ראש העיר עינת קליש התראיינה בסוף השבוע האחרון ל"מיינט חיפה", ואמרה שעל ארגוני סביבה השתלטו אנשים שלא מבינים שום דבר, כי היא היחידה שמבינה מה הולך לקרות במפרץ, היא נגד הנמל הימי הסיני, והיא זו שהצילה את שדה התעופה מסגירה.
4 צפייה בגלריה
למה למנוע כניסת גורם מקצוע לחדר המלחמה? קליש וגולן
למה למנוע כניסת גורם מקצוע לחדר המלחמה? קליש וגולן
ביקורת קשה. קליש וגולן
(צילום: שרון צור, ראובן קפוצ'ינסקי)

חברת המועצה והמועמדת לראשות העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג שהיא יו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה רותחת על קליש.
"הגיע הזמן להסיר את המסכות. קליש מציגה עצמה כמי שהצילה את שדה תעופה חיפה כשלמעשה 'הטיפול' שלה הוביל לא רק למותו אלא גם להפיכתו לשדה למטוסי פייפר שמטרידים את תושבי הקריות".
"קליש היא זו שחתמה לסמוטריץ' כשהיה שר תחבורה על הסכם בו היא מתחייבת לקלוט בחיפה את כל המטוסים הקלים והמרעישים. באותו הסכם היא גם התחייבה שלא להתנגד בשום צורה לבניית נמל המפרץ בניהול הסיני, אותו נמל שהיא יוצאת נגדו בתקשורת".

4 צפייה בגלריה
הטיסות חוזרות
הטיסות חוזרות
"רק מטוסים קטנים וטיסות יקרות". שדה חיפה
(צילום: אנתוני הרשקו)

גולן מוסיפה כי ראש העיר חיפה כלל לא מיודעת על החלטות המתקבלות בנושאים חשובים כמו שדה תעופה ונמל בחיפה.
גולן: "משרד התחבורה הוציא הודעה על שדה התעופה, קליש לא טרחה לבדוק מה נכתב וכבר מוציאה ציוץ שמתגאה בשדה שאושר. כשלמעשה מדובר בשדה שרק יפגע בתושבי קרית חיים ולא יביא תיירים לעיר. לצערי היא מנותקת מהמציאות, כפי שהייתה בכל הקדנציה שלה. אף אחד ממקבלי ההחלטות לא מדבר איתה ובטח שלא משתף אותה בקבלת ההחלטות. משרדי הממשלה לא סופרים אותה. היא לומדת על התרחשויות אצלה בעיר מכתבות בעיתון וממהרת לצייץ על זה".

"אפס הישגים"


על דבריה נגד פעילי סביבה לפיהם הם אינם מבינים מה הולך לקרות בתוכנית תמ"א 75 במפרץ חיפה אמרה: "פעילי סביבה בעשור האחרון פעלו בהתנדבות ועשו יותר ממה שהיא עשתה בשכר בכל הקדנציה שלה.
"היא יוצאת נגד תוכנית לסגירת בזן והחלפת התעשייה הפטרוכימית בתעשייה נקייה, רק כי היא צריכה לספר סיפור בקמפיין הבחירות שלה. סיפור שהיא נלחמת בכל העולם ותוכנית שיש להיזהר ממנה. היא שכחה לומר כי יש צורך בנמל דלקים כי הולכים לסגור את בזן. קליש היא החברה כי טובה של בזן והתעשייה המזהמת.
"איך ראש העיר יוצאת נגד תוכנית לסגירת מפעלים מזהמים לטובת תעשייה נקייה?! היא נלחמת בהקמת נמל הדלקים ולא בסגירת בזן. כל מה שמעניין את קליש זה הארכת שדה התעופה אבל גם את זה היא לא השיגה. אפס הישגים. מקסימום נזק. אנחנו ברגרסיה תחת שלטונה והיא מסוכנת לעיר".

4 צפייה בגלריה
שרית גולן במבצע אריזות
שרית גולן במבצע אריזות
שרית גולן במבצע אריזות בחמ"ל
(צילום: פרטי)

מאז ה-7 באוקטובר עוסקת גולן, לצד עיסוקיה באיגוד הערים ופעילותה כעורכת דין וחברת מועצה, בניהול חמ"ל מתנדבים הפועל מביתה. "המלחמה לא נגמרה. כי יש משפחות שעדיין מפונות וזקוקות לעזרה ויש חיילים הזקוקים לארוחות וציוד. איפה המועמדים שמיהרו לסגור מטות בזמן שעדיין יש רבים שזקוקים סיוע?".

סכינים וכפיות


גולן שולחת עקיצה למועמד לראשות עיר נוסף, עו"ד דוד עציוני. "איפה דוד עציוני שעזב את מועצת העיר אחרי שהודח מסגנות? הוא ילד נחמד שנולד עם כפית זהב ומוקף בעלי ממון ובעלי אינטרסים. חיפה צריכה החלפה מהירה של הנהגה בעיר כדי להשיג יציבות ואני שמחה על הדחייה הנוספת במועד הבחירות".
מטה עציוני מסר בתגובה: "לאחר הבחירות דוד עציוני כראש עיר מתכוון לנצל את הכישורים של שרית כעו"ד שמייצגת עבריינים פליליים ואנסים כאשר יציע לה לעמוד בראש מיזם חברתי מיוחד בהתנדבות שבכונתו להקים בטיפול בנפגעות תקיפה מינית ונוער עברייני. זאת גם אם לא תצליח להיבחר למועצת העיר.
במטה עציוני מוסרים עוד כי ההתקפה של שרית על עציוני משרתת את יונה יהב ומשפחת גד זאבי, וההתמודדות של שרית נועד לקחת קולות מעציוני ולסייע ליהב.

4 צפייה בגלריה
דוד עציוני
דוד עציוני
"שרית בלחץ". דוד עציוני
(צילום: מיכה בריקמן)

מטה עציוני: "כנראה שיונה ושרית בלחץ מהסקרים ולכן הם יורדים לרמה של שיח ביבים. עציוני מעודד מאוד מהמתקפה של שליחיו של יונה יהב כנגדו כי זאת הוכחה הטובה ביותר שהוא מנצח ויהיה ראש העיר הבא ויביא תקוה חדשה לחיפה. דוד גאה במשפחתו והעובדה שהוא נכדו של שופט בית המשפט העליון השופט עציוני. לא זכור לו שנולד עם כפית של זהב והאינטרס היחיד שלו זה שיקום העיר חיפה".
מטה קליש מסר בתגובה: "עינת אכן מסוכנת - לירושלים, לנציגיה המקומיים ולכל מי שהתרגלו לעולם הקומבינות".