סאלי עבד, חברת מועצת העיר חיפה, מצהירה כי היא פלסטינית גאה והיא תומכת באירוע המתוכנן לגיוס כספים למען ילדי ותושבי עזה.
4 צפייה בגלריה
חברי הקואליציה יניב בן שושן וסאלי עבד
חברי הקואליציה יניב בן שושן וסאלי עבד
חברי הקואליציה יניב בן שושן וסאלי עבד
(צילום: פרטי, רוב העיר)
עבד, חברת סיעת היחיד "רוב העיר", שנכנסה לראשונה למועצת העיר בבחירות האחרונות, היא חברת הקואליציה שהקים יונה יהב.
חבר קואליציה נוסף הוא יניב בן שושן, שהתמודד מטעם סיעת הליכוד ועמד בראשה, וזמן קצר לאחר הקמת הקואליציה, פיצל את סיעת הליכוד בת שני החברים, הותיר את חברו לסיעה אלי בן דיין באופוזיציה, והצטרף לקואליציה לצד יהב, כמו גם סאלי עבד, וגם חברי סיעת חד"ש, ביניהם רג'א זאעתרה.
ארגון "בצלמו" חשף כי ארגון "עומדים ביחד" יארח ביום חמישי (2.5) אירוע גיוס כספים לתושבי עזה. חברת הנהלת "עומדים ביחד" היא סאלי עבד שספגה ביקורת חריפה מאנשי ימין ואחרים, על גיוס כספים למען תושבי מדינת אויב בזמן מלחמה.

4 צפייה בגלריה
ההזמנה לאירוע
ההזמנה לאירוע
ההזמנה לאירוע
(צילום: מתוך ההזמנה)

בין המבקרים גם חבר מועצת העיר אלי בן דיין, חברו לשעבר לסיעת הליכוד של יניב בן שושן. מנגד, קולו של בן שושן לא נשמע בעניינה של עבד שהגיבה בחריפות.
עבד: "על אף שאני לא מארגנת את האירוע, ולמרות שהתנועה העירונית שאותה אני מייצגת במועצת העיר, תנועת "רוב העיר", אינה קשורה לאירוע, אני רוצה להביע גאווה גדולה על קיומו של אירוע זה. אנחנו יודעים כולנו שכ-14 אלף ילדים נהרגו בעזה מאז שהחלה הלחימה באוקטובר. אנחנו יודעים שעזה חרבה והתנאים שם הם בלתי מותאמים למחיה. על כן, לתרום לילדים בעזה זה אחד הדברים החשובים שאדם יכול לעשות כרגע".

4 צפייה בגלריה
שי גליק
שי גליק
מנכ"ל בצלמו שי גליק
(צילום: פרטי)

סאלי עבד ממשיכה: "ולא, זה לא במקום מאבק למען החטופים וזה לא אומר שאכפת לי רק מהילדים בעזה ולא מהילדים בישראל. להיפך, רק אם באמת נוכל להיות בני אדם שבליבם יש את המקום לכל מי שחי על האדמה הזו - רק אז נוכל באמת להביא את השינוי אמיתי כדי שכולנו נחיה בשלום, בשוויון, ובביטחון".
חברת המועצה הוסיפה וטענה כי ארגוני הימין מבקשים לתקוף "חברת מועצה פלסטינית גאה שמייצגת ומשרתת גם בגאווה את העיר שהיא חיה בה, והחברה שהיא חלק ממנה. הם חושבים שתקיפה שלי מקנה להם נקודות. אבל האמת היא שאני לא יודעת אצל מי זה צובר נקודות, ומי בכלל מוכן לזלוג למקום הלא אנושי והחשוך הזה."

פרישה או הדחה


רגע לפני אירוע גיוס הכספים לתושבי עזה, בתנועת הליכוד התקבלה דרישה מחבר התנועה, יאיר שרגא, לדרוש מיניב בן שושן לפרוש מהקואליציה העירונית בחיפה, או לאלתר לקדם את הדחתו מהתנועה בה חבר כאמור גם רג'א זאעתרה אותו התכוון יהב למנות לסגן ראש עיר.
במכתב ציין שרגא כי בעוד 133 חטופים נמקים במסדרונות חמאס, יש מי שמוצא לנכון דווקא לקיים אירוע לגיוס כספים לתושבי עזה, תוך חשש כי הכספים יגיעו לגורמים בעלי זיקה אליהם.

4 צפייה בגלריה
פילוג בליכוד. בן שושן ובן דיין
פילוג בליכוד. בן שושן ובן דיין
פילוג בליכוד. בן שושן ובן דיין
(צילום: דותן איפרגן, ראובן כהן עיריית חיפה)

קראו עוד:

עוד נטען כי בן שושן לא גינה את האירוע, למרות שאנשי ימין וחברי מועצה עשו זאת, ואף לא הודיע כי יגיע להפגנה הצפויה להיערך במהלך אותו אירוע גיוס כספים.
"לאור כל זאת אני קורא להדחתו המיידית של בן שושן מתנועת הליכוד", ציין שרגא בפנייתו ליועץ המשפטי של הליכוד.
למרות הדרישה להדחתו של בן שושן, דווקא חברו מהאופוזיציה בן דיין מציע להמתין עם ההדחה.
חבר המועצה אלי בן דיין: "אני מאמין בהידברות לפני שיוצאים למלחמות. בחירתו של יניב לשבת בקואליציה זו טעות. אולם, מכאן ועד הדחתו מהתנועה יש עדיין מרחק רב. צריך לנסות לפתור את הדברים בתוך הבית. לדאבוני הנהגת העיר בראש העיר יונה יהב שבוייה בקונספציות שגויות וסובלת מליקוי מאורות ערכי. אנשים שיושבים במועצה ומוציאים את דיבתה של מדינת ישראל, לא יכולים להיות חלק מהשיח הציבורי בעיר היקרה שלנו. הם גורמים מסיתים שבמקום לדאוג לציבור הבוחרים ששלח אותם ולייצג אותם נאמנה, הם "דואגים" לילדים עזתיים.
"ישנם חברי מועצה וביניהם גברת עבד שאפילו שאילתא או הצעה לסדר לא הביאה למען תושבי העיר וכבר עסוקה במתן ציונים והטפת מוסר. אז גברת עבד טולי קורה מנגד עינייך ותתחילי לדאוג לתושבי וילדי העיר בשכונות חליסה, שפרינצק, עין הים, חטיבת כרמלי נווה יוסף ועוד במקום להתעסק בדברים אחרים".
תגובת בן שושן תפורסם כשתתקבל.