בעונת 2017-18 הוביל גלן רייס ג'וניור את הפועל חולון לזכייה בגביע המדינה, סיפק מספרים מדהימים, והיה מועמד מוביל לתואר שחקן העונה. מי היה משער שהשחקן שאז היה בן 26, ימצא עצמו בגיל 30 במכבי חיפה מהליגה הישראלית השנייה. קשה להאמין שרייס הצליח לעשות כל כך הרבה טעויות, משחקן אנ.בי.איי לגיטימי עם כישרון עצום, לשחקן שאמור לשחק בשלב זה רק בליגה הבלקנית.
2 צפייה בגלריה
טראבל מייקר. רייס
טראבל מייקר. רייס
טראבל מייקר. רייס
(ראובן שוורץ)
גלן רייס ג'וניור, 2.03 מ', הוא אולי השחקן המקצועני היחיד בעולם שרשימת עבירות המשמעת שלו ארוכה מרשימת תאריו, ויש לו, ברוך השם, כמה וכמה תארים. בעשר שנותיו ככדורסלן מקצועני הוא כבר הספיק להחליף 15 קבוצות, שיחק בכמה יבשות וראה עולם. ממרבית הקבוצות בהן שיחק הוא נזרק עקב בעיות משמעת, על הפרקט או מחוצה לו, כאשר בשנים האחרונות הקדנציות שלו בכל קבוצה הופכות לקצרות יותר.
אם מישהו חשב שאחרי פרשת האגרוף לגיא פניני הבחור יפיק לקחים וייצא לדרך חדשה, חשוב לציין שמאז ימי חולון רייס לא שרד בהרבה קבוצות, למרות יכולתו הפנטסטית על הפרקט. מאז הוא הקיף את העולם בעקבות קבוצות שהסכימו לתת לו עוד צ'אנס, הרחיק לדרום אמריקה, עבר לניו זילנד, הצפין לליטא, אבל הוא בעט בכל הצ'אנסים שניתנו לו, וכעת הוא חוזר לישראל, הפעם לחיפה.
רייס ג'וניור נולד במיאמי, פלורידה. הוא בנם של טרייסי סטארווד וגלן רייס. אביו, גלן רייס, שעל שמו הוא קרוי, היה כדורסלן באנ.בי.איי, שאף זכה בטבעת אליפות במדי הלייקרס בשנת 2000. ייתכן שמקצועית הוא אפילו מוכשר מאביו, אבל רצף בעיות משמעת ליוו אותו לאורך כל הקריירה. בשנים 2009–2012 שיחק בקבוצת הכדורסל של ג'ורג'יה טק. בעונתו השלישית בקבוצה הושעה משלושת המשחקים הראשונים עקב עבירות התנהגות. בפברואר 2012 נעצר על ידי משטרת אטלנטה לאחר תקרית ירי במועדון, והודח מהקבוצה שלושה משחקים לפני תום העונה.
רייס לא חזר לשנת הלימודים האחרונה, ובמקום זה העמיד עצמו לבחירה בדראפט ליגת הפיתוח של האנ.בי.איי, נבחר על ידי ריו גראנדה ואלי וייפר והיה שותף לזכייתה באליפות הליגה. בשנים הראשונות הוא התנדנד בין האנ.בי.איי. לליגת הפיתוח שלה, אבל משם הוא רק צלל, ולא בגלל יכולתו כשחקן. הוא שיחק שתי עונות בוושינגטון ויזארדס, אבל מיעט לשחק, עוד יותר מיעט לקלוע, וכמו לא מעט שחקנים בקצה הספסל של האנ.בי.איי. התנייד לליגת הפיתוח ובחזרה. עד שהעניינים המשמעתיים החריבו לו את הקריירה.

מעורב בקטטות אלימות

באוקטובר 2015 נורה ברגלו מחוץ למסעדה באטלנטה, והואשם בהתנהגות פזיזה ובהחזקת מריחואנה. ביולי 2016 היה מעורב בקטטות ונעצר בחשד לתקיפה ולגניבה. זה בערך השלב שבו רייס נפרד מארה"ב על שתי הליגות שלה, וניסה את מזלו בחו"ל. ההתחלה בישרה טובות. במקסיקו הוא זכה באליפות ליגת חוף האוקיאנוס השקט, ובהמשך עבר לליגה הפיליפינית הראשונה, שנחשבת לליגה חזקה יחסית.
באוקטובר 2017 הצטרף להפועל חולון מליגת העל, וערך את הבכורה שלו במחזור החמישי. הוא נתן עונה חלומית, הוביל את הליגה בנקודות למשחק ובמדד היעילות, והביא במו ידיו את גביע המדינה לחולון. אבל מאותו רגע שבו הניף את הגביע, רצף בלתי נתפס של טעויות הביאו את הטאלנט האדיר להגיע ארבע שנים מאוחר יותר לליגה הבלקנית במקום לצמרת היורוליג. כל מה שיזכרו מאותה קדנציה מדהימה בחולון זה את האגרוף שהוא הנחית על גיא פניני בחדר ההלבשה לאחר משחק ההפסד מול הפועל גלבוע גליל בפתיחת הסיבוב השלישי של הליגה.
