ביום הזיכרון מתוכנן להיערך בעיר התחתית אירוע "טקס בסלון", בו ייפגשו נציגי משפחות שכולות ישראליות ונציגי משפחות פלסטיניות שילדיהם נהרגו מירי צה"ל.
6 צפייה בגלריה
יהב ועבד ביום השבעת מועצת העיר ושי גליק
יהב ועבד ביום השבעת מועצת העיר ושי גליק
יהב, סאלי עבד ושי גליק
(צילום: נחום סגל, פרטי)
את האירוע ביום הזיכרון יזם "פורום המשפחות השכולות", פורום ישראלי פלסטיני. האירוע יתקיים במשרדי ארגון "עומדים ביחד", לאחר שבשבוע שעבר עומדים ביחד ניסו לקיים אירוע התרמה לתושבי עזה. אירוע ההתרמה הסתיים עוד בטרם החל, כאשר במקביל להפגנת אנשי ימין, בעירייה הודיעו כי לא הושגו האישורים הנדרשים לקיום האירוע והמשטרה החרימה ציוד ודוכנים שהותקנו לטובת האירוע מחוץ למשרדי "עומדים ביחד" ברחוב המגינים.

6 צפייה בגלריה
הפגנת הימין בחיפה
הפגנת הימין בחיפה
הפגנת הימין נגד אירוע ההתרמה לתושבי עזה
(צילום: פרטי)

גם הפעם צפוי אירוע "טקס בסלון" להתקיים במשרדי "עומדים ביחד". בהזמנה לאירוע כתבו המארגנים: "מוזמנים ליום הזיכרון משותף שבו ניפגש ונעשה פעילות קהילתית קצרה, ונביט אל עבר הכאב של שני העמים במידה אוטנטית ושווה".
גם בחירת השם "טקס בסלון" מעוררת מחלוקת, ומזכירה את אירועי "זיכרון בסלון", בהם שורדי שואה משתפים בזיכרונותיהם.
בעקבות פרסום הטקס, פנה שי גליק, יו"ר ארגון "בצלמו" לראש העיר יונה יהב, ודרש ממנו לפעול לביטול האירוע.
בארגון בצלמו הדגישו כי חברת מועצת העיר סאלי עבד, היא חברת הנהגת "עומדים ביחד", המארח את האירוע, ולכן ועל יהב להציב לחברת הקואליציה שלו אולטימטום: עזה או חיפה.

6 צפייה בגלריה
שי גליק וסאלי עבד
שי גליק וסאלי עבד
שי גליק וסאלי עבד
(צילום: פרטי, רוב העם)

"בלי בושה"


לדבריו של גליק, חברת המועצה סאלי עבד בוחרת להתסיס את הציבור, פעם עם אירוע התרמה לתושבי עזה, ופעם עם אירוע המשווה בין חללי צה"ל ומחבלים, ועושה זאת ביום הקדוש לעם ישראל - יום הזיכרון.
גליק: "בלי שום בושה עבד ואירגונה לא מתביישים להגיד שהכאב של אלפי משפחות שכולות שנרצחו, נטבחו, נאנסו, נשרפו חיים, כל זה שווה בעיניה לכאב של אותם משפחות המחבלים שביצעו את הרצח וחוסלו. ועוד ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי איבה? יש 365 ימים בשנה ודווקא ביום הזה הם בוחרים לתקוע אצבע בעין ולא לתת לתושבי העיר להתאבל על הנפגעים שלהם?".  

6 צפייה בגלריה
יום הזכרון חיפה
יום הזכרון חיפה
היום הקדוש ביותר. יום הזיכרון בחיפה
(צילום: דוברות עיריית חיפה)

גליק קורא ליהב: "מכובדי, אתה גילית מנהיגות והורית לפרק את אירוע ההתרמה ההזוי לתושבי עזה שסאלי עבד התגאתה בקיומו. אני קורא לך להבהיר לסאלי שזה או עזה או חיפה. או פלסטין או ישראל. ככל שהיא ממשיכה באירוע הפרובוקטיבי הזה, היא תודח מהקואליציה ותוכל לייצג את תושבי עזה ופלסטין בגאון.  
"העיר חיפה גאה בחיילי צה"ל ומתייחדת עם כאב חללי צה"ל ונפגעי האיבה, ולא עם משפחות המחבלים. קיום האירוע במתכונתו הנוכחית יפגע קשות בתושבי העיר חיפה ובמשפחות השכולות הרבות וכן בפצועי ונפגעי איבה. אודה לך על פעילות לביטול האירוע המסית והמתסיס".

