בבתי החולים בני ציון וכרמל מחכים בקוצר רוח להחלטה גורלית שצריכה להתקבל במשרד הבריאות, ותקבע מי מהם יעבור למבנה חדש שייבנה בקרית אתא.
3 צפייה בגלריה
בתי החולים כרמל ובני ציון
בתי החולים כרמל ובני ציון
בתי החולים כרמל ובני ציון
(צילום: י.א)
להחלטה שתתקבל השלכות משמעותיות על עתיד בתי החולים, והנחת העבודה היא כי בית החולים שיעבור למבנה החדש, יהיה הגדול והמתקדם ביותר בצפון.
למיותר לציין כי החלטה שכזו תגרום לבית החולים שייבחר אפשרויות לפיתוח וצמיחה, גיוס צוותי עובדים נוספים, פיתוח מחקר ומיצובו כאחד מבתי החולים החדישים והמתקדמים בישראל.
במשרד הבריאות מעכבים זמן רב את ההחלטה עליה שוקדים זמן רב, ובמהלכה התקיימו סיורים בשני בתי החולים בחיפה.
לאחרונה עדכן משרד הבריאות, במסגרת תוכנית שיקום מפרץ חיפה, כי בית החולים בקרית אתא, בית החולים על שם מנחם בגין, ייפתח בשנת 2033. עד אז יש לקבוע מי מבתי החולים יעבור למבנה שטרם נבנה, וכאמור ייפתח בעוד כעשור, אם לא יהיו עיכובים נוספים.

3 צפייה בגלריה
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
(צילום: אלי דדון)

רגע לפני קבלת ההחלטה, הגיע בסוף השבוע האחרון מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לבית החולים כרמל לסיור מקצועי.
בפני סימן טוב הוצגו הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים בכרמל, ביניהם ההכנות לפתיחת מכון MRI, קליטת PET CT, בניית חדר צנתורים ועוד.
לצד הפיתוחים והפעילות של בית החולים, מנהלי מחלקות הציגו בפני בר סימן טוב את הסיבות המחייבות לטענתם את המעבר לקרית אתא, ביניהם מצוקת השטח בבית החולים אל מול האתגרים העומדים בפניו.

3 צפייה בגלריה
מימין: ד"ר הוכמן וד"ר גולדברג
מימין: ד"ר הוכמן וד"ר גולדברג
מימין: מנכ"ל בני ציון ד"ר אוהד הוכמן ומנכ"ל כרמל ד"ר אבי גולדברג
(צילום: בני ציון, כרמל)

קראו גם:

במהלך ביקורו התייחס המנכ"ל לסוגיית הקמת בית החולים בקריית אתא וציין כי הנושא נמצא בבחינה בימים אלה במשרד הבריאות וכי צפוי להיות עדכון על כך בשבועות הקרובים.
בר סימן טוב: "אני מברך את בית חולים כרמל על העשייה המרובה ועל המסירות של הצוותים לטיפול במטופלים״.