ביום חמישי (2.5) צפוי להיערך במשרדי ארגון "עומדים ביחד" שברחוב המגינים בחיפה, אירוע בו ייאספו כספים לטובת תושבי עזה.
5 צפייה בגלריה
שי גליק וסאלי עבד
שי גליק וסאלי עבד
שי גליק וסאלי עבד
(צילום: פרטי, רוב העם)
בהזמנה לאירוע נכתב: "מרגישים דיכאון מהמצב? רוצים לפעול נגד הרעב? חושבים שאוכל עדיף על פצצות? אתם מוזמנים למכירת התרמה לתושבי עזה (יצירות אמנות, בגדים יד שניה, יוגש כיבוד). על הכסף ייתרם לארגון העוסק בסיוע הומניטרי לילדי עזה".
בארגון "עומדים ביחד", ארגון יהודי ערבי, הפיצו את ההזמנות לאירוע לאורך השבוע האחרון. בין חברות הנהלת "עומדים ביחד" גם חברת מועצת העיר החדשה סאלי עבד.
בעקבות האירוע המתוכנן טוען שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", כי יש לבטלו וזאת בשל העובדה כי לארגון שצפוי לקבל את הכספים, יש זיקה לחמאס.

5 צפייה בגלריה
ההזמנה לאירוע
ההזמנה לאירוע
ההזמנה לאירוע
(צילום: מתוך ההזמנה)

במכתב ששלח גליק הבוקר (שלישי) למפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי ולשר לבטחון לאומי איתמר בן גביר, כותב גליק את הדברים הבאים: "מדינת ישראל נלחמת על חייה. עזה מוגדרת כישות אויב. למרות זאת בלב העיר חיפה עומד להתרחש אירוע הזוי בו יאספו כספים לארגון בעזה הקשור עם החמאס".
גליק מציין במכתבו כי מי שעומדת מאחורי האירוע היא חברת המועצה סאלי עבד, המחזיקה במספר תפקידים משמעותיים בעיריית חיפה. עוד טוען גליק כי הארגון שהכספים מיועדים אליו מוכר כמי שנמצא בקשר עם חמאס ועולה חשש כי הכספים יועברו לחמאס.
גליק קורא לשבתאי ובן גביר לבטל את האירוע והוצאת צו סגירה למשרדי עומדים ביחד למשך 30 יום.

5 צפייה בגלריה
צמרת המשטרה ואיתמר בן גביר בטכס
צמרת המשטרה ואיתמר בן גביר בטכס
צמרת המשטרה ואיתמר בן גביר
(צילום: עיריית נשר)

מספר חברי מועצת עיר מצטרפים לקריאתו של גליק ודורשים תשובות גם מעיריית חיפה.
חבר מועצת העיר מסיעת הליכוד אלי בן דיין: "חברי מועצת העיר חיפה אמורים לפעול לטובת תושבי העיר חיפה ולא למען תושבי ערים אחרות בוודאי לא תושבי עיר אויב כאשר 133 מאחינו ואחיותינו שם. נמקים וסובלים. אני קורא לראש העיר ולכל חברי מועצת העיר מהסיעות הלאומיות לא להיות שותפים בקואליציה שחבריה פועלים למען האויב ולא למען אזרחי העיר".

5 צפייה בגלריה
אלי בן דיין
אלי בן דיין
הגיש שאילתא. אלי בן דיין
(צילום: ראובן כהן)

חבר מועצת העיר דוד עציוני: "אלפי חיפאים שומרים כרגע עלינו ועל המדינה, ובשעה שיש מספיק נזקקים חיפה, יהודים וערבים, שאין להם אוכל, אני נדהם שישראלים שגרים כאן במדינה, כאן בעיר שלנו – ועוד כאלה שיושבים בקואליציה העירונית ונהנים מכל זכויותיה – עדיין מעדיפים לסייע למי שנלחם נגדנו".

5 צפייה בגלריה
דוד עציוני
דוד עציוני
דוד עציוני
(צילום: מיכה בריקמן)

עו"ד אוחנה דרור נציג עוצמה יהודית בחיפה: "העיר חיפה גאה בחיילי צה"ל ודואגת לחיילים והחטופים בעזה. חיפה איננה בירת פלסטין ובשום פנים ואופן לא יתקיים בה אירוע תמיכה ותרומת כספים לתושבי האויב. נבוא כולנו למקום ונמחה על קיום אירוע תמיכה באויב בשעת מלחמה".
אנשי ימין ואחרים צפויים לקיים הפגנה מול משרדי עומדים ביחד ביום חמישי הקרוב.
תגובת "עומדים ביחד" תפורסם כשתתקבל.