בביתה של אירינה ולודבסקי בכרמל יושבת המטפלת הזרה רינסי ביז'ו ולא מאמינה שזה קרה לה. תחבושת גדולה מעטרת את רגלה הימנית, והיא סובלת מכאבים. והכל בגלל חזיר בר שתקף אותה כשיצאה לקונדיטוריה סמוכה. ביז'ו (38) אם לשלושה, הגיעה לישראל לפני 7 שנים מהעיר קרלה שבהודו ומטפלת באירינה ולודבסקי בביתה ברחוב שמשון.
2 צפייה בגלריה
"פנינו כבר לעורך דין". ביז'ו וולודבסקי
"פנינו כבר לעורך דין". ביז'ו וולודבסקי
"פנינו כבר לעורך דין". ביז'ו וולודבסקי
(צילום: נטע פלג)
רינסי: "בשעה 17:30 בערך הלכתי לקונדיטוריה. מאחוריי רץ חזיר שכנראה ברח ממשהו ונתקל לי ברגל. הכל קרה מאוד מהר. הרגשתי את האף שלו והשיניים. הוא חתך את העור שלי והכל קרה בשניות. פחדתי שהוא יהרוג אותי. השתטחתי על הרצפה ומכרה שלי שהלכה ביחד איתי נפלה עליי. כמעט איבדתי את ההכרה ולא הבנתי מה קורה איתי. היה לי כאב איום, וראיתי שהדם זורם מהרגל. לידי הייתה אם עם שני ילדיה שהייתה מאוד נחמדה, ראתה מה שקורה ומיד רצה לעזור לי".
2 צפייה בגלריה
חתך עמוק
חתך עמוק
חתך עמוק
(צילום: פרטי)
בנה של אירינה, יבגני, נזעק למקום ולקח את רינסי לבית החולים כרמל שם קיבלה טיפול ושוחררה לאחר 4 שעות. יבגני מצטט מהתיק הרפואי שנפתח: "היא הגיעה עם צליעה ותלונות על הכאבים במקום הפציעה בירך הימנית. נראה חתך אנכי באורך 8 ס״מ באמצע הירך, ללא פגיעה בתת-עור, עם דימום.
בוצעו הליכים של שטיפה וחיטוי של פצע, קירוב שוליים על ידי חוט פרולן. הונחה חבישה סטרילית עם גרזולין ופולידין". רינסי גם עברה חיסון נגד טטנוס וכלבת והופנתה ללשכת הבריאות לקבלת חיסון כלבת משלים. עליה ליטול אנטיביוטיקה, להחליף תחבושת כל 48 שעות, להגיע לביקורת בקופת החולים וכעבור שבועיים התפרים יוסרו מרגלה. כרגע היא מקורקעת ובינתיים כלתה של אירינה מסייעת בקניות ובנקיונות.
קראו גם >>>
רינסי מוסיפה: "לא ישנתי כל הלילה מכאבים, קשה לי ללכת. זו הרגשה נורא מוזרה, שאני לא יכולה עכשיו לעשות דברים של אנשים רגילים וזה מפריע לי לעבודה עם אירינה. כרגע אני לא יכולה לצאת מהבית. עכשיו אני מפחדת יותר לצאת בגלל החזירים".
אירינה, פרופ' באקדמיה לשעבר, עלתה לארץ לפני 24 שנים. רינסי הגיעה לסייע לה לפני 3 שנים, ומאז הפכו לשותפות לדירה וחברות נפש. אירינה: "היא גולדן גירל, יצור מופלא חמודה, עדינה, קוראת את המחשבות שלי. אנחנו גרות 'סול טו סול'. אני ממש מבינה איזו טראומה היא חוותה עכשיו, הבן שלי, שהוא רופא ברמב"ם, מיהר למקום לעזור לה אחרי הנפילה. היא פשוט חלק מהמשפחה שלנו. היא רק הלכה להביא לנו משהו נחמד וקיבלה את זה".
מה דעתך על בעיית החזירים?
"זה מטורף שחזירים פראיים ירוצו בעיר כאילו שזה הבית שלהם ויסכנו תושבים. איך מרשים לדבר כזה לקרות? אני חושבת לתבוע והבן שלי כבר פנה לעורך דין. לא בטוחה שזה יעזור אבל אנחנו חייבים לנסות מפני שזה נוראי ובלתי ייאמן לגור בעיר מתורבתת ולהרגיש כמו בג'ונגל. האם אנחנו צריכים להיות תלויים בחיות פראיות?".
לדברי רינסי ואירינה הן רואות לעתים קרובות חזירים בסמוך לבית. "אני לא יכולה לזכור כמה פעמים ראינו כאן חזירים. אפילו בכניסה, פעם אחת חזיר ממש הסתכל עליי אבל עד היום לא תקפו. כמה זמן זה יימשך ככה?"
מאז המקרה, בני משפחתה של רינסי מרבים להתקשר מהודו ולהתעניין בשלומה. "הילדים שלי פוחדים, נבהלו מזה, הם מתקשרים המון", היא מספרת, "לא איבדתי את החשק לחיות בחיפה, אבל אני פוחדת עכשיו לצאת החוצה כי אנחנו לא יודעים באיזה מצב רוח הם יהיו. הם יכולים לתקוף בכל רגע".