ניסים סלמן, שהיה מתומכיה הנלהבים של ראש העירייה עינת קליש בבחירות האחרונות, ואף תלה שלטים שקראו לתמוך בה, אומר כי יציב מועמד מטעמו לראשות העיר, ויגבש רשימה שתרוץ למועצת העיר. סלמן תוקף בחריפות את קליש, וטוען כי הרסה את השוק וביזבזה תקציבים שנועדו לשקם את השוק וסביבתו.
2 צפייה בגלריה
יו"ר ועד שוק תלפיות ניסים סלמן
יו"ר ועד שוק תלפיות ניסים סלמן
יו"ר ועד שוק תלפיות ניסים סלמן
(צילום: נחום סגל)
סלמן: "אני מגבש רשימה ומועמד לראשות עיר שאתמוך בהם. אצלנו כולם ילכו יחד כמו אגרוף ובלי ויכוחים. פניתי ליד ימינו של בנימין נתניהו כדי לעמוד בראש הרשימה, אדם שעשה הרבה, שם מוכר ברמה הארצית". סלמן סירב לחשוף את זהות המועמד שלו.
הסיבה לגיבוש הרשימה, לטענת סלמן, היא אכזבה מקליש וסגנה נחשון צוק. "קליש ונחשון הרסו את העיר. מה הם עשו עם תקציבים של מיליארדים? את טיילת חולדה? אין פנס אחד ברחוב החלוץ. אנשים מפחדים לצאת לרחוב. אני יושב עם ראשי ערים שמבינים את חשיבות השווקים ופועלים למען השוק, כי הם יודעים שזה מכניס כסף לעיר".
סלמן לא מתרשם מהתפתחות בשוק ומהמסעדות שנפתחו. "את ההצגות האלו אנחנו מכירים. הצמד הזה חייב לנצל את השנה האחרונה לשפץ את השוק ולהציג עשייה. שיתחילו לשפץ את רח' החלוץ והרצל, ויפסיקו לקשקש. קליש היא אישה טובה, אבל אולי מישהו מחבל לה בעבודה. היא תקצבה שת השיפוץ בשוק, אבל לקחו את הכסף לדברים אחרים. שוק תלפיות הפך לעזה, החלוץ זה ג'נין".
יו"ר סוחרי שוק תלפיות מבטיח מלחמה. "אני מקווה שלא אצטרך לתלות על אוטובוסים את כל מחדלי העירייה, את השכר ליועצים, החוקרים. נצא לקמפיין לא רגיל. כשאני יוצא למלחמה, אני בא בלי כפפות. אם תוך שנה לא נראה עבודה מואצת בשוק, כל הקבוצה הכושלת של קליש תהיה במדרגות העירייה".
2 צפייה בגלריה
עינת קליש על רקע רחוב החלוץ
עינת קליש על רקע רחוב החלוץ
"את החלוץ הפכה לג'נין". עינת קליש
(צילום: שרון צור)
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY

העירייה: פועלים לטובת השוק

בעירייה מסרו בתגובה לדבריו של סלמן כי "עד כה השקיעה עיריית חיפה במתחם שוק תלפיות סכומים חסרי תקדים, בשדרוג תשתיות של תאורה, ריבוד, הסדרי תנועה ותשתיות, תחבורה ציבורית ומרחבים ציבוריים ביניהם מגרש כדורסל חדש, ופינות ישיבה ופארקלטים באזור המסעדות, אשר הביאו את שוק תלפיות להצלחה והרבה הכרה וחשיפה, ובהתאם למשיכה של יזמים אשר החלו בפועל להאמין בעתידו של המקום".
עוד ציינו בעירייה כי גם הבניין ההיסטורי והייחודי של השוק, שהינו לשימור מחמיר, זכה במהלך השנה האחרונה להשקעה גדולה בחיזוק והסדרת תשתיותיו שחלקן מתקופת המנדט הבריטי. בנוסף, לראשונה הסדירה העירייה את מעמד הסוחרים בבניין, בשיתוף פעולה מלא עם וועד הסוחרים - ויו"ר הוועד מר שבי סלמן, כשותפים מלאים לעירייה ולצוותים המקצועיים בכל תהליך התחדשות המבנה ועתידו".
בעירייה מוסיפים כי "בימים אלה מתחיל שלב ב', לאחר שנבחר קבלן זוכה לביצוע. לשם כך סוחרי הבניין יעלו לקומת הרחוב כדי להשלים את שיפוץ מבנה השוק וקומת הסוחרים. משך 80 שנה, מאז הקמת המבנה, לא תיחזקה עיריית חיפה את מבנה השוק. בזכות פעולותיה בשנתיים האחרונות, המבנה יישמר ויינצל. עיריית חיפה וראש העיר לא יסטו מתוכניות עבודה מקצועיות, כאשר טובת השוק בראש מעייניהן".