הערב (ראשון) התקיימה ישיבת מועצת עיר שבמרכזה בקשה לביצוע שינויים בתקציב העירייה וזאת במסגרת תוכנית התייעלות שצריכה העירייה לבצע. לישיבה הגיעו ראש העיר עינת קליש, חברי מועצה וגם מספר עובדים ויו"ר ועד העובדים אמנון עידו.
2 צפייה בגלריה
עינת קליש
עינת קליש
עינת קליש
(צילום: שרון צור)
בישיבה עלה נושא תוכנית ההתייעלות שצפויה לבצע עיריית חיפה. התוכנית כוללת קיצוץ תקנים. קליש פתחה ואמרה כי "יש להחליט מה עושים מחר בבוקר בכל הנוגע לסעיפי השכר בה יש פערים. אני מקווה שלא נחפש אשמים והמטרה למצוא פתרונות לכמה סעיפי שכר עם פערים משמעותיים. החלטה אחת לשנות את התקציב, השניה לשלם שכר ללא סעיף תקציבי. השלישית הלנת שכר. אלו האפשרויות שאני מכירה".
2 צפייה בגלריה
ישיבה סוערת במועצת העיר
ישיבה סוערת במועצת העיר
ישיבה סוערת במועצת העיר
(צילום: עיריית חיפה)
קליש ציטטה את היועצת המשפטית לפיה לא יתקבלו החלטות שמעמידות את העירייה בסיכון. קליש: "זו אחריות שכל מי שיושב מסביב לשולחן הזה. מדובר על חיי אדם. שכר זה הדבר הכי כבד והכי קריטי שאנו יכוים לקבל החלטה בעניינו שנוגע לעשרות עובדים עירייה שעתידם לוט בערפל ואין דבר קשה מזה".
בשלב זה עובדים החלו להתפרץ לעברה של קליש. העובדים טענו כי יש כוונה לקצץ בסעיפי שכר שהולכים לפגוע בהם, ובתוך כך בתקציב לתשלום ימי מחלה לעובדים.




בישיבה הסוערת קליש נדרשה להשיב מדוע מנהל כוח אדם לא משולב בישיבה. חברות המועצה שרית גולן, סופי נקש וחדוה אלמוג טענו כי יש לקבל תשובות מדויקות באשר למשמעות של תוכנית ההתייעלות שמבקשת לאשר קליש.
קליש: "בעוד כמה שבועות לגזבר לא יהיה יכולת לשלם שכר לעובדים כי אתם אישרתם תקציב שאינו בר ביצוע ואתם חברי המועצה פחדתם ללכת הביתה".
גזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין שב והדגיש כי ב-5 לאוגוסט לא תהיה אפשרות לשלם משכורות לעובדים.
הישיבה הסתיימה ללא הכרעות ונקבעה ישיבה נוספת לשבוע הבא.
פורסם לראשונה: 19:58, 10.07.22