תא חד"ש באוניברסיטת חיפה חילק עלונים לסטודנטים וקרא להם להגיע לאירוע לציון יום הנכבה. בתא חד"ש ציינו כי האירוע יתקיים היום (שני) בתחומי האוניברסיטה ליד בית הסטודנט בשעה 13:45.
3 צפייה בגלריה
אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה
מתיחות באוניברסיטת חיפה
(צילום: אוניברסיטת חיפה)
בעקבות העלונים שחולקו פנו סטודנטים לאגודת הסטודנטים, הנהלת האוניברסיטה ונציגי ארגון הימין "בצלמו", וקראו למנוע את האירוע.
בעלונים שחילקו חד"ש נכתב בין היתר: "השנה אנו מציינים את יום הנכבה בנסיבות קשות ומורכבות, שכן המשך הנכבה מתגלה בבירורו המוחלט, בעוד העם שלנו בעזה נתון למלחמה אכזרית שגרמה למותם של עשרות אלפי בני עמנו החפים מפשע, שגורשו בנכבה של 1948 לעזה וגורשו במלחמה לאזורים אחרים בעזה. לא ניתן להפריד בין המלחמה לבין הנכבה".

3 צפייה בגלריה
העלונים שחולקו באוניברסיטה על ידי חד"ש
העלונים שחולקו באוניברסיטה על ידי חד"ש
העלונים שחולקו באוניברסיטה על ידי חד"ש
(צילום: פרטי)

קראו עוד:

בהתאחדות הסטודנטים ובארגון בצלמו פנו להנהלת האוניברסיטה למנוע את קיום האירוע. מנכ"ל בצלמו שי גליק ציין כי סטודנטים ומרצים איבדו בני משפחה, חברים ומכרים שנפלו במהלך 7 באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל שעדיין נמשכת.
גליק מציין כי אירוע הנכבה של חד"ש לא מזכיר ולו במילה את נושא החטופים, הנרצחים ב-7 באוקטובר, וכולו אירוע מפלג המאמץ את הנרטיב הפלסטיני ועל כן אין לו מקום באוניברסיטת חיפה.

3 צפייה בגלריה
שי גליק
שי גליק
שי גליק
(צילום: פרטי)

בעקבות פנייתו של גליק הורה נשיא האוניברסיטה כי האירוע לא יתקיים בתחומי האוניברסיטה. גליק: "אני מודה לנשיא על עמדה חד משמעית בעניין. מי שרוצה לקיים אירועי הסתה ותמיכה בתושבי עזה מוזמן בהחלט לעבור ולפנות לתושבי עזה. חיפה לעולם לא תהיה בירת פלסטין. אנחנו נמשיך ונפעל בכל מקום ששונאי ישראל ירימו את הראש אנחנו נהיה שם".
אלעד עסיס, יו"ר התאחדות הסטודנטים באוניברסיטת חיפה: "האירוע בוטל בשל פעילות של האגודה ביחד עם חיילי מילואים שלא היו מוכנים לקבל אירוע שכזה בקמפוס. נקווה כי הצלחנו למנוע את האירוע באופן סופי".
באוניברסיטה ציינו כי האירוע לא יתקיים בשטחי הקמפוס. החשש כי נציגי חד"ש יבקשו לקיים אירוע בסמוך לאוניברסיטה.