הניצחון של הפועל חיפה על הפועל באר שבע היה הפעם הראשונה שהאדומים מנצחים משחק כשעמית שמחון לא מצטיין בו. בשל פציעה הוא נאלץ לצפות בחבריו מהצד. שמחון נחשב לברומטר של הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
עמית שמחון הפועל חיפה
עמית שמחון הפועל חיפה
עמית שמחון הפועל חיפה
(יאיר שגיא)
"אני יודע שאני סוג של ברומטר. לא היה משחק שבו הצטיינתי אך הפסדנו העונה. מאד חשוב שאהיה דומיננטי, אבל הוכח שאני לא היחיד שיכול להביא ניצחונות. יש בחיפה הרבה שחקנים טובים, נכון שבמשחק שבו אני קולע הרבה אנחנו מנצחים, אבל יש הרבה דברים מעבר לנקודות, כולל דברים שלא נמדדים בסטטיסטיקה, כמו עמידה במגרש, הגנה, מסירה טובה ועוד. אני אמור לקלוע הרבה, אבל גם לעשות דברים אחרים".
התחלתם את העונה רע מאוד, והנה עכשיו נכנסתם לרצף של נצחונות.
"להבדיל משנה שעברה, שבה היו לנו שני זרים ששיחקו עונה לפני כן בלאומית איתנו, הפעם כל ארבעת הזרים היו חדשים לגמרי, גם המתאזרחים הגיעו רק הקיץ, כך שהיה צורך לבנות קבוצה מחדש. היה צריך לעבוד הרבה כדי שתיווצר כימיה. היו גם שינויים פרסונליים בקרב הזרים. כרגע נראה שהסגל התייצב, רואים שיפור במשחק, המאמן אלעד חסין ןהצוות המקצועי גיבשו קבוצה טובה, יש לנו חומר אנושי מאד טוב והצלחנו ליצור רצף של ניצחונות".
מעולם לא שיחקת בקבוצה שלא העפילה לפלייאוף. כך יהיה גם העונה?
"אני מתגאה בכך שמאז תחילת הקריירה שלי בבוגרים לפני 14 שנים, תמיד העפלתי לפלייאוף. אני בטוח שגם השנה המסורת תישאר, ונגיע לפלייאוף. הפועל חיפה תמשיך להשתפר, והיא בהחלט יכולה ללכת רחוק. אחרי שנגיע לפלייאוף, משם השמיים הם הגבול".
אחרי קינן אוואנס נראה שהצלחתם עם קאדים אלן.
"קאדים הוא קודם כל בן אדם נהדר, ואחר כך גם שחקן מצוין. גם קינן שפרח אצלנו שנה שעברה הוא אדם מדהים. יש להפועל חיפה יכולת למצוא שחקנים לא מוכרים ולהפוך אותם לכוכבים. קאדים הוא שחקן נהדר, הוא יגיע רחוק מאד. זה לא שמצאנו אותו בשום מקום, היה לו רקורד באנ.בי.איי אבל הוא לא פרץ שם. העונה הפכה לעונת הפריצה שלו, הוא שחקן נהדר בשני צידי המגרש ואני נהנה לשתף איתו פעולה".
חזרת לשתף פעולה עם גרגורי ורגאס.
"זה באמת כבוד גדול לשחק עם גרגורי. שיחקתי איתו במכבי חיפה, הייתה לנו עונה נהדרת, הוא היה פשוט ענק והגענו עד לגמר הפיינל פור. מדובר במנהיג מבטן ולידה. גרגורי משרה ביטחון סביבו, יש לו המון ניסיון, הוא עושה כל שחקן שלצידו לטוב יותר, תענוג לשחק איתו, מעבר לכך שהוא גם אדם נהדר. בתחילת העונה העסק לא הלך כל כך טוב, אבל גרגורי נכנס לעניינים, תרם מהניסיון העצום שלו, והעובדה שאנחנו כרגע ברצף ניצחונות, זה לא מעט בזכותו".
