מי דרס למוות צעירה בת 18 סמוך לבית הזיקוק ביום חמישי שעבר (15.12.22)? על שאלה זו מנסים לענות חוקרי משטרת ישראל.

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: מד"א)



מהדיווח הראשוני ביום חמישי עלה כי צוותי הצלה הגיעו למקום האירוע, שדרות ההסתדרות בסמוך לבתי הזיקוק, ומצאו צעירה עם פגיעה רב מערכתית ונאלצו לקבוע את מותה. העובדה כי רכב מטרונית עם סימני דם עמד בסמוך לגופתה של הצעירה, ונהג מטרונית שעזב את המקום, הוביל את החוקרים למסקנה כי הנהג פגע בנערה והרג אותה.
וכך מסרו ממשטרת ישראל בשלב ראשון של התאונה: "במוקד 100 התקבל סמוך לשעה 02:00 הלילה דיווח בדבר תאונה בכביש 4 מדרום לצפון סמוך לבתי זיקוק. מהחקירה עולה כי ככל הנראה נהג מטרונית פגע בהולכת רגל תושבת חיפה בת 18 בעת שככל הנראה הלכה על מסלול המטרונית. מותה של הולכת הרגל נקבע במקום".
במשטרה ציינו כי הנהג עזב את המקום, וכי בתום ביצוע פעולות חקירה ראשוניות עצרו ביום שישי בוחני מרחב אשר נהג מטרונית, תושב שפרעם בן 39 לחקירה ביחידת הבוחנים.

2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
תאונות קודמות של המטרונית
(צילוםארכיון: תיעוד מבצעי מד"א)

אחרי כיוון חקירה אחד לפיו נהג אחד הוא שפגע והרג, הופיע כיוון חקירה נוסף לפיו התאונה לא אירעה בשעה 02:00 בלילה אלא שעה וחצי קודם לכן. קיים חשש כי הצעירה נפגעה בסביבות השעה 23:30 בלילה על ידי מטרונית, נשארה על מסלול המטרונית, ושבה ונפגעה כמה פעמים נוספות. חוקרי התנועה ייבדקו הימצאות כתמי דם על רכבי מטרוניות נוספים.
המשטרה צפויה לבחון את שני כיווני החקירה, אך נהגים בסופרבוס המפעילה את המטרונית מציינים כי נשאלו על המשמרות שלהם ביום חמישי בערב. במשטרה יבקשו לעשות שימוש במצלמות המצויות במרכז הבקרה של סופרבוס ואמור לראות כל דבר חריג בנסיעה.
בניסיון להבין מה הוביל למותה של הצעירה, משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור באיתור עדים / נוסעים שנסעו במטרונית, קו 3 שיצא מחיפה לכיוון הקריות בתאריך 15.12.22 סמוך לשעה 23:15 וירדו ממנו טרם התרחשות התאונה, להגיע ליחידת הבוחנים בתחנת עכו ולמסור עדות ו/או ליצור קשר טלפוני עם יחידת הבוחנים בטלפון שמספרו: 04-9876741.






בוחני התנועה שבחנו את רכב המטרונית החשוד בפגיעה, עשויים לבדוק את מצבם של רכבים המטרוניות המופעלים במפרץ חיפה, את כשירות הנהגים בחברה, וסוגיות בטיחותיות נוספות. ב"מיינט חיפה" התריעו על בעיות בטיחות במטרוניות, הימצאותם של חסרי בית, ליקויים בטיחותיים, וגורמים נוספים שעשויים לפגוע בבטיחות הנסיעה.
מחברת סופבוס נמסר: "חברת סופרבוס מצרה על התאונה הקשה שהתרחשה הלילה. משתתפים בצער המשפחה ומשתפים פעולה עם משטרת ישראל ככל הנדרש".

קראו גם: >>