המנהלת האדמיניסטרטיבית בלשכת ראש העיר, גלי סגל, הגישה לבית משפט השלום בחיפה בקשה למתן חסינותה לפי סעיף 7א לפקודת הנזיקין: "לא תוגש תובענה נגד עובד ציבור על מעשה שעשה תוך כדי מילוי תפקידו השלטוני כעובד ציבור, המקים אחריות בנזיקין". לטענת סגל, באמצעות עו"ד עמית חדד, היא ביצעה את המעשים המיוחסים לה בכתב התביעה כעובדת ציבור, תוך כדי מילוי תפקידה כעובדת ציבור. לבקשה צורפה בקשה של היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, לצרף את עיריית חיפה כצד להליך.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית חיפה
בניין עיריית חיפה
בניין עיריית חיפה
(צילום: שרון צור)
בתגובה לבקשה כתבו יהב ומרגלית באמצעות עורכי דינם, רן פינגרר ויואל גולדברג: "נבקש לחקור את היועצת המשפטית, בין היתר בנוגע למדיניות העירייה לשאת בעלויות משפט מכספי ציבור עבור עובדת שפרסמה פוסט פוגעני מטעמה, בעמוד הפייסבוק שלה".
לאחר שהקובלנה הפלילית שהגישו יהב ומרגלית נגד סגל נדחתה על הסף, והערעור על כך במחוזי נדחה, הגישו השניים תביעת לשון הרע על סך 400 אלף שקלים בהליך אזרחי. "דינו של ההליך הנ"ל להידחות על הסף", כתב עו"ד חדד, "שכן המעשים המיוחסים למבקשת נעשו במסגרת תפקידה כעובדת של עיריית חיפה, תוך כדי מילוי תפקידה השלטוני, ובנסיבות אלה היא חסינה מפני תביעה".
2 צפייה בגלריה
גלי סגל
גלי סגל
גלי סגל
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
יהב ומרגלית דוחים את בקשת עו"ד חדד, ודורשים לחייב את סגל בהוצאות משפט. "למקרה שהבקשה לא תידחה על הסף, כי אז יבקשו התובעים לחקור את היועצת המשפטית, בין היתר בנוגע למדיניות העירייה לשאת בעלויות משפט מכספי ציבור", נכתב בתגובה שהוגשה לבית המשפט. "נראה כי הנתבעת בוחרת לנסות ולהסתיר את האמת מאחורי הטחת דברי פרסום לשון הרע החמורים והמכוערים כלפי התובעים, בעיתוי מגמתי ביותר שלאחר מינוי ראש העיר וסיום כהונת התובע כראש העיר וכמנכ"ל העירייה. זאת, במיוחד על מנת 'לשאת חן' בעיני ראש העיר, מצג שהוכח כנכון עת מונתה הנתבעת להיות ראש לשכתה, לאחר הפרסום נשוא התביעה.
"התנהלות זו ראויה לביקורת משפטית חמורה, דווקא על שום ה'תמיכה' שלה היא זוכה במכתב היועצת המשפטית לעירייה, שצורף לבקשה, ואשר יש בו כדי לתמוך בניסיון לחמוק מלעמוד לדין ולמצות בו את טיעוניה".

"מאכערים"

יהב ומרגלית הגישו תביעת לשון הרע נגד סגל בגין פוסט שפרסמה בדצמבר 2019, ובו כתבה: "כמה עובדות חשובות שחשוב שכל חיפאי יידע – יהב הפסיד, קליש רותם ניצחה. בשנה האחרונה התגלו עומק אי הסדרים, החובות וחוסר המינהל התקין שהוא השאיר אחריו, והם עצומים. הכנופיה שחגגה סביבו עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה. המאכערים, הקומבינטורים, מקבלי השוחד, התשקורת המקומית, שבמקום לדווח חדשות קיבלה טונות של תקציבים עבור סיקור אוהד – כל אלה בבעיה חמורה. כל הלעג לצוות ראש העיר נובע בעיקר מקנאה טהורה ונועד רק כדי להחזיר את המצב לקדמותו… עירייה שהשחיתות וטובות ההנאה שלטו בה, שמכרזים שהיו בה (אם היו בכלל) היו מכורים ותפורים, שהמקורבים בה לראיס עשו מה שרוצים, ושאנשים החתימו שעון בעירייה והלכו לעבוד במקום אחר".