2 צפייה בגלריה
עמית שמחון הפועל חיפה
עמית שמחון הפועל חיפה
עמית שמחון בפעולה
(יאיר שגיא)
קראו גם: >>

מצא בית


איך קורה שאת משחקי הנבחרת אתה רואה דרך הטלוויזיה?
"אני מלך הסלים הישראלי של הליגה, אני כבר כמה שנים מסיים כאחד הקלעים הבולטים, אני מוביל באחוזים ברשימת הקלעים לשלוש, עם כל הצניעות אני בהחלט אחד השחקנים הישראלים הבכירים בליגה. שיחקתי בכל נבחרות הנוער בכל הגילים, ומאז שעליתי לבוגרים משום מה לא משתמשים בי בנבחרת. אני תמיד עושה את המקסימום, כשמזמנים אותי לסגל הרחב של הנבחרת, אני תמיד מגיע על חשבון זמני הפנוי, מעולם לא התחמקתי מזימון לנבחרת, תמיד נתתי את כל כולי למען הנבחרת, ובכל זאת תמיד חתכו אותי. היה קמפיין בו נופיתי יום לפני פתיחת אליפות אירופה. היו קמפיינים שהייתי בסגל ואז כמה ימים לפני תחילת הקמפיין חתכו אותי. מצד אחד, זה מאכזב, מצד שני אני לא רוצה להיות במקום שבו אינני רצוי. יש הרבה פוליטיקה בכל הקשור לנבחרת, ואני לא נכנס לזה. אני בכושר מצוין, ואם יקראו לי לנבחרת אני תמיד אגיע ואתן את הכל למענה".
החלפת המון קבוצות לאורך הקריירה. יש סיכוי שהפועל חיפה זו תחנה סופית?
"אני בהחלט רוצה להישאר בחיפה. זו כבר עונה שנייה שלי כאן, ויש לי חוזה לעונה הבאה, אני אוהב את העיר ואת המועדון ואת האנשים. אני אוהב את היו"ר יובל רוסמן שמנהל כאן מועדון נהדר, יש כאן מאמן ועוזרי מאמן נפלאים, ואני מרגיש שמצאתי כאן בית. כבר בשנה שעברה עברתי לגור בחיפה, אני גר ברחוב חביבה רייך, חמש דקות נסיעה מההיכל, כי אני אוהב לגור קרוב למקום שבו אני מתאמן, אני מצליח כאן מקצועית, ואוהב את העיר והאנשים שלה. ויש גם את הקהל שמתחיל לחזור".
הקהל היה נקודת תורפה עד לאחרונה.
"לקח לאנשים קצת זמן לקלוט שיש הפועל חיפה בכדורסל. רוב העונה שעברה הייתה בלי קהל בגלל הקורונה. אחר כך הרשו לקהל לבוא אבל רק מעט מאד מהגרעין הקשה של האוהדים הגיעו למשחקים. השנה אפשר לראות מגמת עליה במספר האוהדים. אם התחלנו חלש גם מבחינת קהל, מול חולון כבר הגיע 1,000 איש שהרעישו עולמות. ממשחק למשחק רואים יותר קהל, לצד הגרעין הקשה של האוהדים יש אוהדים שיוצאים מהחורים אחרי 20 שנה בהם לא היתה הפועל חיפה בליגת העל. לוקח זמן להפנים שהפועל חוזרת לימיה הגדולים".
שיחקת גם במכבי חיפה ונתת שם עונה נהדרת. מעניין אותך מה קורה בצד השני של הכביש?
"הצטערתי שמכבי ירדה ללאומית, ואני מצפה שהיא תחזור למקומה הטבעי בליגת העל. דרבי זה הרגע הגדול של העיר, וכפי שבשנה שעברה היו שני משחקי דרבי נהדרים, הלוואי שבעונה הבאה שוב יהיו לנו משחקי דרבי. חיפה היא עיר של כדורסל והיא צריכה שתי קבוצות בליגת העל".