חבר הכנסת אלעזר שטרן צפוי להודיע האם בכוונתו להתמודד על ראשות העיר חיפה בשבועות הקרובים.
3 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
יקבל החלטה. אלעזר שטרן
(צילום: זהר שחר)
שטרן יצטרך לקבל החלטה סופית עד ה־ 1 במאי, המועד האחרון שבו יכולים לעבור ולהירשם כתושבי העיר, מועמדים מחוץ לחיפה. מקורבים טוענים שהוא שוקל את העניין ברצינות ויש סיכוי טוב שיתמודד.
שמו של שטרן עולה בפורומים שונים, כמי שצפוי להתמודד בבחירות המקומיות ב-30 באוקטובר 2023 על ראשות העיר חיפה.
"אני מעריך שאלעזר שטרן יודיע בקרוב כי יתמודד בחיפה", אומר מקורב לשטרן, "פנינו אליו ותשובה סופית תינתן בקרוב מאד. הוא האדם המתאים ביותר, יש לו את הניסיון הנדרש, זו עיר בה המפלגה הגדולה ביותר היא 'יש עתיד'. יש לו את כל מה שנדרש ורק נשאר לעבור לחיפה ולהתמודד".
ח"כ אלעזר שטרן, אלוף במיל. שירת כראש אגף כוח אדם בצה"ל, קצין חינוך ראשי, מפקד ולוחם בצנחנים. הוא יליד 1956, נשוי ואב לחמישה, תושב מצפה הושעיה אותו הקים עם חברים לפני כ-30 שנה.
שטרן כיהן כח"כ מטעם התנועה בראשות ציפי לבני עד דצמבר 2014, ובינואר 2015 הודיע על הצטרפותו למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד.

3 צפייה בגלריה
מועצתהעיר חיפה
מועצתהעיר חיפה
האם ח"כ שטרן ירצה להיכנס למועצת העיר חיפה?
(צילום: שרון צור)

נציגי יש עתיד בחיפה, בראשם חבר מועצת העיר יוסי שלום, פנו לשטרן והציעו לו להתמודד בחיפה. מעבר לעניין המעבר לחיפה על כל הכרוך בכך, עלה נושא סיכוייו לזכות בבחירות. במטרה לענות על שאלת סיכוייו של שטרן במידה ויתמודד מול ראש העיר המכהנת עינת קליש, יעקב בורובסקי, אביהו האן, ואחרים, מתנהל בימים אלו סקר על ידי חברת סקרים מוכרת.
"חיפה היא עיר של יש עתיד וראינו את זה בבחירות", אומר גורם במפלגה, "עם כל הכבוד לליכוד, העבודה ואחרות, מכירים ומוקירים את יש עתיד ולכן גם רבים מכירים את אלעזר שטרן ואין צורך להסביר לציבור מיהו. יש עניין של מעבר לחיפה והעתקת החיים והמגורים לעיר, והשאלה עד כמה בוער לשטרן עניינה של חיפה. יש עוד כחודש עד המועד האחרון ועד אז יתקבלו החלטות".

3 צפייה בגלריה
יוסי שלום
יוסי שלום
ביש עתיד מחכים לסקר. חבר המועצה יוסי שלום
(צילום: שרון צור)

קראו גם:

בעוד שתומכי שטרן, מקווים להיענות חיובית מצידו, במטות המועמדים האחרים מציעים להרגיע. "מה הקשר של שטרן לחיפה? מה הוא יודע על חיפה?", אומר מועמד לראשות העיר, "הוא ניהל את כוח האדם בצה"ל. האם זה אומר משהו על כישוריו לנהל עיר? יחד עם זאת, שטרן אדם טוב וראוי וטוב שאנשים כאלו חושבים להתמודד בחיפה".
במפלגת יש עתיד ציינו כי הם ממתינים לסקר בחירות שנערך בימים אלו.
מקורבים מספרים ששטרן מסייר הרבה בעיר וזוכה להתייחסות חיובית ואוהדת מצד תושבים שמפרגנים לו ומבקשים שיתמודד. עוד טוענים שהוא בעצמו הופתע מקבלת הפנים והיותו מוכר בחיפה. "שטרן מכיר היטב את חיפה ועבד על תוכניות הנוגעות עליה", אומרים ביש עתיד, "הוא אדם מוכר ומוערך שללא ספק יש מה לתרום לחיפה. זו החלטה לא פשוטה והיא תתקבל אחרי הפסח".
פורסם לראשונה: 09:23, 03.04.23