מסתמן כי פרופ' גור אלרואי ימונה לתפקיד נשיא אוניברסיטת חיפה ויחליף את פרופ' רון רובין.
3 צפייה בגלריה
פרופ' גור אלרואי
פרופ' גור אלרואי
פרופ' גור אלרואי
(צילום: אוניברסיטה)

מינוי זה מגיע בעקבות החלטתה של ועדת הבחירה, שחבריה החליטו פה אחד על בחירות לתפקיד של פרופ' אלרואי, ואישור הבחירה עליו החליטו היום (חמישי) חברי סנאט האוניברסיטה.
הבחירה בפרופ' אלרואי תובא להצבעה בוועד המנהל בשבועות הקרובים. על פי הערכות יושג המינוי יאושר ברוב הנדרש, ובחודש יוני יובא המינוי בפני חבר הנאמנים של האוניברסיטה.
גורמים באוניברסיטה מעריכים כי אם לא יהיו התפתחויות חריגות, פרופ' אלרואי ימונה באוקטובר 2024 לנשיא אוניברסיטת חיפה ויחליף את פרופ' רון רובין אחרי 2 קדנציות מלאות וכהונה בת 8 שנים.

3 צפייה בגלריה
פרופ' רון רובין
פרופ' רון רובין
פרופ' רון רובין
(צילום: אוניברסיטת חיפה)

פרופ' אלרואי בן ה-56 מכהן מאז 2021 כרקטור האוניברסיטה. הוא היסטוריון ישראלי, המתמחה בתולדות העם היהודי בעת החדשה, ובמיוחד בחקר ההגירה היהודית. פרופסור מן המניין בחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה, מייסד ועומד בראש תוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית. הוא כיהן כדיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה מאוקטובר 2016 עד אוקטובר 2019.
מעבר לפעילותו המחקרית, פרופ' אלרואי התבלט בשנים האחרונות בהשתתפות בפעילות מחאה במסגרתה נשא נאומים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, ואף עודד ותמך בסטודנטים לצאת ולהפגין.

3 צפייה בגלריה
פרופ' אלרואי בעצרת ברוממה
פרופ' אלרואי בעצרת ברוממה
דעתן ופעיל חברתי. פרופ' אלרואי בעצרת מחאה ברוממה
(צילום: דני שטרנפלד)

קראו עוד:

"פרופ' רון רובין הותיר את חותמו על האוניברסיטה והוביל רפורמות ומהלכים שישפיעו על עתיד המוסד שנים רבות", אומר גורם באוניברסיטה, "פרופ' רובין ניצל את קשריו הבינלאומיים ודחף את האוניברסיטה קדימה. פרופ' אלרואי נכנס לנעליים גדולות ויתמודד עם אתגרים משמעותיים בתקופה מורכבת בכל היבט. מעבר לנושא האיחוד עם ויצו, ואולי מכללות נוספות, תקציבים, תרומות ונושאים אקדמיים, אנו נכנסים לתקופה לא ברורה בכל הנוגע לישראל. נאחל לו בהצלחה".