כשהאמריקאי וויל ריימן הוצע בקיץ להפועל חיפה, הוא הוצע לקבוצה על תקן שחקן זר. רק לאחר מכן התברר שהוא יהודי, ועל כן זכאי לעלות ארצה ולהיחשב לישראלי שלא תופס משבצת של זר.
2 צפייה בגלריה
וויל ריימן הפועל חיפה
וויל ריימן הפועל חיפה
וויל ריימן הפועל חיפה
(אורן אהרוני)
כשהתחוור לריימן שנמצאה לו קבוצה בישראל, הוא החליט שזה הזמן להכיר טוב יותר את שורשיו היהודיים, ולהגשים חלום ולעשות עלייה לארץ הקודש: "תמיד ידעתי שאני יהודי, אבל מעולם לא הייתי לפני כן בישראל. סבתא שלי שהייתה יהודייה, נפטרה כשהייתי בכיתה ח', וזה גרם לי לרצות להכיר את השורשים היהודיים של המשפחה. שנים תכננתי להגיע לישראל וזה לא יצא, והנה עכשיו הגיעה הזדמנות, אז באתי לחיפה, עשיתי עלייה".
הגעת בתקופה לא פשוטה.
"זו הזדמנות להתקרב לשורשים היהודיים שלי. מעבר לכך, אני ממש מאושר כאן. אני אוהב את הארץ, אוהב את העיר חיפה, אוהב לבלות בחוף הים, ונהנה מכל רגע, האנשים פה נהדרים, ולמרות שאני רק כמה חודשים כאן, ברור לי שאני רוצה להישאר כאן בישראל".
ריימן, 24, 2.03 מ', נולד בניו יורק למשפחה ממוצא יהודי. הוא החל את דרכו כששיחק בתיכון ניו המפטון, משם המשיך לאוניברסיטת קולגייט, שם נחשב לשחקן מצטיין, ובלט בעיקר כשחקן הגנה מעולה. הוא שיחק בליגת הפטריוט שכוללת עשר מכללות מצפון מזרח אמריקה, נבחר בעונתו האחרונה לחמישיית העונה ולשחקן ההגנה הטוב בליגה למרות שהצליח מאד במכללה, הוא לא נבחר בדראפט של האנ.בי.איי, ולכן הקריירה המקצוענית שלו החלה בעונה שעברה באירופה.
הוא החל את העונה באסטוניה, באמצע העונה עבר לגרמניה, ואת העונה הוא סיים בכלל בלטביה. אחרי עונה בה נדד בין שלוש ארצות שונות, בקיץ הוא הגיע להפועל חיפה. כשהוא הוחתם לשנתיים בקבוצה אמר מאמן הקבוצה, אלעד חסין: "אנו מברכים על ההחתמה של וויל. מדובר בשחקן צעיר ומגוון שיכול לתרום בהגנה ובהתקפה".
בינתיים, הפאוור פורוורד הג'ינג'י הוא אחת מהפתעות העונה. הוא שחקן הגנה מצוין, מביא איתו המון טמפרמנט ואנרגיות, נלחם בטירוף בשני צידי המגרש, והפך מהר מאד לחביב האוהדים. נכון לעכשיו הוא נחשב לאחד המתאזרחים הטובים בליגה, אולי אפילו לטוב ביותר בכושרו הנוכחי.
2 צפייה בגלריה
וויל ריימן הפועל חיפה
וויל ריימן הפועל חיפה
וויל ריימן הפועל חיפה
(אורן אהרוני)

קראו גם: >>

הגעת לכאן על תקן אנונימי, הפתעת את כולם.
"אני לא מופתע. אני יודע מה אני שווה, אני מודע לכושר שלי, ואני מודה לכל מי שהאמין בי והביא אותי לכאן".
אתה נותן עונה מצוינת, אבל הקבוצה מקרטעת במרכז הטבלה.
"יש לנו קבוצה טובה, אנחנו עובדים קשה באימונים, מתחברים אחד לשני, הקבוצה משתפרת ממשחק למשחק. אני מאמין שנסיים בצמרת של הטבלה".
שיחקת באסטוניה, גרמניה ולטביה. איך הליגה הישראלית בהשוואה אליהן?
"הליגה הישראלית הרבה יותר חזקה מהליגות באסטוניה ולטביה. הליגה הגרמנית, להערכתי היא בערך ברמה של הליגה הישראלית. יש שם יותר קבוצות, 18 קבוצות בליגה הבכירה, יש שם יותר שחקנים זרים, הרמה גבוהה, פחות או יותר כמו הרמה בישראל, שהיא גבוהה מאד. אני אישית נהנה לשחק בליגה הישראלית יותר משאר הליגות בהן שיחקתי".
אתה נחשב למתאזרח הטוב בליגה כיום. חושב על הנבחרת?
"אני חולם לייצג את ישראל ולשחק בנבחרת. כדי להגיע לנבחרת אני צריך להמשיך להתקדם, לעבוד קשה, להשתפר, להיות טוב יותר ויותר. הלוואי שיום אחד אגיע לנבחרת ואייצג בגאווה את המדינה".
הגעת לקבוצה שהבעלים שלה הם האוהדים.
"זה הדבר הכי יפה בהפועל חיפה, הקהל הנהדר שלה. האוהדים הם דבר מיוחד, הם דוחפים אותנו במשחקים בבית, יש גם גרעין קבוע שנוסע איתנו למשחקי חוץ, ואפילו כששיחקנו ברוסיה, בסוף העולם איפשהו בסיביר, היו כמה אוהדים נהדרים שבאו איתנו. האוהדים מלהיבים אותנו ועוזרים לנו להצטיין".
בשורה התחתונה אתה מרוצה.
"כשאני לוקח בחשבון את החיים שלי כאן, את הקבוצה שאני משחק בה, את האוהדים הנהדרים, את צוות האימון שעושה עבודה נהדרת, את כל החברים הנפלאים שיש לי בקבוצה, הכל ביחד נותן לי את כל הסיבות להיות מרוצה ולרצות להישאר בישראל".