הבחירות המקומיות יתקיימו באוקטובר 2023. המועמדים לראשות העיר חיפה וראשי הרשימות למועצת העיר, צפויים לצאת בקמפיינים מסודרים אחרי חג הפסח ועד אז נסגרים דילים כדי לניתן יהיה להציג רשימות מרשימות עם שמות מוכרים ומוערכים.
6 צפייה בגלריה
רבינוביץ, שטרן ובורובסקי
רבינוביץ, שטרן ובורובסקי
רבינוביץ, שטרן ובורובסקי
(צילום: נחום סגל, אלעד גשגורן, אלכס קולומויסקי)
המועמדים לראשות העיר חיפה שטרם הכריזו רשמית על ריצתם ייעשו זאת לאחר הפסח, ביניהם מנדי רבינוביץ מנכ"ל ריאלי בית בירם ודוד עציוני סגן ראש העיר לשעבר והמשנה למנכ"ל משרד השיכון בשנתיים האחרונות.

6 צפייה בגלריה
מנהל בית בירם, מנדי רבינוביץ'
מנהל בית בירם, מנדי רבינוביץ'
מגיע מוכן. מנדי רבינוביץ'
(צילום: פרטי)

רבינוביץ נמצא בעיצומה של היערכות לקראת קמפיין מסודר ומושקע. במסגרת גיבוש הרשימה למועצת העיר, סוכם כי לרשימה יצטרף במקום גבוה מאד ואולי אף במקום השני, חבר מועצת העיר מסיעת הליכוד אלי בן דיין.
"מנדי אולי מבית הספר הריאלי שמזוהה עם השמאל אבל הוא איש ליכוד, והצטרפותו של אלי בן דיין רק תחזק את מנדי", אומר גורם המצוי בקמפיין של רבינוביץ, "זו מכה חזקה לרשימת הליכוד שמאבדת אדם טוב, חבר מועצה מנוסה ומוערך".

6 צפייה בגלריה
אלי בן דיין
אלי בן דיין
נכס פוליטי. אלי בן דיין
(צילום: ראובן כהן)

לא רק רבינוביץ, מועמדים נוספים מקיימים מפגשים וסוגרים רשימות. יעקב בורובסקי המועמד לראשות העיר, שברשימתו יעקב פיינגולד, נפגש עם הילה לאופר מסיעת הירוקים וגם לאופר צפויה להיות מדורגת במקום ריאלי גבוה ברשימת בורובסקי, ואולי אף על חשבונו של פיינגולד.

6 צפייה בגלריה
יעקב בורבסקי
יעקב בורבסקי
הולך עד הסוף. יעקב בורבסקי
(צילום: אלעד גרשגורן)

הקמפיין של בורובסקי צפוי לצאת לדרך לאחר הפסח ולהציג רשימה מגוונת של נשים וגברים. לאופר שהייתה מזוהה מאד עם הירוקים ופעילה מאד, עזבה את הירוקים שטרם הודיעו מי תאייש את מקומה.

6 צפייה בגלריה
הילה לאופר
הילה לאופר
כח אלקטורלי. הילה לאופר
(צילום: ראובן כהן)

מועמד נוסף לראשות עיר שחוזר לחיפה אחרי תקופת צינון כמשנה למנכ"ל המשרד לשיכון, הוא דוד עציוני. סגן ראש העיר לשעבר הודיע כי הוא חוזר לעיר ויעמוד בראש רשימת "הבית שלנו".
במסגרת המגעים שמקיים עציוני, הוא נפגש עם ראש המועצה הדתית לשעבר חיפה, הרב אבי ויצמן. "כל גורם מנסה לסגור כמה שיותר קהלים לפני הבחירות, להגיע לציבורים שיבטיחו לו מגזר כזה או אחר", אומר גורם פוליטי, "הם מנסים לנצח בבחירות עוד לפני שהחלו. מספר הניצחון הוא 50 אלף קולות".

6 צפייה בגלריה
דוד עציוני ואבי וייצמן מתקדמים
דוד עציוני ואבי וייצמן מתקדמים
דוד עציוני ואבי וייצמן מתקדמים
(צילום: מאיר רפאל חי ביטון)

קראו גם:

גם המועמדים הנוספים לראשות העיר, צביקה ברבי ואביהו האן ממשיכים בגיבוש רשימות ומקיימים מפגשי בחירות. ועדיין, במערכת הפוליטית מחכים להחלטתו של ח"כ אלעזר שטרן, שצפוי להודיע אחרי הפסח האם יתמודד על ראשות העיר חיפה.
"שטרן זה שם חזק ומוערך ברמה ארצית", אומר גורם פוליטי, "הוא עשוי לגרוף הרבה קולות בחיפה מימין ומשמאל. הגעתו אינה ודאית ובמפלגת יש עתיד ממתינים לסקר בחירות שנערך בחיפה. וגם אז שטרן יצטרך לקבל החלטה האם לעזוב את היישוב הושעיה שהקים ולעבור לחיפה על כל המשתמע מכך. אחרי הפסח הדברים יתבהרו יותר".
פורסם לראשונה: 10:05, 04.04.23