רשות נחל הקישון פנתה למנהל המועצה הארצית לתכנון ובניה הנכנס, רפי אלמליח ולליאת פלד, סגנית לתכנון מרחבי במנהל התכנון, בבקשה דחופה לשינוי הקו הכחול של תוכנית המתאר הארצית למפרץ חיפה (תמ"א 75), כך שתכלול גם את מרחב נחל סעדיה ותקשרו למורד נחל קישון ולפארק.
2 צפייה בגלריה
 נחל סעדיה
 נחל סעדיה
חייבים לשמור על זה. נחל סעדיה
(צילום: קוסטה גרישקוב)
במכתבם, ציינו מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים וראש תחום תכנון ברשות, יוסי סורוג'ון, את החשיבות בשמירה על נחל סעדיה וסביבתו, שמירה על תוואי הנחל והנביעות המזינות אותו וכן על קישורו למורד נחל קישון ולפארק המתוכנן.
תמ"א 75 מהווה מנוף לשמירה על התוואי הנוכחי של נחל סעדיה ויכולה לשנות את המצב התכנוני הקיים משנת 2012 לפיו הנחל יוסט בצמוד לכביש, ללא רוחב גדות ושטח מספק למערכת האקולוגית.
2 צפייה בגלריה
תלמידי הריאלי בנחל סעדיה
תלמידי הריאלי בנחל סעדיה
תלמידים ביום פעילות בנחל סעדיה
(צילום: אריק דרובוט)
רשות נחל הקישון רואה חשיבות רבה בשמירת ומניעת מפגעים בנחל סעדיה ושמירת על השטח הפתוח במרחב הנחל, החי והצומח הייחודי הקיים בו ובסביבתו ולפיכך פועלת לשמרו ולשינוי המצב התכנוני הקיים.
נסים וסורוג'ון ציינו: "נחל סעדיה הוא יובל של נחל קישון וקיימת חשיבות רבה לשמור ולהגן על המערכת האקולוגית שבו. לצערנו, בחלופות תחום התכנון של התמ"א לא נכלל מרחב נחל סעדיה ואנו דורשים מעורכי התוכנית להכליל אותו במרחב התכנון, ובתוך כך לתת לנחל מקום וחשיבות עליונה בתכנון המרחבי של מפרץ חיפה".
בארגונים הסביבתיים. כמו גם בקהילת "מצילים את נחל סעדיה", מקווים כי נחל סעדיה וסביבתו אכן יוגדרו כפארק. הגדרה זו תאפשר את פיתוחו, שמירה על ניקיונו ושיקומו, ותימנע בנייה והזרמת שפכים בנחל וגדותיו.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 11:40, 11.07.22