ביום רביעי ייערך באצטדיון סמי עופר בחיפה טכס חתימת הסכם הקמת מוזיאון לקבוצת הכדורגל מכבי חיפה. על ההסכם יחתמו בעל הקבוצה יעקב שחר וראש העיר עינת קליש.
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חיפה
אוהדי הפועל חיפה
רוצים מוזיאון. אוהדי הפועל חיפה
(צילום: אורן אהרוני)
אוהדי הפועל חיפה מבקשים כי גם לקבוצתם יוקם מוזיאון, בשטח הזהה בגודלו לזה שהוקצה למכבי חיפה, ובצמוד לו בסמי עופר.
מוזיאון הפועל המתוכנן ייקרא "מוזיאון אוהדי הפועל חיפה 1924-2004". בניגוד למוזיאון הירוק שיתמקד בכדורגל בלבד, המוזיאון האדום יוקדש לכדורגל, כדורסל וכל ענפי הספורט ההישגיים שפעלו בהפועל חיפה במשך עשרות שנים.
5 צפייה בגלריה
הבעלים יואב כץ
הבעלים יואב כץ
מוזיאון ללא הבעלים. יואב כץ
(צילום: אורן אהרוני)
בעוד שבעלי קבוצת מכבי יעקב שחר דוחף ופועל להקמת מועדון לקבוצתו, המצב שונה מאד בקבוצת הפועל חיפה. בעל קבוצת הפועל, יואב כץ, לא נענה עד עכשיו לפניות העירייה והאוהדים, ביניהם אוהד הקבוצה ניסים ביליה, להקים את המועדון האדום. ועל כן, החליטה קבוצת אוהדי הקבוצה להרים את הכפפה ולהקים את המוזיאון שיתעד את ההיסטוריה המפוארת של הקבוצה עד לתקופת בעלותו של כץ על המועדון.
5 צפייה בגלריה
עם צלחת האליפות
עם צלחת האליפות
שחר דוחף את המוזיאון אבל מה עם כץ?
(עוז מועלם)
הכוח המניע להקמת המוזיאון הוא עו''ד יואל גולדברג, שהיה שנים רבות היועץ המשפטי של הפועל חיפה וחבר צוות המפרקים שניהלו את המועדון אחרי מותו של רובי שפירא ז''ל.
גולדברג: "הייתי בפגישה עם נציגי עיריית חיפה שבאו אליי למשרד וגם סיירתי באצטדיון בשטח עליו יוקם המוזיאון. היו אליי פניות של אוהדים, שחקני עבר בהם אבי קאופמן ואנשי עסקים כמו יוסי אנטורג ויובל כצנשטיין, שגילו עניין. כולנו יודעים שהפועל חיפה הוקמה ב-1924, כץ הגיע שמונים שנה אחרי והוא לא יכול להעלים 80 שנה שהם מקור הגאווה של המועדון בניגוד לשמונה עשרה השנים האחרונות שבהן רוב האוהדים נמלטו מהמועדון. אני מדגיש כי מדובר במוזיאון של אוהדי הפועל חיפה והתחלנו כבר להקים את עמותת האוהדים שתקים ותפעיל את המוזיאון".
5 צפייה בגלריה
עו"ד יואל גולדברג
עו"ד יואל גולדברג
בשם האוהדים. עו"ד יואל גולדברג
(פרטי)
קראו גם: >>
יואב כץ המחזיק בזכויות על שם הפועל חיפה לא יכול למנוע זאת מכם?
גולדברג: "יש לו זכויות על השם במסגרת המכר שאני כטיפש עשיתי אבל אין לו זכויות על האוהדים שרשאים להקים עמותה לצורך הקמת המוזיאון. כץ לא יכול למנוע זאת מגוף אמיתי ונכון. העירייה תעמיד מיליון וחצי שקלים, בדיוק כמו למכבי ואנחנו נדאג ליתר. כבר דיברנו עם אוצר, בעל מקצוע בתחום המוזיאולוגיה, שהוא אוהד הפועל חיפה. האוצר הציע לעשות משאל אוהדים מי הם 11 הגדולים לנבחרת 100 השנים ולעצב להם פסלי שעווה כמו במוזיאון 'מדאם טוסו' בלונדון. נבקש מאנשים כמו גליל גלסברג, רני כהנא ואחרים שמחזיקים מסמכים היסטוריים, להעביר לאוצר תמונות, סרטים ופריטים ונקדם את זה מקצועית נסביר שיש הפועל חיפה ויש מקור גאווה. מוושינגטון לא יוכלו למנוע את זה. כבר פנינו למועדון הכדורסל עם העבר המפואר שלו ונצרף את כל הפעילות הספורטיבית באתלטיקה, טניס שולחן וכל ענף שהיו בו הישגים כדי להביאם לידיעת הקהל".
5 צפייה בגלריה
רוצה לתרום. ניסים ביליה
רוצה לתרום. ניסים ביליה
רוצה לתרום. ניסים ביליה
(פרטי)
גולדברג מציין כי איש העסקים, ניסים ביליה, שהציע לכץ להקים ולהשתתף במימון המוזיאון, יהיה אחד התורמים החשובים אבל לא לבדו.
גולדברג: "כרגע אני רושם את 'עמותת אוהדי הפועל חיפה 1924-2004'. נראה לכם סביר שמכבי תקים מוזיאון והפועל לא? ברגע שיפתח מוזיאון מכבי גם מוזיאון הפועל יהיה מוכן באותו רגע, אך ברור שעבודת ההכנה בשני המוזיאונים תימשך זמן".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU