יש נטייה לגחך ולהמעיט בערכה של פגרת השזרוע, ורבים מחובבי הכדורגל תוהים לשם מה היא נועדה. אבל מסתבר שהפסק זמן הזה שנוטלת ליגת העל מדי שנה עשוי להועיל במקרים מסוימים. ולא רק למצב הדשא. כמו במקרה של דין דוד.
3 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
דין דוד מתפוצץ
(עוז מועלם)
חלוץ הרכש ניצל אותה היטב, עבד באינטנסיביות, נתן אקסטרות של אימונים והמשיך להאמין שהוא יכול להיכנס לנעליים של "ניקי". בחודש האחרון דוד מתחיל לפרוע את השטרות. המספרים מדברים בעד עצמם: 5 שערים בארבעת המשחקים האחרונים, בישול, 26 איומים על השער, 8 מסירות מפתח, 16 איומים למסגרת וג'י. פי אס שמוכיח פעם אחר פעם כמה קשה עובד הבחור, וכל זאת ב- 695 דקות בליגה, מרשים בהחלט.
כשניקיטה רוקאביצה עזב את מכבי חיפה רבים מאוהדי מכבי חיפה ביכו את הפרידה ממכונת השערים. הדעה הרווחת הייתה שהירוקים יתקשו למצוא חלוץ שימלא את החלל, מישהו שיתקרב לתפוקה המרשימה הזאת. אלא שהחלוץ הגבוה מאשדוד כבר היה חזק על הכוונת של הצוות המקצועי במכבי חיפה. הפתיחה לא הייתה קלה. היו קשיי הסתגלות. דוד קיבל הזדמנויות במשחקי טרום עונה ובקמפיין האירופי, השקיע, התרוצץ ועשה תנועה, אבל, בלשון מאמני הכדורגל, לא הביא פרנסה.
חלוץ נמדד בתכליתיות ובמספרים, ודוד לא התחבר לרשת. אם נחזור כמה שבועות לאחור, אנשי המועדון הירוק לא הסתירו את דאגתם מכושר ההבקעה של החלוצים. את טבלת הכובשים הובילו הקשרים אצילי, חזיזה ושרי בעוד החלק הקדמי לא סיפק מספרים ולא מילא את ייעודו כאשר דוד, וגודסווי דוניו ובן שהר הנפיקו שער אחד בלבד. היום כבר ניתן לומר שהסתיימו הרחשים, הפקפוקים והצקצוקים. כבר קשה לדבר על כך שאין תמורה לאגרה. לא רק שהרכש מאשדוד החל לחייך אלא גם הוא מוצא את מקומו בטבלת הכובשים ומיצב את עצמו כחלוץ המוביל של הירוקים. איך אומרים אוהדי מכבי היום: דין רודף, דין מוסר, ודין גם מבקיע.
3 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
מי שמאמין בו לא מפחד. דין דוד
(עוז מועלם)
"ילד נהדר"
דוד צמח במחלקת הנוער של הפועל אשקלון. ב-2013 עבר לאקדמיה של מ.ס אשדוד שם זיהו את הפוטנציאל כבר במגע הראשון עם הכדור. הוא התקדם לקבוצה הבוגרת בה כבש 38 שערים, והפך לאחד האסים של ג'קי בן זקן. הבעלים של אשדוד ראה בו מעין פרויקט אישי והתלהב ממנו ברמת היכולת והאישיות. ולא רק הוא. גם ברק בכר וגל אלברמן סימנו את הבחור מאשדוד בטוש זוהר, והציבו את דוד בראש רשימת השחקנים הישראלים שמעניינים אותם. יעקב שחר, כמו לא מעט פעמים בעבר, הכניס את היד עמוק לכיס ושילם 4.5 מיליון שקלים כדי להנחית את החלוץ בכרמל.
"כשהבאנו את דין דוד כל מיני גורמים בכדורגל אמרו לנו שהוא בעייתי, ניסו לפגוע בו", אמר השבוע גורם בכיר במכבי חיפה. "אמרו לנו, הוא לא שועה, אבל הוא גם לא נטע לביא. לנו התברר שהוא נטע לביא בדיוק. הוא ילד נהדר. ברק התעקש עליו והוא ידע למה. אחרי שאתה מביא את ירדן שועה ב- 1.2 מיליון יורו ואתה נכווה, אתה חושש כשאתה מביא את דין דוד באותו סכום. מתברר שהוא ילד מדהים. אנחנו מתפללים שכל השחקנים בארץ יהיו כמוהו. יש לנו מחלקה שמנתחת שחקנים. כשאנחנו מנתחים את הפרמטרים ואת היכולות הפיזיולוגיות שלו, הטכניקה, הבעיטה, הוא השחקן הישראלי שהכי מתאים לשחק בחו"ל כיום".
אייל לחמן היה המאמן שנתן לדוד את ההזדמנות הראשונה בקבוצת הבוגרים של מ.ס אשדוד: "בתור מי שהעלה את דין לבוגרים אני יכול לומר שברק בכר אולי הראשון שהולך איתו בכל הכוח. כשהולכים עם דין דוד בכל הכוח זה משתלם מאוד כי יש לו תכונה אחת שקשה מאוד ללמד אותה וזו תזוזה בעומק. מאז ימי אלון מזרחי לא היה לכדורגל הישראלי שחקן שזז. לדין אין את המגע שיש לרוקאביצה אבל יש לו מהירות יותר גבוהה. המגע של ניקי נובע מהעובדה שהוא גדל כשחקן קישור ודין כשחקן התקפה. שניהם שחקני קו. רוקאביצה צריך את הכדור לרגל, ודין לעומק.
3 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
יגיע רחוק יותר. דין דוד
(עוז מועלם)
קראו עוד: >>
"דין יכול להגיע הרבה יותר רחוק בכדורגל האירופאי מאשר ניקי", מנתח לחמן. "רוקאביצה היה גולר גדול רק כשהכדור נופל לו על הרגל במצב של עמידה. דין דוד במצב של תנועה, ויש לו יכולת לפגוש את הכדור כשהוא במאה אחוז מהירות ולסיים בשער. זו תכונה מאוד ייחודית שקשה למצוא אותה. אם מסתכלים על החלוצים שיצאו לאירופה ומשווים. אלה שהצליחו היו אלה שלוחצים על היריב: אליניב ברדה, תומר חמד, שון וייסמן, פיני בלילי. דין דוד נכנס לרשימה הזו".
לחמן נשמע אופטימי ביחס להמשך הקריירה של דוד: "מה שהוא עושה כיום במכבי חיפה הוא כאין וכאפס לעומת היעד שאליו הוא יכול להגיע. כמי שנתן לשני שחקנים במכבי חיפה את ההזדמנות הראשונה להיחשף, עומר אצילי בראשון לציון ודין דוד באשדוד אני חושב שמכבי חיפה התברכה בשני שחקנים עם תכונה אירופאית ועוד תכונה, הם מנפיקים מספרים".