ביום חמישי ה-14.7 בשעה 19:30 יתקיים בנווה שאנן, מרכז דתיים, רחוב תיכון 39 כנס של קרוב ל-100 פעילים ופעילות חברתיים מהעיר. מטרת הכנס להוביל מהלך לחיזוק הכח האזרחי בשכונות רבות בעיר.
2 צפייה בגלריה
פז גליקמן, רן שולמן ומימי פרץ
פז גליקמן, רן שולמן ומימי פרץ
פז גליקמן, ערן שולמן ומימי פרץ
(צילום: פרטי)
הכנס מאורגן על ידי תושבים מעשר שכונות בחיפה ו-"תנועה ישראלית" המסייעת בהקמת ועדי שכונות במוקדים שונים בארץ ומלווה גם את תושבי חיפה.
בכנס המתוכנן יתקיימו שלוש הרצאות בהן יוצגו מקרי בוחן מישובים אחרים בישראל בהם התארגנויות תושבים הצליחו להשפיע על המרחב העירוני.
את ההרצאה הראשונה יעביר מאיר אברז'ל, חבר מועצת העיר אשדוד וממונה על תיק השכונות הוותיקות, שיספר על "תנועת אשדודים", אשר הוא נמנה על מקימיה - תנועה דמוקרטית עירונית הפועלת כבר קרוב לעשור.
את ההרצאה השנייה תעביר איבתיסאם מחאמיד, פעילה חברתית מפורדייס שהובילה שינוים חברתים וקידום זכויות נשים ביישוב ואף זכתה בפרסים בינלאומיים על פעילותה.
את ההרצאה השלישית תעביר רחלי תדהר קנר שתציג את "טבעון שלנו" - תנועה אזרחית בקרית טבעון, שמתבססת על שיתוף תושבים וקהילה. התנועה נכנסה למועצת היישוב ב-2018.
2 צפייה בגלריה
מחזירים את הכח לשכונות - הכנס
מחזירים את הכח לשכונות - הכנס
מחזירים את הכח לשכונות - הכנס
(צילום: ההזמנה לאירוע)
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
קראו גם: >>
ערן שולמן פעיל בשכונת כרמליה בחיפה וממובילי המהלך: "אני חיפאי ולא מוכן לוותר על חיפה, אני לא פוליטיקאי ולא רוצה להיות. אני רוצה לשנות דברים למען הילדים שלי ושל כל תושבי העיר. אנחנו התושבים והכוח בידיים שלנו."
מימי פרץ, פעילה בולטת בחיפה: "אני קוראת לכל תושב ותושבת שיכולים להירתם למהלך לבוא ולקחת חלק, רק ביחד נוכל לייצר אימפאקט משמעותי ולשנות את החיים כאן לטובה. כבר עשו את זה במקומות אחרים בארץ, אין סיבה שהחיפאים לא יעשו זאת גם בחיפה".
פז גליקמן, תושב נווה שאנן: "השכונה היא הלב הפועם של כל עיר במיוחד בחיפה. ועד שכונה, המייצג את התושבים, הוא הדרך הכי טובה לדאוג לתושבי השכונה לצרכיהם ולחבר בין הקהילות בשכונה. הגיע הזמן שהלב של העיר יפעם בעוצמה וביעילות."
ליאת הלפרין, רכזת 'תנועה ישראלית' מחוז צפון של התנועה: "תושבי חיפה מובילים מהלך יוצא דופן שבמסגרתו אמורים לקום לא פחות מ-10 ועדי שכונות חדשים! זה דבר שלא נראה באף מקום בארץ ואנחנו שמחים וגאים לעמוד לצד התושבים במהלך הזה, כולנו מאמינים בעיר הזו".
קישור להרשמה לכנס השכונות: https://www.surveymonkey.com/r/MZT2RXG