ועד עובדי עיריית חיפה פנה ליו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל בדרישה לאישור סכסוך עבודה מול הנהלת העירייה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בעירייה
הפגנה בעירייה
הפגנה קודמת של עובדי העירייה
(צילום ארכיון: פרטי)
במכתב בנושא צוין כי העילות המרכזיות לסכסוך העבודה הן רבות ומגוונות. כך נטען כי תקנים בעירייה אינם מאויישים, לרבות משרות שהתפנו בשל פרישת עובד. בין התקנים שלא מאויישים לטענת ועד העובדים, סייעות ומלווים בהסעות, עובדי תברואה ועוד. אי איוש התקנים גורם לטענת ועד העובדים לעומס עבודה חריג ובלתי סביר על העובדים ומעורר קושי אמיתי לבצע את תפקידם.
עילה נוספת לסכסוך היא איומים והפעלת סנקציות מצד גורמים שונים בעירייה, כך לטענת ועד העובדים, כלפי עובדים במטרה להרתיעם מלפנות לארגון העובדים, תוף פגיעה בזכותם הבסיסית להתארגנות והגנה ארגונית, זאת לצד גיבוי של הנהלת העירייה למנהלים אשר הועלו תלונות בעניינים ליחס מתעמר כלפי עובדים.
עילה נוספת, שגם הועלתה על ידי יו"ר עוד העובדים אמנון עידו בישיבת המועצה האחרונה, היא אי מתן תנאים בסיסיים לעובדי תברואה שאינם זוכים לעמדות שירותים, מקלחת וחדרי הלבשה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בעירייה
הפגנה בעירייה
עובדי העירייה יוצאים למאבק. הפגנה קודמת של וועד העובדים
(צילום ארכיון: פרטי)
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
עוד נטען כי הנהלת העירייה מתעלמת מדרישות נציגות העובדים להעברת ימי חופשה של עובדים לבנק ימי מחלה לעובדים חולים.
בוועד העובדים טוענים עוד לעיכובים במתן דרגות ומתן קביעות, וזאת באופן שרירותי וללא כל הצדקה לטענתם.
עילה מרכזית נוספת נוגעת לקידום תוכנית התייעלות, שלטענת הוועד מקודמת ללא אישור משרד הפנים וכוללת פגיעה משמעותית ומיידית בתנאי עבודתם ושכרם של עובדים, לרבות פיטורי עובדים.
בוועד טוענים כי הנהלת העירייה פועלת בחוסר תום לב ומסרבת לשתף פעולה עם נציגות העובדים ומתעלמת מאופן שיטתי מדרישותיה, מתנהלת באופן חד צדדי ובסירוב מתמשך לחתירה לחתימה על הסכם קיבוצי מקיף להסדרת מלוא תנאי העבודה הקיימים בעירייה.
עם קבלת האישורים הנדרשים להכרזת סכסוך העבודה, צפויים בוועד העובדים לקבוע תאריך להתחלת נקיטת צעדים להשגת זכויותיהם.
ועד העובדים קיים שורה של מאבקים במהלך 3 שנות כהונתה של קליש. יו"ר ועד העובדים אמנון עידו טען לפגיעה בזכויות העובדים בישיבת המועצה האחרונה בה נדונה תוכנית ההתיעלות. באות המועצה התריע גזבר העירייה כמו גם ראש העיר עינת קליש, כי החל מהחודש הבא עלולים להשאיר עובדים ללא משכורות.