון של ממש. שלושת הדובים הוותיקים היו תמיד אהובים מאוד על המבקרים ועל צוות המטפלים, והם הגיעו לגיל מופלג יחסית לבני מינם בטבע".

3 צפייה בגלריה
הצוות המטפל מאמין בשיקום
הצוות המטפל מאמין בשיקום
הצוות המטפל האמין בשיקום
(צילום: גן חיות לימודי חיפה)

"הזיקנה נתנה את אותותיה, ולפני כשנה אובחנו אצל בובה שתי פריצות דיסק על ידי נוירוכירורגית מומחית, והיא נותחה בגבה. לצערנו הרב, למרות המאמצים הרבים לשקם אותה, בובה לא החלימה כפי שקיווינו, ולאחרונה חלה הידרדרות משמעותית במצבה. בובה התקשתה לעמוד וללכת, וניכר היה שהיא סובלת מאוד מכאבים.
"לאחר התייעצויות רבות בתוך גן החיות ועם אנשי מקצוע נוספים, ובהיעדר פתרון למצבה, החלטנו בלב כבד לשים קץ לסבל שלה".

קראו גם:

עוד ציינו בצוות גן החיות: "זהו יום עצוב עבורנו. קשה לנו לחשוב על חצר הדובים ועל גן החיות בכלל ללא בובה האהובה, וההחלטה על המתת החסד שלה היתה קשה עבורנו מאוד. עם זאת, כאב לנו יותר לראות את בובה סובלת ואנו חשים לצד העצב גם סוג של הקלה עבורה. שלום בובה, אוהבים ומתגעגעים תמיד".
פורסם לראשונה: 11:38, 12.01.23