6 צפייה בגלריה
אלי בן דיין
אלי בן דיין
"אין מקום להשוואה". אלי בן דיין
(צילום: ראובן כהן)

"זה לא יום זיכרון לשני העמים"


חבר המועצה אלי בן דיין כתב לראש העיר יונה יהב בעקבות האירוע המתוכנן. "נדהמתי לגלות כי חברת מועצה מהקואליציה החיפאית שבכל הזדמנות הינך מדגיש אותה הגברת סאלי עבד, מקיימת יוזמה מיוחדת בליל יום הזיכרון היום הקדוש ביותר למשפחות השכול חללי צה"ל ונפגעי איבה אירוע זיכרון משותף לשני העמים" כתב בן דיין ליהב, "במודעת האירוע נכתב כי הכאב של שני העמים הוא אותנטי. אז ממש אבל ממש לא".
"כזכור לחברת המועצה, וגם לך מ-7 לאוקטובר אנו נמצאים במערכה עקובה מדם אשר גבתה וגובה קורבנות, חיילים וחיילות גיבורי ישראל נופלים למען ביטחוננו, תושבים עקורים מבתיהם וכמובן החטופות והחטופים היקרים שלנו עדיין מוחזקים על ידי הנאציזם החדשים בדמות חמאס.
"המערכה עדיין בעיצומה! ומה חברי מועצה מהקואליציה שלך עושים? עושים אירוע זיכרון לאותם משפחות מחבלים ותושבי עזה שתמכו בטבח? איך אפשר בכלל להשוות בין הכאב האינסופי של משפחות השכולות ומשפחות החטופים למול משפחות המחבלים צמאי דם? איך אפשר להשוות בין מה שעברנו בשבעה באוקטובר שבהם אזרחי ישראל נטבחו, נשרפו, נאנסו ועברו עינויים פיזית ונפשית למול חיסול מחבלים ומלחמה בטרור?
"האירוע מהווה פגיעה קשה ביותר במשפחות השכולות של חיפה ואני קורא לך לעשות הכל לבטל אותו. זה בנוסף לאירוע שבו מגייסים אירוע התרמה למען עזתים. לא אירוע  התרמה עבור חיילי צה"ל אשר מגינים עליהם בגופם, לא עבור תושבים מופנים ואפילו לא עבור תושבי העיר. אולי הם שוקלים גם להצטרף למשט המרמרה? לפני שבועיים שלחתי לך שאילתה דומה על אירוע ההתרמה למען תושבי עזה, בתגובה סאלי עבד הודיעה שהיא חברת מועצה פלסטינית גאה והיא גאה באירוע הזה. היום פורסם שאותו ארגון שעשה את ההתרמה קשור לפעילות ארגוני טרור ועובדיו תומכים ברצח יהודים.  עד כה לא קיבלתי ממך כל מענה".

6 צפייה בגלריה
ההזמנה לאירוע טקס בסלון
ההזמנה לאירוע טקס בסלון
ההזמנה לאירוע טקס בסלון
(צילום: מתוך ההזמנה)

תגובת "עומדים ביחד"


בארגון "עומדים ביחד" מסרו: ״טקס יום הזיכרון המשותף הוא אירוע חשוב שמארגנים ׳פורום המשפחות השכולות׳ ו׳לוחמים לשלום׳, ואנחנו גרים בשותפות איתם. תנועת ׳עומדים ביחד׳ תארח בגאווה את אירוע הצפייה במוקדים שונים ברחבי הארץ. מצער שדווקא עכשיו יש מי שמסיתים נגד המשפחות השכולות״.
חברת המועצה סאלי עבד סירבה להתייחס לטענות.