הוא אמנם חזר לחולון, בצעד שנוי במחלוקת, לגמר הפיינל פור, וגם בביקור הקצר ההוא רייס הספיק להסתבך לאחר שנחקר במשטרה בשל תלונה של צעירה ישראלית איתה ניהל מערכת יחסים, שטענה כי תקף אותה. אותה צעירה בסופו של דבר ביטלה את התלונה מחשש שתלונתה תגרום לסיום הקריירה של השחקן.
לאחר ההפסד בגמר למכבי תל אביב סירב רייס להיות נוכח בטקס הענקת התואר ליריבה ובטקס חלוקת המדליות. מאז הוא נע ונד בין הרבה קבוצות, ברובן לא סיים את התקופה שתוכננה.
ביוני 2018 חתם בפורטו ריקו. כמה חודשים מאוחר יותר נרשמה תקרית אלימה נוספת מצדו של רייס ג'וניור, לאחר שחבט באחד השופטים בתגובה לשריקה לעבירה בלתי ספורטיבית כנגדו. בתגובה, הוא הורחק מהמשחק. בשלהי 2018 חזר רייס למקסיקו, משם עבר לשחק בארגנטינה, אבל לאחר חמישה משחקים שוחרר בגלל "התנהגות לא ספורטיבית", בעקבות הרחקתו בשתי עבירות טכניות רצופות, פחות משלוש דקות לאחר תחילת המשחק. הוא חתם בקבוצת ווסטוק הרוסית אבל ניתק קשר ונעלם.
שנה מאוחר יותר הוא חתם בשורות קבוצת ניו זילנד ברייקרס מליגת העל האוסטרלית, אותה אימן דן שמיר, מאמנו בעבר. כעבור פחות משבועיים הוא הושעה לאחר שנעצר בשל תגרה בה היה מעורב. לאחר מכן שב לסגל הקבוצה ונטל חלק במשחק ההפסד לקיירנס, בו קלע 30 נקודות, אך נעצר שוב לאחר שהפר את תנאי השחרור שלו. בשל כך הודיעה הקבוצה על שחרורו המיידי.
2 צפייה בגלריה
בינתיים טובים יותר. רייס ופניני
בינתיים טובים יותר. רייס ופניני
בינתיים טובים יותר. רייס ופניני
(עוז מועלם)
קראו גם: >>>
מניו זילנד הוא עבר לשחק בערב הסעודית, ומשם עבר לליטא, שם שיחק ביובנטוס. גם כאן שוחרר בעקבות הפרות משמעת, שכללו על פי הטענה גניבת בקבוק יין. משם עבר לניקרגואה, שם שיחק שני משחקים לפני ששוחרר בעקבות קרב אגרופים עם שחקן מקבוצתו.
מבחינת הירוקים, מדובר בסוג של הימור, בנוסח טר"ש או צל"ש. ככל הנראה, ראשי המועדון הבינו שאחרי פתיחת עונה גרועה, הקבוצה זקוקה למהלך דרמטי כדי להתעורר. כנראה שהחליטו שם לקחת הימור פרוע על שחקן שהוא כישרון ענק, שחקן גדול בכמה רמות על הליגה השנייה, שרק צריך לרסן את עצמו. בשלב הראשון רייס ישחק רק בליגה הבלקנית, אבל תהיו בטוחים שאם הוא יתן הופעות ענק מחד, ויתנהג כראוי מאידך, אחד הזרים האחרים בקבוצה לא יחגוג כאן את הכריסמס.
דבר אחד בטוח: החתמתו של רייס גרמה לבאזז סביב הקבוצה, שעד אז לא סיפקה עניין לציבור. רייס בכושר, רייס שמתנהג בצורה נורמטיבית יחסית, הוא בדיוק השחקן שיגרום לאוהדים הירוקים אכולי הייאוש לחזור לרוממה גם אם מדובר בליגה השנייה.
המאמן דן שמיר תהה על קנקנו של הבחור בשתי קדנציות. האחת בחולון, והשנייה כאשר רייס שיחק תחת שרביטו במדי ניו זילנד ברייקרס. שמיר "זרק" את השחקן כחודש לאחר שחתם בה בעקבות מעורבותו בתקרית קשה בפאב מקומי.
"כששמעתי שרייס מצטרף למכבי חיפה, הבנתי שזה ירד מהפרק בגלל שהוא מסרב להתחסן", אמר השבוע שמיר. "רייס הוא גאון כדורסל, ועל כך אין חילוקי דעות. בחולון הצלחנו איתו במיוחד. כשהחתמנו אותו השתכנעתי שהוא רוצה להתחיל דרך חדשה. מאז כבר עברו כמה שנים. לא צריך להיות סקאוט מקושר מדי כדי לראות מה קרה איתו מאז ועד היום. לצערי, יש אפס אחוז סיכוי שזה יעבוד. חבל על ההוצאות על כרטיס הטיסה שלו".