האם סמי עופר ייסגר? בחברת האצטדיון סמי עופר אומרים השבוע כי באם לא יועברו לחברה תקציבים שוטפים כמו בשנים קודמות, בהחלט קיימת אפשרות שכזו.
1 צפייה בגלריה
סמי עופר
סמי עופר
סמי עופר
(צילום: שאטרסטוק)
גורם בחברת האצטדיון אומר את הדברים על רקע העובדה כי טרם אושר תקציב 2022 במועצת העיר, וכוונת העירייה לקצץ בתקציבי התאגידים והחברות העירונית.
לדברי אותו גורם, תקציב החברת האצטדיון עמד בשנים האחרונות על כ-15 מיליון שקלים, מהם מסבסדת העירייה כ-50 אחוז. הסבסוד עליה הסכימה העירייה מאפשר את קיום 40 משחקי הכדורגל במהלך השנה. כיום נדרשות קבוצות מכבי והפועל חיפה לשלם סכומים של בין 100-200 אלף שקלים לכל משחק, וללא הסבסוד של העירייה, הן יידרשו לשלם מחיר כפול ולא ריאלי.
בתקופת הקורונה לא התקיימו משחקים עם קהל וחברת האצטדיון ספגה את ההפסדים אך הצליחה לשמור על תקציב מאוזן.
בחברת האצטדיון אומרים כי מעבר לתקציב השוטף, נדרשת העירייה לשלם עבור תקציב תפעול ותחזוקה. תקציב התפעול אמור לשמש את חברת האצטדיון להחלפת המערכות החדישות באצטדיון, ביניהם מערכות המים והשקיית הדשא, האלקטרוניקה, המעליות, ועוד.
קראו גם >>>
אחד המרכיבים שאינם כלולים בתקציב הרגיל הוא החלפת מערכת התאורה. אצטדיון סמי עופר הוא היחיד מבין האצטדיונים בישראל שטרם עבר לתאורת לד (LED) וצורך כך נדרשים 3.5 מיליון שקלים מעבר לתקציב השוטף.
בחברת האצטדיון מדגישים כי כל קיצוץ בתקציב הנוכחי יהווה קיצוץ בבשר החי, ולאחר חודש אחד בו תתעכב העברת תשלום של מאות אלפי שקלים, לא ניתן יהיה לתפעל את מבנה האצטדיון ולא ניתן יהיה לשלם משכורות, ועל כן יהיה צורך בסגירת האצטדיון העירוני של חיפה.