בעוד שהמומחים חלוקים באשר להשפעת וריאנט האומיקרון, ברור לכל כי תחלואת הקורונה נמצאת בעלייה חדה. כך בחיפה נרשמה עלייה של 40% בתוך שלושה ימים בלבד.
2 צפייה בגלריה
בדיקה לקורונה
בדיקה לקורונה
בדיקה לקורונה
(צילום ארכיון: דוד חורש)
על פי נתוני משרד הבריאות ליום שלישי (21.12.21) מספר חולי הקורונה בחיפה עומד על 181 חולים. למיותר לציין כי נתון זה מתייחס רק לחולים שנבדקו, וההנחה כי ישנם חולים רבים נוספים שטרם אובחנו.
אחד הנתונים המעניינים שנאספו נוגע לגיל החולים. על פי משרד הבריאות, שליש מחולי הקורונה בעיר הם ילדים מתחת לגיל 15. נתון זה עשוי להוביל למסקנה כי יש לזרז את חיסון הילדים. למרות נתון זה, החליטו בשבוע שעבר שלא לאפשר חיסון ילדים בבתי הספר וזאת בשל ניסיון למנוע מחלוקות עם הורים המתנגדים לחיסון ילדים.
2 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה בחיפה
בדיקת קורונה בחיפה
שליש מהחולים הם ילדים. בדיקת קורונה בחיפה
(צילום: דורון סולומון)
קראו גם: >>
לצד החולים, יש 2,347 תושבי חיפה שנמצאים בבידוד. ביום שלישי בוצעו 3,417 בדיקות לאיתור הנגיף בעיר. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.05%.
למרות העלייה בשיעור החולים, חיפה עדיין מוגדרת עיר ירוקה עם ציון כולל של 3.6.
פילוח התחלואה לפי שכונות העיר מגלה כי השכונה בה התחלואה הגבוהה ביותר היא קרית שמואל ובה 29 חולים פעילים. אחריה קרית חיים מזרחית עם 13 חולים, ושכונת ואדי ניסנאס עם 12 חולים פעילים. מבחינת חבלים עם התחלואה הגבוהה ביותר: חבל קריות מפרץ - 46 חולים, וחבל מערב עם 32 חולים.