הערב (חמישי) נפתח אירוע ההרתמה לתושבי עזה שהתארח מול משרדי ארגון "עומדים ביחד" בעיר התחתית החיפה.
4 צפייה בגלריה
הפגנת הימין בחיפה
הפגנת הימין בחיפה
הפגנת הימין בחיפה
(צילום: פרטי)



זמן קצר לאחר שנפתח האירוע שכלל דוכני מכירת ציוד, השמעת מוזיקה והגשת כיבוד, המשטרה פעלה לסגירת האירוע בטענה כי הוא אינו מאושר על ידי העירייה.
במקביל לאירוע התקיימה הפגנת פעילי ימין, הפגנה שיזם ארגון "בצלמו". בהפגנת הימים השתתפו חבר סיעת הליכוד אלי בן דיין, ח"כ הכנסת מהליכוד אריאל קלנר ואחרים.
מארגני האירוע טענו כי השוטרים שהגיעו כדי לחצוץ בין המפגינים והאירוע, שברו והחרימו ציוד.

4 צפייה בגלריה
פיזור האירוע
פיזור האירוע
פיזור האירוע
(צילום: עומדים ביחד)

מארגון בצלמו נמסר: "עיריית חיפה פירקה דוכני התרמה לעזה של ארגון עומדים ביחד ונתנה להם קנס. זהו ניצחון השפיות. יש להדיח את חברת המועצה זאלי עבד שעומדת מאחורי האירוע. מאבק בצלמו הוביל לכך שמשטרת ישראל קיפלה את האירוע לאחר שלא הושגו רישיונות מסודרים לקיומו.
מנכ"ל בצלמו שי גליק: "אין מקום לתמיכה בטרור או לעזרה לאויבי ישראל מתוך מדינת ישראל. סאלי עבד מוזמנת לעבור לעזה ולקיים שם אירועים לא פה בישראל. אנחנו מודים לממ"ז צפון ולראש העיר חיפה יונה יהב על ביטול אירוע התרמה ההזוי והמסוכן לתושבי ישראל".

4 צפייה בגלריה
הפגנת הימין בחיפה
הפגנת הימין בחיפה
הפגנת הימין בחיפה
(צילום: פרטי)

חבר מועצת העיר אלי בן דיין: "אני שמח שהמאבק הצודק למען המשך איבוד המוסר הערכי, מנע את החרפה של גיוס תרומות למען תושבי עזה ולא למען תושבי חיפה. התגייסותו של חבר הכנסת קלנר חברת המועצה טטיאנה גון ושמאי גליק ותושבים רבים מנעו את הבזיון. לדאבוני ראש העיר עד עתה לא קרא לסדר את הקואליציה שלו והביע עמדה ערכית ברורה וחדה".

4 צפייה בגלריה
פיזור האירוע
פיזור האירוע
פיזור האירוע
(צילום: עומדים ביחד)

קראו עוד:

מתנועת "עומדים ביחד", שאירחה את אירוע ההתרמה במשרדה, נמסר: "לכל ילד, יהודי או ערבי, מגיע לחיות בביטחון ולא לסבול מרעב. נוכח המשבר ההומניטארי הנורא בעזה, אנחנו גאים לארח אצלנו את היוזמה של פעילי שלום חיפאיים צעירים, שביקשו להתרים למען הילדים ברצועה, ומקומם לראות שהמשטרה מתנהגת כמשטרת בן גביר, במקום לשמור על הסדר הציבורי. מאז שהתפרסם בתקשורת על אירוע ההתרמה, שמחנו לקבל תגובות חיוביות רבות וחיזוקים מתושבי העיר שביקשו לסייע. התושבים בחיפה טובים יותר מהממשלה בירושלים".
מיוזמי אירוע ההתרמה נמסר: "אנחנו, בני נוער וצעירים, החלטנו לעמוד עם בני גילנו בעזה. פגיעה בחפים מפשע היא לא צודקת. לא הפגיעה בחפים מפשע והחטיפות האכזריות שהתקיימו ב-7 באוקטובר, ולא ההרס והרעב בעזה. אנחנו מאמינים בפתרון מדיני ובשלום. למרבה הזעזוע, תגובת המשטרה לאירוע שלנו - שהתנהל בשקט, ולא היה מחאתי - הייתה לשבור את השולחנות ולהחרים לנו ציוד".