בקבוצת בזן הודיעו ביום ראשון בערב כי אירעה תקלה באחד ממתקני הקבוצה במתפרץ חיפה. וכך ציינו בבזן: "באחד ממתקני הקבוצה הוזרמו הערב גזים ללפיד הבטיחות בשל תקלה והמתקן הפסיק לעבוד. במהלך הסגירה הופעל לפיד הבטיחות לצורך סגירה בטיחותית". בקבוצה אף מציעים לציבור לצפות בפעילות הלפיד בשידור ייעודי באתר הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
כל תקלה גורמת לבעירת הלפיד
כל תקלה גורמת לבעירת הלפיד
כל תקלה גורמת לבעירת הלפיד
(צילום: משידורי בזן)
התקלה במתקני בזן התרחשה זמן קצר לאחר שבמשרד להגנת הסביבה הודיעו על הגשת כתבי אישום נגד חברת כרמל אולפינים מקבוצת בזן, ושלושה ממנהליה, שהואשמו במספר אירועי בעירה של הלפיד לפני כשש שנים, תוך הפעלת התלפיד שלא על פי הנהלים, וגרימת זיהום אוויר.
באיגוד ערים עוקבים בדאגה אחר הנעשה במתקני בזן והתקלות החוזרות ונשנות במפרץ חיפה. באיגוד מציינים כי כל תקלה במקתנים גורמת לשחרור גזים החורגים מהתקן, ולעיתים לא נמדדים על ידי המשרד להגנת הסביבה בשל נוהל התקלה המאפשר שחרור גזים בצורה לא מבוקרת.
2 צפייה בגלריה
כל תקלה גורמת לבעירת הלפיד
כל תקלה גורמת לבעירת הלפיד
אם הלפיד בוער יש זיהום
(צילום: משידורי בזן)
יו״ר איגוד ערים, עו״ד שרית גולן-שטיינברג התייחסה לכתבי האישום נגד כחברת כרמל אולפינים (כאו"ל): ״אני מברכת על האכיפה וההעמדה לדין של מנהלי חברת כאו״ל אך הציפייה היא שאכיפה בלתי מתפשרת תיעשה בסמוך להפרות ולא 3-5 שנים לאחר מכן. אין כל הבדל בין פורץ לדירה שנעצר בסמוך למעשה לבין מפעל עברייני שגורם לנזקים לבריאות ולחיי התושבים״.
באשר לתקלה האחרונה במתקני בזן, ציינו באיגוד ערים הגנת הסביבה כי "באותו היום שבו הוחלט על העמדה לדין של מנהלי כאו"ל, תושבי מפרץ חיפה זוכים לעוד ערב של לפיד בוער בעוצמה. המפעל הודיע כי 'בשל תקלה במתקן ספריפול צפויה פעילות בלפיד, וכן שיעדכנו בהמשך לגבי מועד הפעלת המתקן'. זו עוד תקלה בשגרת התקלות שבה מתנהל המפעל ואנו תקווה כי האחראים לתקלה זו, כמו גם אירועי לפיד בעבר, יועמדו לדין בתוך פחות משלוש שנים וימוצה עמם הדין במלוא החומרה".
קראו גם: >>