עמותת "יד עזר לחבר" מסייעת לניצולי שואה כבר 3 עשורים. השנה התמקד הסיוע לניצולי השואה שמצאו עצמם בעיצומה של פלישה רוסית לתחומי אוקראינה. ניצולי שואה רבים נותקו מזרם החשמל, ונותרו ללא ביגוד חם ומצרכים בסיסיים. בעמותה מחיפה החליטו לנסות לעזור.
1 צפייה בגלריה
ביקור מרגש באוקראינה
ביקור מרגש באוקראינה
ביקור מרגש באוקראינה
(צילום: יד עזר לחבר)

מבצע סיוע באוקראינה יד עזר לחבר
(צילום: יד עזר לחבר)


בחג חנוכה זה החלו בעמותה לחלק באוקראינה גנרטורים לבתי ניצולי השואה. בנוסף, מחולקים בגדים, מעילים, צעיפים, כירבולויות, מוצרי היגיינה ותרופות, מכשירי רדיון וציוד חורף נוסף.
כל הציוד מחולק ומגיע עד לפתח ביתם של ניצולי השואה שמתקשים להאמין כי יש מי שמגיע לסייע כששלג נערם ברחובות. במסגרת המבצע יחולקו גם חנוכיות ונרות, סופגניות וממתקים למשפחות.
מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "באנו חושך לגרש!" הוא לא סתם עוד שיר לחג החנוכה, חג החנוכה הוא חג של אור והרבה אור. הבנתי שעליי להגביר את האור ולדחות את החושך ולהגיע לכמה שיותר בתים יהודיים ולהביא להם את האור והשמחה של חג החנוכה.

קראו גם: >>

סבג: "החלטתי בעמותה מיידית וללא דיחוי כי לא ייתכן כי ניצולי שואה רבים וקשישים שעדיין מתגוררים וסובלים את התנאים הקשים ביותר והבלתי נסבלים של רעב וגם קור עקב המלחמה הקשה שפקדה בכל השנה האחרונה ולצערי עדיין פוקדת את אוקראינה. בימים אלה לקראת החג החלטתי להעלות את הכוננות ותיגברתי את חברי המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" הנמצאת כבר למעלה משנה באוקראינה בכוח עזר נוסף של מספר מתנדבים שהצטרף אליה מישראל. חברי המשלחת ההומניטרית כבר החלו לחלק וימשיכו לחלק בכל שמונת ימי חג החנוכה גנרטורים, ציוד חורף, וחבילות מזון שיהיו להם לעזר לפחות בתקופה הקרובה. כמו כן תארגן העמותה ותערוך גם מספר רב של הדלקות נרות חנוכה מרכזיים לניצולי השואה במספר רב של מוקדים שונים בערים השונות ברחבי אוקראינה, נוסיף ונגביר את האור ונגרש את החושך".