ממשלת ישראל מקדמת בימים אלה תוכנית אותה מוביל ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד במרכזה עומד מפרץ חיפה. אחרי פרסום החלטת הממשלה הנוגעת לעניין סגירת המפעלים הפטרוכימיים בתוך עשור, עולה שאלת הקמתו של בית חולים חדש בקרית אתא.
2 צפייה בגלריה
הצוותים הרפואיים מוכנים למעבר. בית החולים כרמל מלמעלה
הצוותים הרפואיים מוכנים למעבר. בית החולים כרמל מלמעלה
הצוותים הרפואיים מוכנים למעבר. בית החולים כרמל מלמעלה
(אלי דדון)
במסגרת החלטת הממשלה, תחת סעיף "שיפור שירותי הרפואה במפרץ חיפה", נקבע כי אחד מבתי החולים בחיפה יעבור לבית החולים החדש על שם מנחם בגין בקרית אתא. בהחלטה צויין כי יוקם צוות בראשות מנכ"ל משרד הבריאות והממונה על התקציבים במשרד האוצר, לצורך תכנון והקמה של בית החולים החדש, אך גם לטובת בחירתו של אחד מבתי החולים בחיפה – בני ציון או כרמל.
הצוות המיוחד יקבע מי יעבור, האם ישולב גם בית חולים פסיכיאטרי בקמפוס החדש והמתקדם, ידאג להסכמי שכר חדשים ועוד.
הממשלה קובעת כי הצוות שיוקם יגיש את המלצותיו עד 30 ביולי 2022. כך שבתוך 4 חודשים ייקבע סופית האם יהיה זה כרמל או בני ציון שיועתקו, כולל צוותי הרפואה שבהם, אל הקריות.
עוד קובעת הממשלה כי הקמת בית החולים על שם בגין תושלם עד לשנת 2029.
2 צפייה בגלריה
בית חולים בני ציון
בית חולים בני ציון
בית חולים בני ציון
(צילום: תמיר אסרף)
קראו גם: >>
לקבלת החלטת הממשלה ממתינים במתח שתי הנהלות בתי החולים. בכרמל מביעים בטחון כי ייבחר בית החולים הגדול, המנוסה ומקצועי ביניהם. בבני ציון שומרים על שתיקה ומעדיפים לעבוד מאחורי הקלעים. בכירים בכללית, שבבעלותה בית החולים כרמל, טוענים כי ההחלטה שצריכה להתקבל ברורה והם מאמינים כי היא אכן תתקבל.
בחודשים האחרונים התקיימו שורה של פגישות וסיורים של נציגי הנהלת משרד הבריאות בשני בתי החולים. גורם במשרד הבריאות אומר ל"מיינט חיפה" כי טרם התקבלה החלטה ויש יתרונות לכל אחד מבתי החולים. לדברי אותו גורם, כרמל אכן גדול יותר והמעבר שלו יכול להיות קל יותר בכל הקשור למתן שירותים הנדרשים לאוכלוסיית מאות אלפי תושבי הקריות והצפון. מנגד, כרמל שייך לכללית ועל כן נושא הסכמי ההעסקה עשויים להיות מורכבים יותר מהעברת עובדי בית החולים בני ציון.
בשני בתי החולים הפועלים למען בחירה בהם למעבר לקריות, ייאלצו להמתין עוד כמה חודשים להחלטה סופית של משרדי הבריאות והאוצר.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.